Var på ICA idag och såg en liten tidning om blodomloppet, hade precis köpt bär till kvällens film! Har på senare tid försökt vara nyttig med de jag stoppar i mig, måste ju trots allt tänka på formen...
Tänkte försöka mig på blodomloppet, har tränat sen jag var 8 typ, och har alltid haft en god kondition. Sprungit milen två gånger i mitt liv (är 20

) och alltid hamnat precis under 60min. Dock så har jag aldrig tränad inför det, utan milen är obligatoriskt på min skola. Tänkte försöka mig på komma under 50min. Några tips på hur man tränar inför det? Det är ju trots allt en "kort" sträcka, så vad bör man fokusera på när det gäller träningen?
För att gå lite offtopic så tänkte jag även be min käre far som känner killarna på IKSU göra en undersökning på mig. Kommer inte ihåg vad det heter, men ni som sett "Mitt liv som Hellner" vet vad jag menar! Har gjort kroppsscanning förut, men tänkte kolla om jag kan få göra ett maxtest, både nu före träningen ska starta, och en efter! Roligt att se hur några månaders träning kan göra med hjärtat, lungor och kroppsfettet!