2022-12-28, 11:00
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ser vi 100$ idag tro? -3% i pre och vi är nu vid nivåerna som många smarta människor räknat som Elons margin call nivåer.

Kan vara kommande veckan vi får se electric jesus (real life Tony stark) bli space Karen (MAGA) när retailsentimentet sviker och folk inser hur Elons LBO av Twitter har förlorat dem stora pengar

Ja, jag tror att vi kommer nudda hundringen idag. Bröt dock min regel och köpte fler x10 cert så det lär väl vända lagom till öppning som vanligt.
Citera
2022-12-28, 11:49
Medlem
Inte långt kvar nu känns det som.... Tesla ser jag som världens största scam.... Youtube fake videos överallt som hypar Tesla och Musk till skyarna... Massa snack som aldrig blir verklighet, och deras bilar utreda titt som tätt i USA med autopilot fel... Det musk vill göra ligger längre fram i tiden än hela hans egna livstid.... Men fortsätt köp Tesla aktier ni.
Citera
2022-12-28, 11:54
Medlem
Bajjamannen87s avatar
(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)

Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ja det får man ju tycka. Men jag ser fram emot att gräva lite i historiken här om ett år eller så.

Hur går det för aktien?
Citera
2022-12-28, 12:25
Medlem
raskenss avatar
det är sånt grinande om P/E tal för Tesla som fortfarande är skyhögt högre än alla andra biltillverkare. Nej Tesla har ingen superprodukt som löser jordens energiproblem. Glöm självkörande Taxi och superrobotar som hjälper i hushållet.

Om tesla ska ner till BMWs nivå så lär det blir ytterligare fall på 90%. Verkligheten börjar komma ikapp Teslas believers.
Citera
2022-12-28, 12:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jag har aldrig sett så många med så bristfällig diciplin som tillkommit på börsen under en så lång bullmarket. Överreaktionen neråt kommer bli absurd. Överlevarna kommer bli rikligt belönade.

Det är främst instituionella investerare som är kurspåverkande för storbolag, småsparare påverkar inte kursen Tesla eller andra storbolag oavsett vilka kunskaper de har.

Tesla håller på att etablera sig långvarigt i spannet $80-100.
Citera
2022-12-28, 13:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
Inte långt kvar nu känns det som.... Tesla ser jag som världens största scam.... Youtube fake videos överallt som hypar Tesla och Musk till skyarna... Massa snack som aldrig blir verklighet, och deras bilar utreda titt som tätt i USA med autopilot fel... Det musk vill göra ligger längre fram i tiden än hela hans egna livstid.... Men fortsätt köp Tesla aktier ni.
Musk och hans patrull av internettroll är världens bästa scamartister. Men nu rasar korthuset samman. Ärliga människor som blivit lurade har insett det och lämnar nu det sjunkande skeppet. Kvar blir foliehattarna och de fanboys som kört upp näsan så långt i Elons röv att de aldrig kan rycka loss den mera.

Produkten i sig är fullständig dynga. Tesla hamnar sist i alla kvalitetstester, klart som fan de inte kan växa mera när seriösa tillverkare har gett sig in på marknaden.

Tycker Tesla påminner mest om ett pyramidspel där man ska lura in så många som möjligt med nytt kapital och själva produkten är sekundär.
Citera
2022-12-28, 13:55
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ja, jag tror att vi kommer nudda hundringen idag. Bröt dock min regel och köpte fler x10 cert så det lär väl vända lagom till öppning som vanligt.

Öppning var tydligen väldigt optimistiskt
Citera
2022-12-28, 14:08
Medlem
Helt galen fart i premarket. Gick från -5% till plus 4.6% på 10 minuter utan nyheter 😂
Citera
2022-12-28, 14:12
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Helt galen fart i premarket. Gick från -5% till plus 4.6% på 10 minuter utan nyheter 😂

Jag hatar denna förbannade aktie så jävla mycket. Dvs helt rätt inställning för investeringar.
Citera
2022-12-28, 14:37
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Läcker inte vanliga nyheter över till din bubbla ibland?

https://seekingalpha.com/news/3920882-tesla-still-best-idea-for-2023-baird
Citera
2022-12-28, 15:07
Medlem
Citat:
Läcker inte vanliga nyheter över till din bubbla ibland?

https://seekingalpha.com/news/3920882-tesla-still-best-idea-for-2023-baird

Han verkar inte jättesmart direkt.

https://www.cnbc.com/video/2021/10/20/baird-analyst-ben-kallo-looks-ahead-to-tesla-q3-earnings-conference-call-not-just-a-car-company.html
Citera
2022-12-28, 15:17
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fGpgcuc2WfyPjbe
Han verkar inte jättesmart direkt.

https://www.cnbc.com/video/2021/10/20/baird-analyst-ben-kallo-looks-ahead-to-tesla-q3-earnings-conference-call-not-just-a-car-company.html

Säkert inte eftersom han sänker riktkursen.
Hur går det med krypto nu för tiden då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in