Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-04, 23:16
  #13093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Andrej Karpathy slutade för att arbetet med FSD var ganska självgående, och autolabeling har tagit över mycket av arbetet att träna systemet. Skulle något bli lidande så är det i så fall Optimus, men vem säger att Twitter inte kan fylla ett syfte med att träna Teslas AI. Den enda slutsatsen man bör låta bli att dra är att Tesla inte nyttjar sin kompetens effektivt.

En skulle kunna föra argumentet att det är ganska konstigt att lämna för att ”FSD var ganska självgående” när det i själva verket är betydligt sämre i slutet av 2022 än vad de skulle vara 2019. Och tvivlar på att den primära sysslan för Karpathy var labeling, och om du har någorlunda kunskap kring NN så vet du att ”labeling” endast är annotering och har ingenting med att ”träna systemet” att göra. Men vad vet jag.

Alphabet / Waymo har slutat med labeling då systemet är tillräckligt kompetent för att kunna uppfatta och agera på allt som skulle kunna hamna i trafiken. Inte illa pinkat för att ligga så långt efter tesla?
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-11-04 kl. 23:20.
Citera
2022-11-05, 08:07
  #13094
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
En skulle kunna föra argumentet att det är ganska konstigt att lämna för att ”FSD var ganska självgående” när det i själva verket är betydligt sämre i slutet av 2022 än vad de skulle vara 2019. Och tvivlar på att den primära sysslan för Karpathy var labeling, och om du har någorlunda kunskap kring NN så vet du att ”labeling” endast är annotering och har ingenting med att ”träna systemet” att göra. Men vad vet jag.

Alphabet / Waymo har slutat med labeling då systemet är tillräckligt kompetent för att kunna uppfatta och agera på allt som skulle kunna hamna i trafiken. Inte illa pinkat för att ligga så långt efter tesla?

Tänker att Andrejs förståelse och trovärdighet, åter igen, är större än någon osnuten students, som tror han vet bäst jämt och gör tolkningar hejvilt, dock aldrig som lutar åt det positiva hållet. Bara en sån sak som att tro att din åsikt intresserar mig tyder på bristande omdömme.
Citera
2022-11-05, 08:41
  #13095
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Ska bli kul att se vem som tar över efter job230ge när Tesla går över $1.4T
Kommer sakna våran lilla slagpåse

Äh de är bara ni två som är sura för att ni förlorat så mycket pengar efter att tokköpt TSLA på 1200USD.

Nedan: illumina för ett år sedan
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Så ja nu snackar vi. Köpte lite till idag. Fortsätter imorn med om nedgången fortsätter. Nästa år kommer jag skratta åt detta

Antar att du nu skrattar över hur tokigt det kunde bli.

Själv skrattar jag åt att folk kan vara så lättförledda.

Trevlig helg!
Citera
2022-11-05, 09:01
  #13096
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
men det är ju det jag sa? att de inte lyckades sälja 30k bilar i kina och exporterade dessa istället?? Att alla väntade med att köpa då de väntade på att priserna skulle sänkas är ju exakt min poäng och en rimlig anledning till att skifta om till exporter.

Supply demand 101. Ingen påstår att ingen vill köpa en tesla, bara det att supply>demand vid det priset. Efterfrågan ökar vid lägre priser, det är bara logiskt.

Det enda jag motsätter mig är vilken tillväxt som är inprisad och till vilka marginaler. Tesla kommer behöva sänka priserna då supply ökar OCH konjunkturen viker. Förstår inte varför detta är kontroversiellt


Jag kan ju säga att Hermes har problem med efterfrågan om de inte kan sälja sina väskor för 200k styck, det är inte samma sak som att säga att ingen vill ha en Hermes väska. skulle de halvera priserna skulle ju efterfrågan öka 10x. Men ni är så fruktansvärt sugna på att misstolka saker som är uppenbara (med flit?)

Ja, det är sällan jag är på din sida här. Så inte nu heller.

Vad jag tror/antar du missar här är ju faktumet att även om Tesla sänker priserna tjänar dom ohyggligt mycket mer pengar än alla andra, så det spelar verkligen ingen roll.
Citera
2022-11-05, 09:11
  #13097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
En skulle kunna föra argumentet att det är ganska konstigt att lämna för att ”FSD var ganska självgående” när det i själva verket är betydligt sämre i slutet av 2022 än vad de skulle vara 2019. Och tvivlar på att den primära sysslan för Karpathy var labeling, och om du har någorlunda kunskap kring NN så vet du att ”labeling” endast är annotering och har ingenting med att ”träna systemet” att göra. Men vad vet jag.


Va?

Inget, du vet inget, intressant ändå att du tror dig veta mer än alla som jobbar med det.

Han berättade väldigt tydligt att han blev mer än en chef än en arbetare och han inte ville vara det. Är du säker på att du kan engelska?
Citera
2022-11-05, 09:39
  #13098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Och för att vision-mjukvaran (givet att den funkar som det är tänkt) gör dessa sensorer helt onödiga.
Och att vision tydligen ska trotsa fysikens lagar och inte längre bara vara...vision.
Det är så Tesla ska få sitt system att fungera även utan sikt 🤯
Citera
2022-11-05, 10:04
  #13099
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Björnarnas svammel påverkade mig inte för 2 och 1/2 år sedan och defenitivt inte idag.

https://twitter.com/DillonLoomis22/s...V68TBENZQ&s=19
Citera
2022-11-05, 10:47
  #13100
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Björnarnas svammel påverkade mig inte för 2 och 1/2 år sedan och defenitivt inte idag.

https://twitter.com/DillonLoomis22/s...V68TBENZQ&s=19

Så har du ju förlorat stora pengar på TSLA också.
TSLA är fortfarande minst 10x övervärderat.

Och släpper de inte en ny produkt snart är värdet nära noll.

Mvh
Citera
2022-11-05, 10:50
  #13101
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Så har du ju förlorat stora pengar på TSLA också.
TSLA är fortfarande minst 10x övervärderat.

Och släpper de inte en ny produkt snart är värdet nära noll.

Mvh

Skönt att du tycker det, hade blivit lite osäker annars.
Citera
2022-11-05, 11:09
  #13102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Björnarnas svammel påverkade mig inte för 2 och 1/2 år sedan och defenitivt inte idag.

https://twitter.com/DillonLoomis22/s...V68TBENZQ&s=19

Det där var mig en vacker teknisk analys! Tänk att det är så enkelt som att kolla på vad som hände för 5 år sedan och utgå ifrån att det kommer hända igen. Oberoende utav företagets framgång
Citera
2022-11-05, 11:55
  #13103
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det där var mig en vacker teknisk analys! Tänk att det är så enkelt som att kolla på vad som hände för 5 år sedan och utgå ifrån att det kommer hända igen. Oberoende utav företagets framgång
Vem har sagt att det är oberoende av företagets framgång?
Tesla som företag går hur bra som helst. Att aktien trycks ner är bara tillfälligt. Ännu en självklar sak som du nekar
Citera
2022-11-05, 12:29
  #13104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Vem har sagt att det är oberoende av företagets framgång?
Tesla som företag går hur bra som helst. Att aktien trycks ner är bara tillfälligt. Ännu en självklar sak som du nekar

Tesla som företag går bra, inte i närheten så bra som värderingen och konsensus indikerar. Ganska stor skillnad. Det blir tråkigt när du inser att ~tillfälligt~ är ganska permanent. 1.4T mc kan du glömma att tesla någonsin når
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback