2021-12-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hela kanalen går ut på att vinkla allt om Tesla och Elon negativt och fylla i tomrummen med inte så smickrande tolkningar, och du tycker några fanboys borde bete sig respektfullt. Visst blev det lite tokigt där ändå?
Kan du inte själv hitta Materialet då ?
Du får ju vinkla det som du vill ?
Om du inget vet om denna händelse så kanske det är bättre att inte kommentera något alls .
Citera
2021-12-25, 22:06
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Kan du inte själv hitta Materialet då ?
Du får ju vinkla det som du vill ?
Om du inget vet om denna händelse så kanske det är bättre att inte kommentera något alls .

Nu är det ett sånt där tillfälle igen där jag inte får kalla dig det du är.
Kan du försöka förstå det jag skriver?
Citera
2021-12-25, 22:16
Medlem
Citat:
Nu är det ett sånt där tillfälle igen där jag inte får kalla dig det du är.
Kan du försöka förstå det jag skriver?
Herre gud!
Vet du något om själva rättegången och varför ?
Ärligt Grabben tagga ner något du framstår som en .....
Citera
2021-12-25, 23:13
Medlem
Humeruss avatar
Kikat lite på FSD videos såhär på juldagen.
Är spännande att man får sätta dom på 2x hastigheten nu för annars händer det typ INGET.
Konstant små små steg i rätt riktning.
Fattar ni att robotaxis på riktigt är runt hörnet.
Tänkte på det innan idag när min bil körde hem mig på motorvägen att det kör så mycket stabilare än jag själv mäktar med i 130km/h med typ noll input från mig i över 2 timmar.
Citera
2021-12-26, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Kikat lite på FSD videos såhär på juldagen.
Är spännande att man får sätta dom på 2x hastigheten nu för annars händer det typ INGET.
Konstant små små steg i rätt riktning.
Fattar ni att robotaxis på riktigt är runt hörnet.
Tänkte på det innan idag när min bil körde hem mig på motorvägen att det kör så mycket stabilare än jag själv mäktar med i 130km/h med typ noll input från mig i över 2 timmar.
Köra mig med noll intyp på motorvägen i 2 timmar har min volvo lyckats med, inte ens ett tillval i utrustningslistan…

För att sätta dina mål i sikte, snabbspola bandet i 2x, typ något år konstant körning i alla tänkbara väderförhållanden utan ingrepp, klarar teslan det har vi nått Teslas mål för självkörning.
Citera
2021-12-26, 16:56
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Köra mig med noll intyp på motorvägen i 2 timmar har min volvo lyckats med, inte ens ett tillval i utrustningslistan…

För att sätta dina mål i sikte, snabbspola bandet i 2x, typ något år konstant körning i alla tänkbara väderförhållanden utan ingrepp, klarar teslan det har vi nått Teslas mål för självkörning.

Jaja som jag skrivit innan är det skåpmat med 2h motorväg utan input. Men såklart skulle jag inte typ ta en liten tupplur bara för det, men man skulle inte kunna vara utan funktionen vid bilbyte.
Men det blir plötsligt så självklart att det SKA finnas.
Jag blir galen när det är snöstorm och man måste styra själv, och man blir så mycket tröttare när man kör manuellt.

Men sakta men säkert blir det bättre och bättre tills en punkt när en exponentiell förbättring sker och bilen kör som du säger åratal utan att inte kunna lösa alla olika situationer bättre än vad jag själv skulle göra.

Snöstorm kommer nog dock alltid vara snöstorm, utan input från omvärlden kan inte bilen köra.
Men 99,99% av milen rullar på utan att kräva mänsklig input.
Det är bara runt hörnet
Citera
2021-12-26, 17:26
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Tekniskt så ser det ut som vi kommer ta oss upp över 1100 i början av nästa vecka. 1120 är nivån jag har koll på. Även 1200 är inte omöjligt senare i veckan. Rekyl kan ske ner mot 1020 innan vidare uppgång. Över lag ser det otroligt bullish ut, så en otroligt rolig vecka att se fram emot.
Citera
2021-12-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Var inte en sån boomer, framgång mäts numera i börsvärde, inte vinst, omsättning, kassaflöde och sånt där tråkigt.

En tanke angående Teslas höga marginaler, man säljer ändå en ofärdig produkt för dyra pengar (FSD) som i princip är gratis för Tesla att tillverka.

Vad som behövs för FSD :
Ett gäng kameror som troligtvis är ligger på nivån 50 dollar för hela gänget, utklassade av en 8 år gammal iphones kamera.
En dator i bilen som i stora mängder säkert går för några hundra dollar styck
Ett gäng ingenjörer som jobbar för medioker lön och "bonus" i form av nyemitterade Tesla aktier i bonus (aka gratis pengar från aktieägarna)
Ett gäng obetalda Tesla-influencers som gör reklam och hype på Youtube.
Ett stycke Elon som står på scen och lovar att produkten är färdig om 2 år, varje år.

Med hjälp av detta säljer man alltså ett tillval för 10 000 dollar, som många av ägarna hittills inte ens har kunnat använda innan dom gjorde sig av med bilen.

Hade Tesla ens varit vinstdrivande nu om man inte sålde denna ofärdiga produkt?

Synd bara att du är så förbannat okunnig om ämnet du skriver om att du inte ens vet att Tesla inte räknar med alla pengar de tar in från FSD utan bara tar med en liten del av det och resterande låser de upp eftersom FSD blir mer och mer kapabel.
Citera
2021-12-26, 19:48
Medlem
HarryManbacks avatar
Till dom som funderar på att gå in i aktien kan jag säga: absolut men sätt dig in i vad du köper.

Sen att det är en av mina bästa investeringar talar för i mitt fall. Men historisk avkastning är ingen garanti för framtiden.

Ser en ljus framtid för Tesla då självkörande elbilar är framtidens melodi. Har svårt att se att skiftet inte kommer att inträffa. Automation och AI är ju på tapeten än mer än förr.

Sen är jag inte insatt i rättsprocesser, hur mycket pengar dom lånar eller annat som talar emot. Har följt denna tråden sedan ett tag och visst kan jag se poänger. Men så länge det tuffar på så bra som det gjort hittills är jag en glad investerare.

Men det är som med alla företag man funderar på, gör din egen analys och investera därefter. Sen köp bara aktier du förstår.
Citera
2021-12-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Synd bara att du är så förbannat okunnig om ämnet du skriver om att du inte ens vet att Tesla inte räknar med alla pengar de tar in från FSD utan bara tar med en liten del av det och resterande låser de upp eftersom FSD blir mer och mer kapabel.
Hur menar du nu, räknar dom inte med intäkterna från FSD försäljningen i bilförsäljningen?
Citera
2021-12-27, 11:05
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Ser ut som att en botten på 886 är konfirmerad och att det inte bara var en "bounce". Bryter vi igenom 1120 och etablerar oss däröver så är den bullflag som vi studsat runt i nästan 2 månader bruten, och vi kan fortsätta upp över 1200 för att se nya ATH, och så småningom 1400. Det ser sannolikt ut då aktien kan anses som undervärderad och en kurs över 1500 är motiverad.

Grattis till alla som höll och de som lyckades fyll på med fler i dippen.
Citera
2021-12-27, 11:23
Medlem
Citat:
Ser ut som att en botten på 886 är konfirmerad och att det inte bara var en "bounce". Bryter vi igenom 1120 och etablerar oss däröver så är den bullflag som vi studsat runt i nästan 2 månader bruten, och vi kan fortsätta upp över 1200 för att se nya ATH, och så småningom 1400. Det ser sannolikt ut då aktien kan anses som undervärderad och en kurs över 1500 är motiverad.

Grattis till alla som höll och de som lyckades fyll på med fler i dippen.
Vad baserar du det uttalandet på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in