Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-22, 16:29
  #6541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
All time highs!

Tesla är verkligen en fantastisk aktie. Ostoppbar och urstark. Grattis alla Tesla ägare!!!
Citera
2021-10-22, 17:54
  #6542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det var ett trevligt svar. Vi är nog överens om att sambanden mellan aktiekurser och företagens fundamentala data blir allt lösare, speciellt för TSLA. Den närmaste tiden tror jag kommer att bli intressant ... bara den inte blir för intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
WWR du måste känna att du lever i kejsarens nya kläder.
Du skriker för fulla halsar
”KEJSAREN ÄR NAKEN! KEJSAREN ÄR NAKEN!”

Ingen lyssnar och den dumma jävla aktien bara stiger och stiger, hoppas faktiskt nästan lite på en korrektion bara för att du ska få din upprättelse 😋
Tror att ni båda kan ha rätt.

Teslas finansiering blir bara billigare och billigare ju mer Greta gråter om undergången.

Teslas bilar och aktier är nutidens avlatsbrev.
__________________
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-10-22 kl. 18:05.
Citera
2021-10-22, 20:54
  #6543
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Se bilder i länkarna nedan:
Alla 4 (eller 3, inte Fingerprint) kom att vara världsledande i sina respektive marknader.


Folk glömmer fort hur otroligt stora giganter Ericsson och Nokia var, Dom hade i princip oligopol på telemarknaden. Inte ens Tesla i dag dominerar så mycket i jämförelse. Det kan gå fort upp och sen utför.
Citera
2021-10-22, 21:12
  #6544
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Folk glömmer fort hur otroligt stora giganter Ericsson och Nokia var, Dom hade i princip oligopol på telemarknaden. Inte ens Tesla i dag dominerar så mycket i jämförelse. Det kan gå fort upp och sen utför.

Exakt @raskens.
Kollade på en Tesla Model Y test/review.

Citat:
So what's my summary of the Tesla Model Y? On the whole, it's a good car. But [...] It seems that Tesla has almost fallen behind in a lot of ways, for example the ride and handling.

Should you buy this car? Absolutely, it has a lot going for it. But bear in mind that Teslas rivals are just as good and in a lot of ways, even better

Snart är det början på slutet för Teslaaktiens värdering. Lite större elbilsutbud fr Teslas konkurrenter och fler biltester som föredrar andra bilar och vips...
Enjoy while it lasts, Teslabulls. Won't last long.
__________________
Senast redigerad av MahaNakhon 2021-10-22 kl. 21:16.
Citera
2021-10-22, 22:49
  #6545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Exakt @raskens.
Kollade på en Tesla Model Y test/review.



Snart är det början på slutet för Teslaaktiens värdering. Lite större elbilsutbud fr Teslas konkurrenter och fler biltester som föredrar andra bilar och vips...
Enjoy while it lasts, Teslabulls. Won't last long.

Oja vi njuter kära björnar
+7.90 på en vecka. Och upp fortsätter vi i utan slut. Will last forever björnis. Ni börjar ju bli pinsamma när ni sitter och björnsnackar när det går så bra. Köp in er medans priset fortfarande är så lågt istället MahaNakhon har du legat kort nu lär du ju ha blodat ned hela tangentbordet.
Citera
2021-10-22, 22:54
  #6546
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Oja vi njuter kära björnar
+7.90 på en vecka. Och upp fortsätter vi i utan slut. Will last forever björnis. Ni börjar ju bli pinsamma när ni sitter och björnsnackar när det går så bra. Köp in er medans priset fortfarande är så lågt istället MahaNakhon har du legat kort nu lär du ju ha blodat ned hela tangentbordet.
Hahahahah så sant
Citera
2021-10-23, 00:07
  #6547
Medlem
MahaNakhons avatar
–13%, men på ett än så länge mycket litet innehav.
Kommer öka framöver.


Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Och upp fortsätter vi i utan slut. Will last forever björnis. Ni börjar ju bli pinsamma när ni sitter och björnsnackar när det går så bra. Köp in er medans priset fortfarande är så lågt istället

Ja, Teslaaktien ska kosta en gazilion dollares per aktie.
När som helst nu. Kanske t.o.m. trettio-elva gazilioner dollares per aktie.
Citera
2021-10-23, 01:02
  #6548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
–13%, men på ett än så länge mycket litet innehav.
Kommer öka framöver.




Ja, Teslaaktien ska kosta en gazilion dollares per aktie.
När som helst nu. Kanske t.o.m. trettio-elva gazilioner dollares per aktie.

-13 % när du kunde vunnit på ett innehav tycker jag låter som en dålig investering.
Att dessutom efteråt känna att man "kommer öka framöver" låter nästintill masochistiskt. Är du allergisk mot vinst eller?

Och..Haha! härlig överdrift. Gazilions lol! Läs på om de 10 dyraste aktierna man kan handla på Avanza just nu är du snäll. Du ser att Tesla inte ens kvalar in på listan. Den är för billig ännu. Nr 10 alltså den billigaste på listan kostade vid artikelns publicering 16 200 kr. Alltså dubbelt vad Tesla går för nu. Amazon ligger på 28 000 kr(på plats 4. Alltså mer än tre gånger Teslas inköpspris. Finns aktier som går för miljontals kronor, som Warren Buffets aktie Berkshire Hathaway Inc class A den kostar 3 735 483,99 kr för närvarande. Så ni björnar som snackar om övervärdering bör veta att en aktie som kostar 7-8 tusen är småpengar i jämförelse med andra. Nej, inga gazillions men miljontals kronor per aktie svart på vitt ÄR vad vissa kostar. Och Tesla blir inom några år mycket dyr att köpa. Så passa på björnis eller fortsätt blöda.

