Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-29, 19:37
  #19777
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Då de aldrig fälldes för det så tycker jag inte att man ska kasta ur sig såna anklagelser.
Xiaomi co-founder åkte till Amerika för att testa FSD. Han blev väldigt imponerad, den kör som en människa.
https://x.com/ray4tesla/status/17849...CjMKi6eSS6a-Og

Undra om de kinesiska tillverkarna vill licensiera FSD?
Citera
2024-04-29, 20:26
  #19778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Xiaomi co-founder åkte till Amerika för att testa FSD. Han blev väldigt imponerad, den kör som en människa.
https://x.com/ray4tesla/status/17849...CjMKi6eSS6a-Og

Undra om de kinesiska tillverkarna vill licensiera FSD?

Yes, om kinesiska aktörer licensierar fsd men ej amerikanska...
Citera
2024-04-29, 21:08
  #19779
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Yes, om kinesiska aktörer licensierar fsd men ej amerikanska...
Amerikanarna tillverkar knappt några elbilar och Tesla kommer nog inte vilja sätta FSD i varken bensin eller hybridfordon. Många tror att Ford blir först men skulle jag gissa så tror jag BYD blir den första att licensiera. De har redan en god relation till Tesla och de är nr2 när det kommer till rena elbilar. Ska bli intressant att följa!
Citera
2024-04-29, 21:29
  #19780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Amerikanarna tillverkar knappt några elbilar och Tesla kommer nog inte vilja sätta FSD i varken bensin eller hybridfordon. Många tror att Ford blir först men skulle jag gissa så tror jag BYD blir den första att licensiera. De har redan en god relation till Tesla och de är nr2 när det kommer till rena elbilar. Ska bli intressant att följa!

Precis, det skulle det skulle göra kina än mer konkurrenskraftiga.
Citera
2024-04-29, 22:18
  #19781
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Mycket mer fokus på Teslas AI-satsningar nu av någon underlig anledning. FSD beta släpps i Kina omgående. Holy shit, här går det undan.

Wall Street har härdsmälta efter nyheten. Ross Gerber och Gary Black sålde bort sig på botten, inte så lyckat.
Citera
2024-04-30, 00:12
  #19782
Medlem
https://www.teslarati.com/tesla-euro...bertruck-tour/


Wow, ska helt klart rensa dagen för att få se en CyberTruck live
Citera
2024-04-30, 07:56
  #19783
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
https://www.teslarati.com/tesla-euro...bertruck-tour/


Wow, ska helt klart rensa dagen för att få se en CyberTruck live

Äeh, kommer juh inte till Göteborg!
Citera
2024-04-30, 08:53
  #19784
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Du lyckades med största sannolikhet tajma en radikal vändning för Tesla. FSD i Kina är stort.

Om den fortfarande inte klarar att köra själv är det väl inte så stort?
Citera
2024-04-30, 09:55
  #19785
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Om den fortfarande inte klarar att köra själv är det väl inte så stort?

Hur menar du med klarar? Rent tekniskt klarar den väl att köra själv mestadels, men det är inte tillåtet på grund av lagstiftning? Det är så jag förstått det i alla fall. Undra hur mycket olyckor som skulle ske om det bara släpptes och alla lät den köra som den ville...
Citera
2024-04-30, 11:22
  #19786
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hur menar du med klarar? Rent tekniskt klarar den väl att köra själv mestadels, men det är inte tillåtet på grund av lagstiftning? Det är så jag förstått det i alla fall. Undra hur mycket olyckor som skulle ske om det bara släpptes och alla lät den köra som den ville...


Det stora problemet blir ansvaret för olyckor och skador. Om en förare inte ansvarar längre så borde rimligtvis allt ansvar för olyckor och skador ligga på Tesla. Jag tror inte Tesla skulle vilja gå ut och säga -vi betalar glatt skadesstånden för alla olyckor vi förorsakar. Sen är som du säger lagstiftningen en så djupt rotad grundbult i vårt samhälle att det är föraren som har det slutliga ansvaret och den lagstiftningen kommer inte att ändras på många år.
Citera
2024-04-30, 11:30
  #19787
Medlem
raskenss avatar
Det vore en affärsmöjlighet för Tesla och CCP om dom blir blir bästa kompisar med FSD. Tänk vilka möjligheter kameror i alla bilarna öppnar för övervakning kriminella. CCP är ju duktina på övervakning och om man fick tillgång över alla Teslas kameror så öppnar det för mycket spännande. Tänka att ha konstant koll i en stad var det finns lediga parkeringar t ex om nu Tesla lyckas uppfylla sitt mål om 20% av bilflottan och dom kan samarbeta med CCP. ingen kriminell kommer längre att kunna göra nånting skumt längre. Win-Win och Tesla kan tjäna grymt mycket pengar.
Citera
2024-04-30, 11:51
  #19788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Äeh, kommer juh inte till Göteborg!

Citat:
Nästa chans att se Cybertruck är vid Tesla Center i Göteborg mellan 23 och 25 maj. Besöket där avslutas med en ”Cybertruck Odyssey Family Day” på lördagen den 25:e maj. Det sista stoppet i Sverige sker vid Tesla Center i Malmö mellan 30 maj och 1 juni.

https://elbilen.se/nyheter/tesla-cyb...rige-i-helgen/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback