2023-09-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag kan inte mer än tala om vart värdena i Tesla kommer ifrån. Jag kan varken tänka åt dig eller förklara hur resten av världen fungerar för att du skall kunna koppla ihop det.
Alla kan inte fatta allt. En del av det är medfött och en del är erfarenhet. Du får väl helt enkelt fortsätta kämpa i väntan på att det gud gav dig kommer till sin rätt.

Du fick 3 ja och nej frågor, vill du inte svara på dom?
Citera
2023-09-13, 21:37
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Du fick 3 ja och nej frågor, vill du inte svara på dom?

Nej, för jag har en känsla av att dina frågor aldrig tar slut. Plus att det finns en mikroskopisk chans att jag faktiskt lyckas övertyga dig att köpa Tesla, och jag tror inte jag kan leva med den vetskapen.
Citera
2023-09-13, 21:51
Medlem
Citat:
Nej, för jag har en känsla av att dina frågor aldrig tar slut. Plus att det finns en mikroskopisk chans att jag faktiskt lyckas övertyga dig att köpa Tesla, och jag tror inte jag kan leva med den vetskapen.

Hahaha okej. Jag tror andra som läser detta kanske undrar varför just dom frågorna va så jobbiga att svara på, du har ju svarat på alla andra inlägg jag har skrivit.
Citera
2023-09-13, 22:24
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Hahaha okej. Jag tror andra som läser detta kanske undrar varför just dom frågorna va så jobbiga att svara på, du har ju svarat på alla andra inlägg jag har skrivit.

Jupp, för då skulle det komma fram vilket luftslott Tesla är. Korta aktien med allt du har.
Citera
2023-09-14, 09:03
Medlem
Citat:
Ni kanske har rätt, jag kanske e retarded, för jag förstår verkligen inte vad det är i mina frågor som är svåra att förstå. Jag ger det ett försök till, för att göra det lätt för mig kommer jag ställa 3 frågor. DU får jätte gärna svara mer men åtminstone försök att svara på dessa.

Din beskrivning ovan, tycker jag låter väldigt mycket som "jag tror" så för att göra ett exempel på vad jag menar kommer jag beskriva en annan aktie på samma sätt som jag tycker du beskriver tsla.

"Sverige kommer joina NATO, SAAB gör dom absolut bästa ubåtarna i världen, och kommer bara göra ännu fler och ännu bättre nu när vi är med i NATO, alla kommer vilja köpa SAABs ubåtar. Baserat på detta kommer SAAB vara värt MINST 4600 kr aktien om 10 år".

Fråga nummer 1: förstår du liknelsen jag försöker göra mellan min beskrivning av saab och din beskrivning av tesla? (Ja eller Nej)

Fråga nummer 2: Skulle du köpt SAAB aktien med denna motivationen? (Ja eller Nej)

Vad jag är mer intresserad av är någon form av kalkyl som kan visa att SAABs ubåtar har börjat säljas mer, eller kanske finns det siffror på ordrar på fler ubåtar senaste året än år tidigare, eller några siffror på någonting alls som skulle kunna förklara varför min price target ligger där den ligger.

fråga nummer 3: Har du en sådan kalkyl, egen gjord eller hittad online eller whatever som du har till grund för din tesla investering eller investerar du i aktien enbart för att du är bombsäker att dessa fantastiska innovationerna kommer vara så banbrytande att dom garanterat kommer generera massa pengar? (Ja eller Nej)

Du måste inte skicka med några kalkyler eller ens förklara varför du svarar "ja" eller "nej" på dessa frågor, men skulle du vilja svara på dom så jag vet om det är så att jag är "retarded" eller inte

Edit: sista frågan va kanske inte en solklar ja eller nej fråga.
Så: Ja eller Nej har du en sån kalkyl till grund för din investering?

Bara för skojs.

Ja. (Dock så är det en dålig jämförelse som med kossan)

Nej.

Ja.
Citera
2023-09-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Bara för skojs.

Ja. (Dock så är det en dålig jämförelse som med kossan)

Nej.

Ja.

Du är modigare än MR Mongo. Och om de du säger stämmer så investerar du också tillskillnad från mongo som spekulerar. Det är enligt mig en betydande skillnad!

Som jag skrev så kommer jag inte fråga efter några siffror. Om du vill är det ju såklart jätte roligt att se. Men fattar helt om du inte pallar det! Detta enbart för eget finansiellt intresse asså, ifall de visar något som skulle får mig att ändra mig
Citera
2023-09-14, 10:24
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Du är modigare än MR Mongo. Och om de du säger stämmer så investerar du också tillskillnad från mongo som spekulerar. Det är enligt mig en betydande skillnad!

Som jag skrev så kommer jag inte fråga efter några siffror. Om du vill är det ju såklart jätte roligt att se. Men fattar helt om du inte pallar det! Detta enbart för eget finansiellt intresse asså, ifall de visar något som skulle får mig att ändra mig

Vad jag har eller inte har vet du inte, för jag har inte svarat. Men nu vet vi att du drar slutsatser från rena gissningar och inte vad du vet. *ba dum tss*
Citera
2023-09-14, 16:21
Medlem
Citat:
Vad jag har eller inte har vet du inte, för jag har inte svarat. Men nu vet vi att du drar slutsatser från rena gissningar och inte vad du vet. *ba dum tss*

Okej, så du har en kalkyl? De e mycket möjligt att så e fallet.

Personligen så tror jag att anledningen att du kallar dig "insatt" är för att du tittat på några ticktock videos med Elon musk och antagligen massa "mest kevin" klipp. Men de ju bara spekulationer från min sida.
Citera
2023-09-14, 19:24
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Okej, så du har en kalkyl? De e mycket möjligt att så e fallet.

Personligen så tror jag att anledningen att du kallar dig "insatt" är för att du tittat på några ticktock videos med Elon musk och antagligen massa "mest kevin" klipp. Men de ju bara spekulationer från min sida.

Det är bara att titta tillbaka i historiken eller fråga vem som helst som hängt här ett tag så får du ledtrådar. Dina spekulationer är i samma klass som Gordon Johnsons kan jag ju kontra med då.
Citera
2023-09-14, 19:39
Medlem
Citat:
Det är bara att titta tillbaka i historiken eller fråga vem som helst som hängt här ett tag så får du ledtrådar. Dina spekulationer är i samma klass som Gordon Johnsons kan jag ju kontra med då.

Jag har gjort det. Jag har gått igenom alla dina inlägg i denna tråden, tillskillnad från dig så gör jag min läxa. Men jag kanske har missat någon, vill du skicka de igen i så fall?

För att försöka förklara min poäng igen, eftersom du inte verkar ha fattat den hittills.

Om tsla imorgon va värt 100Miljoner per aktie. Skulle du sålt då? Om du inte har en ungefärlig beräkning så kan du ju aldrig veta det.

Vilket är det lägsta värde du skulle sålt hela ditt innehav imorgon för?

Eller e det en till sån fråga som du inte vill svara på?
Citera
2023-09-14, 20:17
Medlem
libbens avatar
Citat:
Jag har gjort det. Jag har gått igenom alla dina inlägg i denna tråden, tillskillnad från dig så gör jag min läxa. Men jag kanske har missat någon, vill du skicka de igen i så fall?

För att försöka förklara min poäng igen, eftersom du inte verkar ha fattat den hittills.

Om tsla imorgon va värt 100Miljoner per aktie. Skulle du sålt då? Om du inte har en ungefärlig beräkning så kan du ju aldrig veta det.

Beror på vart utvecklingen inom Tesla är vid den påstådda "morgondagen". Samma status som i dagsläget här och nu? Skulle fortfarande hålla ifall inte värdet var löjligt högt så man inte behöver jobba en dag resten av sitt liv.
Citera
2023-09-14, 20:17
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Du har inte sett mig nämna Kevin eller tiktok, för jag vet att jag inte följer kommersiellt trams.
Jag lusläser alla kanaler i sökande efter konkret information om teknik. Munro som plockar isär bilar och gör kostnadskalkyler, James Douma, George Hotz och Andrej Karpathy som är experter på AI. Limiting Factor som har oerhörd koll på batteriteknik. Samt följer en rad missar som gräver information som kan vara matnyttigt.

Jo eller hur att du gör din läxa, Mr inte kunna skilja på en Powerwall och ett Megapack.

Dina frågor är nonsens och jag kan inte svara på frågor som är grundade på fiktiva scenarion eller situationer som är relativa.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2023-09-14 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in