Citat:
Ursprungligen postat av
sebastianlarsson2
Ni som inte har råd med vare sig en Tesla eller en Audi "trortycker" ofta att M3/S är dussinbilar för att "space man bad". Så då måste man förklara för dig att den ide du fått av dina förmyndare att Elon Musk är lite som Adolf Hitler helt oavsett inte påverkar dessa bilar.
Teslas bilar är helt enkelt väldigt mycket bättre. I synnerhet ställt mot vad de kostar att producera, men det är en värde/$ som såklart minskar tack vare höga marginaler (men som är det relevanta måttet i en tråd om TSLA).
Bilmarknaden har alltid haft ett stort gubbigt segment bönder som köper märken och markandsföring snarare än köper bilar, så det kan såklart påverka Tesla att du och dina kompisar fnissar om de paralleller ni läser om i morgontidningen mellan det Musk gör och WW2. Men igen: det påverkar då inte bilarna eller verkligheten, det påverkar (eventuellt) hur många bilar som säljs.
Tesla har slagit sig in med en helt unik approach till marknadsföring. De har som enda aktör inte ens betalat för obligatorisk reklam från amerikansk politik. Detta är ju en strategi som funkat riktigt bra i medvind. Nu har vi en period av motvind och du sitter och tänker "space man bad", just på grund av att de inte köpte dina informationskanaler. Så närmaste åren får vi se hur det fungerar i motvind, och sedan kanske vi kan summera det hela om 3-4 år.
Men detta är, igen, ingenting som påverkar bilarna som de facto kör idag. Det gör inte magiskt att någon konkurrerande modell kommer i närheten av värde/$.
Ändå kör jag två dieselbilar som är köpta nya kontant

Skulle kunna åka iväg imorgon och köpa en Tesla kontant om jag ville så var du inte orolig för det ekonomiska vaddet gäller mig.
Men när jag har sett och hört folk som kör Tesla de klagar över hur fattig bilen är och att såna enkla saker som ratten går sönder i en nästan ny bil och att batteriet gick sönder i en ny bil och där Tesla vägrade betala så kan man ju faktiskt fundera hur bra detta bilmärke är.
Jag lägger nog slantarna på en äkta premium bil än på en Tesla. Ungdefär som jag aldrig skulle köpa en ny Iphånne för det är en viss sortsfolk som vill framhäva de har pengar. Men istället blir det totalt motsatt effekt.
Men ja vi får ju som sagt se de närmaste åren hur det går för Tesla som bolag och bilmärke

Kör du en sådan fin kvalitetsbil lille Sebastian och var inte så orolig för oss andra och våran ekonomi. Du låter precis som en från Fingerprint sekten som försvarar en bil som faktiskt aldrig kommer i närheten av BMW eller Audi.