2025-04-16, 22:00
Medlem
Är på jakt efter någon härlig snabb sko för ett halvmaraton, gärna med kolfiberplatta. Måltid strax under 1.40.
Finns det någon schysst sko på kampanj där ute eller någon annan som har tips på prisvärd sko?
Citera
2025-04-17, 08:53
Medlem
Vaporfly 3 sjunker i pris nu när 4:an släppts. Beror på vad din definition av prisvärd är dock, runt 2000 får man den för nu. Novablast 2/3 kan man hitta på kampanj och jag tycker de funkar utmärkt i den fart/distans du siktar på.

Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Är på jakt efter någon härlig snabb sko för ett halvmaraton, gärna med kolfiberplatta. Måltid strax under 1.40.
Finns det någon schysst sko på kampanj där ute eller någon annan som har tips på prisvärd sko?
Citera
2025-04-17, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Markowitz
Good enough.
Hallo!

Jeg har absolutt behov for hjelp! Jeg har visstnok time på tirsdag, jeg skal sykle på en sånn ergometersykkel.

Hvordan forbereder jeg meg best? Sykle eller løpe? Hvordan i så fall?
Citera
2025-04-17, 19:04
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drepe
Hallo!

Jeg har absolutt behov for hjelp! Jeg har visstnok time på tirsdag, jeg skal sykle på en sånn ergometersykkel.

Du kommer inte bli snabbare än vad du är nu innan tisdag. Bästa är istället att möjligen något lugnt pass jogg men sen fokusera mer på sova och äta bra och återhämtning.
Citera
2025-04-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drepe
Hallo!

Bägge delar tror jag är bra-cykel avlastar benen om man löpt mycket så man inte blir skadad.

Träna så mycket som möjligt-tror det var nån av bröderna kvalheim från norge som vann lidingöloppet på 70 talet som sa att har man inte pacemaker när man är i 80-årsåldern då har man tränat för litet.
Citera
2025-05-05, 10:02
Medlem
någon som märkt att vissa psykofarmaka påverkar konditionen till de sämre?
Citera
2025-05-08, 03:30
Bannlyst
Howdy!

Jeg vil gjerne spørre dere løpere hvordan det går med styrketreningen? Kombinerer dere dette med løpetreningen?

Hvis du skulle gå inn på et treningssenter, hva tror du at du kunne løfte i markløft, benkpress og knebøy?

Og hva er tidene dine på 3 km, 5 km, 10 km og 40 km?

Forresten, bra jobbet alle sammen! Fortsett med det gode arbeidet! Og tusen takk til alle dere som har hjulpet dere her!
Citera
2025-05-18, 12:42
Medlem
Fult av norrmannen nordstad moen att lägga ut en arm före hassan i spurten på göteborgsvarvet-bra han blev diskad!

En annan sak-varför är kullamannen fulltecknad-kan knappast tro att de ej har kapacitet att ta in flera
Citera
2025-05-18, 16:31
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Fult av norrmannen nordstad moen att lägga ut en arm före hassan i spurten på göteborgsvarvet-bra han blev diskad!

En annan sak-varför är kullamannen fulltecknad-kan knappast tro att de ej har kapacitet att ta in flera

Håller med om Norrbaggen. Solklar diskning.
I flera traillopp finns det begräsningar på antal deltagare av kommunen för att det inte ska bli för stor påverkan på naturen. De får troligen inte ta fler genom naturresarvaten.
Jag har en bib till 100 km men hoppas fortfarande på att själv starta men det ser rätt dystert ut då jag är skadad. Tror det kommer ut flera som inte kommer springa längre fram. Har dock inte koll på sista datum för överlåtelse.
Citera
2025-05-20, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Håller med om Norrbaggen. Solklar diskning.
I flera traillopp finns det begräsningar på antal deltagare av kommunen för att det inte ska bli för stor påverkan på naturen. De får troligen inte ta fler genom naturresarvaten.
Jag har en bib till 100 km men hoppas fortfarande på att själv starta men det ser rätt dystert ut då jag är skadad. Tror det kommer ut flera som inte kommer springa längre fram. Har dock inte koll på sista datum för överlåtelse.
Ja kullamannen är ett spännande lopp-men tyvärr för langt för mig i år-får se nästa år. Men hajade till ltegrann då jag råkade se det var fulltecknat. Bra de tänker litegrann på att det är naturreservat också.

Angående kullamannen kan jag om tipsa om videobloggen från en svensk youtuber,"ambitionsmotionären",
https://www.youtube.com/watch?v=Go_qeC4SoaM

Han filmar bra från sin upplevelse av Kullamannen tycker jag-och ja det verkar vara en tung upplevelse. Han har även mycket annat från sina löparäventyr på sin kanal.
Citera
2025-05-25, 16:31
Medlem
manskrafts avatar
Några fler som ska springa broloppet om några veckor? Nyfiken på hur ni andra tänker disponera loppet mot bakgrund av den lite unika höjdprofilen. Som jag förstått det så kommer det vara mer eller mindre konstant 2% lutning mellan kilometer 5-15, vilket kan riskera att köra slut på benen om man ligger på för hårt. Samtidigt så blir man belönad med platt och nedför ändå in i mål efter det.

Siktar på att komma under 1:40 med visst hopp om sub 1:35 om dagsformen känns rätt. Frågan är hur mycket man bör hålla tillbaka i början. Lutningen är ju långt ifrån brutal uppför, men dock väldigt lång och konstant…
Citera
2025-05-25, 18:42
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft
Några fler som ska springa broloppet om några veckor? Nyfiken på hur ni andra tänker disponera loppet mot bakgrund av den lite unika höjdprofilen. Som jag förstått det så kommer det vara mer eller mindre konstant 2% lutning mellan kilometer 5-15, vilket kan riskera att köra slut på benen om man ligger på för hårt. Samtidigt så blir man belönad med platt och nedför ändå in i mål efter det.

Siktar på att komma under 1:40 med visst hopp om sub 1:35 om dagsformen känns rätt. Frågan är hur mycket man bör hålla tillbaka i början. Lutningen är ju långt ifrån brutal uppför, men dock väldigt lång och konstant…

Jag ska springa men är skadad så jag bryr mig inte om fart eller några backar. Tar det lite lugnt och rätt många glada motionärer i vägen ändå men runt 1:40 blir det nog beroende på smärta och återhämtning från Stockholm Marathon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in