Citat:
Det är väl vad aktiekuren till 100% gör i dag, Spekulerar. För att detta ska hända krävs inte bara att FSD faktist kommer fungera det kräver att ansvaret för fordonet lyfts från föraren till en yttre juridisk ansvarig. Det kräver omfattande ändring av lagstiftningen.
Det skedde en enorm systemförändring från 1920 till 1930. På 10 år försvann i princip alla hästdragna vagnar. Det kommer aldrig att inträffa den här gången.
Det skedde en enorm systemförändring från 1920 till 1930. På 10 år försvann i princip alla hästdragna vagnar. Det kommer aldrig att inträffa den här gången.
Jag är relativt insnöad på det här ämnet generellt.
D.v.s vart AI är på väg att ta oss. Då det kommer till FSD så har jag aldrig trott på Elons tidsplan och jag tror inte på den nu heller, men jag ser även med egna ögon hur systemet utvecklats från v11 till v12 och nu till v13.2.2.
Jag tittar också på oberoende statistik och ser att det här är på väg att lösas, men inledningsvis bara till viss del.
Det kommer aldrig vara så att 14.7 är nästan tillräckligt bra för unsupervised och sen kommer 14.8 och nu kan FSD vara unsupervised helt plötsligt.
Vi kommer få se en transition som sker i steg i verkligheten snarare än i mjukvaruversionen.
Vi kommer få se gröna zoner och sträckor som först kommer nå unsupervised allowed.
Dessa kommer att utökas över tid, och efter ett tag kommer det finnas färre och färre områden där bilen säger att du måste ta över ansvaret.
Dagen då alla områden är fria från mänskligt ansvar är säkert 5x längre bort än vad Elon säger. Att sträckan efter Södertälje hela vägen till Kallebäck utanför Göteborg kommer vara grön och inte kräva uppmärksamhet är betydligt närmre i tid då Landsväg och motorväg är lätt för FSD-system.
Rondellen vid brommaplan en vintermorgon där det ligger nysnö över alla markeringar, en ombyggnad pågår och andra trafikanter inte gör som de borde kommer vara röd zon ända tills rondellen i sig byggs om för att bli anpassad för FSD.
Full FSD kommer kräva inte bara ett par år till av förbättringar av mjukvaran. Det kommer även kräva att vissa delar av infrastrukturen anpassas för FSD.

Men men.