2024-12-05, 07:11
Medlem
wwrs avatar
Aj d. Ni TSLA-valar fick betala 3 miljarder kronor till de advokater som fr andra gngen frsker f er VD att frst att hans fantasiersttning inte r laglig.

20 tusen timmar debiterade de med 25 gnger hgre timpenning fr att de r s knda 😁

Har Elon fattat nu eller kommer det att kosta er mer?

https://fortune.com/2024/12/04/lawye...-payout-stock/
Citera
2024-12-05, 08:13
Medlem
wwrs avatar
Hr r, lite grovt, de skl som domaren anger fr att inte ge Musk ersttningen

But Tesla had no grounds to flip the outcome of a court decision based on evidence it created after the trial took place, the opinion states.

No court has ever allowed stockholder ratification after facts have been settled, with a sole exception during the past 70 years,

She wrote that the stockholder vote by itself wasnt enough to ratify a conflicted-controller transaction,

Det handlar om.att skydda mindre aktiegare.

much of what Tesla told its stockholders in that proxy statement was either inaccurate or just plain misleading.

https://fortune.com/2024/12/03/the-4...pay-elon-musk/

Men Tesla kommer att verklaga
Citera
2024-12-05, 08:54
Medlem
BsteHrMongolids avatar
"wAymO lEdeR..."

https://x.com/WholeMarsBlog/status/1...2EOkAXjsw&s=19
Citera
2024-12-05, 09:02
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Aj d. Ni TSLA-valar fick betala 3 miljarder kronor till de advokater som fr andra gngen frsker f er VD att frst att hans fantasiersttning inte r laglig.

20 tusen timmar debiterade de med 25 gnger hgre timpenning fr att de r s knda 😁

Har Elon fattat nu eller kommer det att kosta er mer?

https://fortune.com/2024/12/04/lawye...-payout-stock/

Som att vi inte redan frsttt att du hnger hr fr att det sticker i gonen p dig nr det gr bra fr Tesla och deras aktiegare nr du missat tget, alternativt brnt dig p att korta.

Living rent free in your head.
Citera
2024-12-05, 15:35
Medlem
Riktkurs p $400 efter att BoA varit p fabriksbesk. Kursen drar mot 370 nu.
Citera
2024-12-05, 18:03
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Technical debt hller p att totalt haverera Tesla...
Citera
2024-12-05, 20:21
Medlem
wwrs avatar
"Teflon Elon" r ju knd fr att vinna i domstolar.

Han kallade barn-rddar-dykar-hjlten fr peddo.

Han sade han hade pengar att ta Tesla privat.

Han sade att fackanslutna inte skulle f bonus.

I SolarCity-mlet dissade han en stjrnadvokat och kallade honom och hans firma fr kriminella. Det var s grovt att pressen mrklade. Dr hade han lurat er aktiegare att slsa bort miljarder p att kpa ett uselt ruffretag grundat av hans kusiner! Sju soltak brann bara p olika Walmart-varuhus innan skrpet monterades bort.

Men Elon vann alla dessa ml.

Musk hatar dessutom advokater eftersom de kan hlla ordning p storfretagens dealande. I detta mlet skrev ven advokaterna som erhll 3 miljarder ett syrligt uttalande om hur bra domaren varit.

Jag anser att amerikanska (och svenska) domstolar r riggade (jfr Trump: the system is rigged) politiskt. Elon r den nye hjlten som skall lura oss att slja ut till storfretagen.

S jag medger att det r svrt att frklara varfr systemet lter honom frlora detta, det strsta mlet.

Kommer han att vinna till slut?

Jag anser i alla fall han gr bort sig. Nu kostade det er aktiegare 3 miljarder. Han hade 1500 miljarder p banken nr detta brjade och mer nu.

Han borde naturligtvis ta alla dessa kostnader sjlv fr att inte belasta fretaget, om han vill avgra en principsak. Vinner han borde han donera pengarna till Tesla eller miljn.

Allra helst borde han strunta i detta. Acceptera en lgre ersttning och visa att fretaget, dess anstllda och miljfrbttring r vad det handlar om, inte smaktigt knipa om varje dollar. Vanliga anstllda mste naturligtvis se till att f sin ln, men de stenrika som nu leder samhllet mste ha hgre mlsttningar. Styrelseordfranden har ju t.o.m. hotat med att Musk kommer att jobba smre om han inte fr fantasibeloppet.
Senast redigerad av wwr 2024-12-05 kl. 21:15.
Citera
2024-12-05, 20:37
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Technical debt hller p att totalt haverera Tesla...

r det s?
Vill du inte utveckla?
Citera
2024-12-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Riktkurs p $400 efter att BoA varit p fabriksbesk. Kursen drar mot 370 nu.

390 nu... Gr undan, ATH i seketas redan tror jag.
Citera
2024-12-06, 22:41
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
390 nu... Gr undan, ATH i seketas redan tror jag.

Woow vilken dag 😳

Lite mrkligt d jag frvntade mig lite svaghet p brsen. Fear & Greed index ligger p neutral men TSLA pumpar vidare helt hejdlst.

Om inte ngot fr marknaden att tappa optimismen en smula s finns det en bra bit kvar att rusa kommande veckor. Ska bli kul att se vad som hnder nu i nrtid.
Marknaden knns vldigt ur led nu igen.
Det r kul tycker jag 😊
Citera
2024-12-07, 11:30
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Nu har nstan alla av denna generationens bjrnar frsvunnit, precis som frra gngen TSLA brjade sin uppvrdering nr Tesla lyckades med massproduktion av Model 3. Sen allteftersom vi nrmade oss ATH fr 3-4 r sedan s fddes den bjrnligan vi dragits med tills nyligen. Vi kommer skert f lite gstspel frn ngra av dem igen men under de kommande ren s fds en ny generation bjrnar som kanske en gng gt TSLA men sen slt bort sig fr tidigt eller brnt sig p att frska korta, bara fr att brnna sig fullkomligt.

Fun times ahead.
Citera
2024-12-08, 11:46
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nu har nstan alla av denna generationens bjrnar frsvunnit, precis som frra gngen TSLA brjade sin uppvrdering nr Tesla lyckades med massproduktion av Model 3. Sen allteftersom vi nrmade oss ATH fr 3-4 r sedan s fddes den bjrnligan vi dragits med tills nyligen. Vi kommer skert f lite gstspel frn ngra av dem igen men under de kommande ren s fds en ny generation bjrnar som kanske en gng gt TSLA men sen slt bort sig fr tidigt eller brnt sig p att frska korta, bara fr att brnna sig fullkomligt.

Fun times ahead.

Ja... det ser lite bra ut... r dock lite grinig p dig BsteHrMongolid... tnkte kpt p mig mer nr de gick under 300 men det gjorde de aldrig...

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in