Tesla kommer ligga på den listan om några år.
Här har du länk till listan https://www.avanza.se/placera/redakt...pa-avanza.html
Citera
2021-10-23, 04:40
  #6549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
-13 % när du kunde vunnit på ett innehav tycker jag låter som en dålig investering.
Att dessutom efteråt känna att man "kommer öka framöver" låter nästintill masochistiskt. Är du allergisk mot vinst eller?

Och..Haha! härlig överdrift. Gazilions lol! Läs på om de 10 dyraste aktierna man kan handla på Avanza just nu är du snäll. Du ser att Tesla inte ens kvalar in på listan. Den är för billig ännu. Nr 10 alltså den billigaste på listan kostade vid artikelns publicering 16 200 kr. Alltså dubbelt vad Tesla går för nu. Amazon ligger på 28 000 kr(på plats 4. Alltså mer än tre gånger Teslas inköpspris. Finns aktier som går för miljontals kronor, som Warren Buffets aktie Berkshire Hathaway Inc class A den kostar 3 735 483,99 kr för närvarande. Så ni björnar som snackar om övervärdering bör veta att en aktie som kostar 7-8 tusen är småpengar i jämförelse med andra. Nej, inga gazillions men miljontals kronor per aktie svart på vitt ÄR vad vissa kostar. Och Tesla blir inom några år mycket dyr att köpa. Så passa på björnis eller fortsätt blöda.

Tesla kommer ligga på den listan om några år.
Här har du länk till listan https://www.avanza.se/placera/redakt...pa-avanza.html
Nu är ändå Tesla på plats nr 7 över världens högst värderade företag (bara nån enstaka miljard från 6e platsen Facebook har), det är såklart börsvärde man pratar om och inte hur mycket en enskild aktie kostar.
Citera
2021-10-23, 08:43
  #6550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Nu är ändå Tesla på plats nr 7 över världens högst värderade företag (bara nån enstaka miljard från 6e platsen Facebook har), det är såklart börsvärde man pratar om och inte hur mycket en enskild aktie kostar.

Vad gör börsvärde för skillnad i min plånbok at the end of the day? Jag betalar ett inköpspris som jag hoppas ska växa per aktie då detta är den reella vinsten för mig. Och min poäng är att inköpspriset kommer att öka VÄLDIGT mycket för Tesla tror jag och därmed blir vinsten för oss som går in nu VÄLDIGT stor. Priset(ökningen/vinsten) för en aktie som sagt kan vara så mycket som miljontals kronor. Tesla kan komma att bli en av världens dyraste aktier kommande år, det tror jag den blir.

Ökningen av Teslas aktiepris är Teslas shareholders vinst så visst ska vi snacka om aktiepris!
Citera
2021-10-23, 11:27
  #6551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Vad gör börsvärde för skillnad i min plånbok at the end of the day? Jag betalar ett inköpspris som jag hoppas ska växa per aktie då detta är den reella vinsten för mig. Och min poäng är att inköpspriset kommer att öka VÄLDIGT mycket för Tesla tror jag och därmed blir vinsten för oss som går in nu VÄLDIGT stor. Priset(ökningen/vinsten) för en aktie som sagt kan vara så mycket som miljontals kronor. Tesla kan komma att bli en av världens dyraste aktier kommande år, det tror jag den blir.

Ökningen av Teslas aktiepris är Teslas shareholders vinst så visst ska vi snacka om aktiepris!
Börsvärdet betyder allt, eller menar du att du förlorar pengar varje gång dom gör en aktiesplit? Kan bara komma på två scenarior som skulle få Tesla aktie att komma upp i samma kurs som Amazons för tillfället och det är antingen extrem inflation (som isf skulle ge andra aktier samma kursökning) eller att Tesla gör en omvänd split. Skulle Teslas kurs komma upp i 3300 usd skulle det innebära att börsvärdet är det högsta i världen med råge, detta för ett företag som i nuläget gör vinst i paritet med Volvo Cars..

Men tack, precis när jag börja tvivla lite på min björnposition kommer inlägg som dessa, och jag påminns av att det är så många Tesla bulls resonerar..
Citera
2021-10-23, 11:27
  #6552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Vad gör börsvärde för skillnad i min plånbok at the end of the day? Jag betalar ett inköpspris som jag hoppas ska växa per aktie då detta är den reella vinsten för mig. Och min poäng är att inköpspriset kommer att öka VÄLDIGT mycket för Tesla tror jag och därmed blir vinsten för oss som går in nu VÄLDIGT stor. Priset(ökningen/vinsten) för en aktie som sagt kan vara så mycket som miljontals kronor. Tesla kan komma att bli en av världens dyraste aktier kommande år, det tror jag den blir.

Ökningen av Teslas aktiepris är Teslas shareholders vinst så visst ska vi snacka om aktiepris!
Snälla sluta...du menar att om Tesla gör en split 1:10 split så blir aktien plötsligt 10 ggr mer köpvärd?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback