2022-12-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
$60-80 om ett par månader, det blir väl trevligt?

Att förutspå en nedgång på 30$ efter att aktien gått ifrån 415$ till 110$ är gulligt. Men även du ska väl ha rätt någon gång. Gulligt ändå att det är bulls som blir bears efter att kursen redan rasat.

Ska vara ärlig att jag blir orolig över att korta aktien när personen som ansåg att jag var efterbliven då jag inte trodde att ”tesla skulle få ett market cap på 1.4T$” börjar skrika om kurser på 60-80$
Senast redigerad av job230ge 2022-12-28 kl. 21:15.
Citera
2022-12-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
det är sånt grinande om P/E tal för Tesla som fortfarande är skyhögt högre än alla andra biltillverkare. Nej Tesla har ingen superprodukt som löser jordens energiproblem. Glöm självkörande Taxi och superrobotar som hjälper i hushållet.

Om tesla ska ner till BMWs nivå så lär det blir ytterligare fall på 90%. Verkligheten börjar komma ikapp Teslas believers.

Jag ser nivåerna från 2019 som en bra start.

Youtubers,bitcoin och hype runt bolaget kommer inte ändra det faktum att de är ett företag som säljer dyra bilar.

Sedan lever vi i en sosse ekonomi så den amerikanska staten kommer rädda Tesla om och om igen hellre än att låta dem misslyckas.
Citera
2022-12-28, 22:13
Medlem
Citat:
Efter regn kommer solsken.
https://twitter.com/MauroBianchi24/status/1608152259111649285?t=bwArkInrB0INgJjU--4WvQ&s=19

Jag investerar aldrig efter andras åsikter och framförallt inte efter olika former av TA. Min magkänsla är att Tesla ska ner mer. Men är man intresserad av aktien så bör man småköpa redan nu.
Citera
2022-12-28, 23:31
Medlem
Tesla har likheter med svenska Fingerprint.

Visst, en bra produkt, men något helt sjukt överhajpat.

En riktig bubbla vill jag påstå.

Köpläge? NEJ!!!

Kursen ska väl ner nånstans där den var när pandemin började, därifrån har den pumpats med helikopterpengar.

Jag gissar vi ser 50$ ganska snart, kanske dansar på 100 ett tag sen kommer paniken.

Stay away.
Citera
2022-12-29, 05:45
Medlem
wwrs avatar
felpost
Senast redigerad av wwr 2022-12-29 kl. 05:57.
Citera
2022-12-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Inte många likheter mellan Tesla och svenska folkhems-lotterier. Svensken är mästare på att bygga sitt eget lotteri-narrativ oavsett om det gäller pyramidspel och scams som OneCoin, eller aktier som Fingerprint eller pippi långstrump-narcissister som Oscar Properties. Det är riktigt pinsamt och jag känner inte till någon internationell mostvarighet.

Bättre jämförelser är Amazon, Google, Microsoft, Facebook eller varför inte den uppsjö av bolag (inklusive ett par av dessa) som uppvärderades sent 90-tal. Detta är inte några fåniga folkhemslotterier som alla med ett halvt huvud vet ska till botten, det är innovativ teknik, enorma mängder riskkapital, och väldigt svårt att hitta rätt nivåer ens inom ett invervall på 10x. TSLA kan därmed mycket väl gå tillbaka till $50. Eller så gör det inte det. Jag vet inte, och jag kan garantera att inte du vet med dessa jämförelser till dina folkhemslotterier.
Citera
2022-12-29, 08:42
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt69
Ja, jag såg det när jag kollade lite mer.
Logaritmisk skala på kursen.

Men kurvan ser ju bra ut 😁 så Teslafansen blir ju lyckliga och kissar på sig av upphetsning och förväntan.

Ni kan se varför man använder sig av logaritmiska grafer exempelvis här: https://www.investopedia.com/ask/answers/05/logvslinear.asp
Citera
2022-12-29, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017

Visst, en bra produkt, men något helt sjukt överhajpat.

En riktig bubbla vill jag påstå.

Köpläge? NEJ!!!

Kursen ska väl ner nånstans där den var när pandemin började, därifrån har den pumpats med helikopterpengar.

Jag gissar vi ser 50$ ganska snart, kanske dansar på 100 ett tag sen kommer paniken.

Stay away.

Komiskt faktiskt för nästan ett exakt identiskt inlägg hade jag tänkt skriva
Mycket i Tesla och gänget som föresvarar bolaget som man får Fingerprint känningar utav.
Sorgligt att det finns dem som vill lura in folk att köpa på sig mer.
Bästa herr Mongolid som gör allt för att försvara bolaget i sann "Crowhater-anda).

Sedan så nej. Är ingen hater av Elon Musk utan ser upp till karlen som lyckats blåsa så pass många geneom alla sina projekt.

Men bolaget måste nog inse att det finns idag en mängd bolag som gör både bättre, snyggare och billigare elbilar så sånt får man också ta med i sin beräkning när man skall köpa ett bolag (aktie).

Tiden har hunnit ifatt Tesla och min köprek blir: "Avstå".
Citera
2022-12-29, 09:29
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Komiskt faktiskt för nästan ett exakt identiskt inlägg hade jag tänkt skriva
Mycket i Tesla och gänget som föresvarar bolaget som man får Fingerprint känningar utav.
Sorgligt att det finns dem som vill lura in folk att köpa på sig mer.
Bästa herr Mongolid som gör allt för att försvara bolaget i sann "Crowhater-anda).

Sedan så nej. Är ingen hater av Elon Musk utan ser upp till karlen som lyckats blåsa så pass många geneom alla sina projekt.

Men bolaget måste nog inse att det finns idag en mängd bolag som gör både bättre, snyggare och billigare elbilar så sånt får man också ta med i sin beräkning när man skall köpa ett bolag (aktie).

Tiden har hunnit ifatt Tesla och min köprek blir: "Avstå".

Jag skriver bara om vad jag tycker och hur jag agerar när jag investerar i Tesla.
Precis som du bara skriver om hur du tar steroider, lever i Thailand och tycker mörkhyade förstör Sverige. Men kul att du hittat en kompis som tycker som du.
Citera
2022-12-29, 09:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jag skriver bara om vad jag tycker och hur jag agerar när jag investerar i Tesla.
Precis som du bara skriver om hur du tar steroider, lever i Thailand och tycker mörkhyade förstör Sverige. Men kul att du hittat en kompis som tycker som du.

Jag skriver bar vad jag tror och det är att Tesla är på väg att långtidsparkera sig under $99 och att det varit uppebart säljläge länge nu.

Men de som gift sig skriker bara köpläge oavsett hur lågt kursen sjunker, och för all del, de skriker köpläge oavset hur högt kursen står också.

Det är väl rimligtvis inte köpläge i Tesla oavbrutet?
Citera
2022-12-29, 09:49
Medlem
Smart money vinner alltid i slutändan. Bill Gates short på tesla på upp emot 2B$ som Elon grät till diverse medier tidigare i år då ”betta emot tesla är att betta emot klimatet (LMAO)” han har nog gjort några miljarder på den shorten nu
Citera
2022-12-29, 11:05
Medlem
ostresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Smart money vinner alltid i slutändan. Bill Gates short på tesla på upp emot 2B$ som Elon grät till diverse medier tidigare i år då ”betta emot tesla är att betta emot klimatet (LMAO)” han har nog gjort några miljarder på den shorten nu
Frågan är om han stänger sin position i tid. Kommer man få reda på det utan att han själv går ut och bekräftar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in