2020-11-16, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Skidåkning är inget alternativ här i söder, senast vi hade snö som låg mer än 15 minuter var typ 1932
Fortsätter helst att springa, men annars får jag väl köra spinning i vinter istället. Men får leta efter inomhusbana som man kan kuta på lite.
Jag är inte så orolig om temperaturen i sig, mest att det skall vara blöt som fanken, på grund av snöslask.

Bor också i söder men kör en del på konstsnö men det är ju ett jävla projekt jämfört med att springa. Jag tycker det är väldigt sällan det är väder som är för dåligt att springa i men klart ösregn eller kraftig blåst är väl sådär.
Varför inte variera lite ? Kör spinning när det passar och spring när vädret är ok.
Citera
2020-11-16, 11:49
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Bor också i söder men kör en del på konstsnö men det är ju ett jävla projekt jämfört med att springa. Jag tycker det är väldigt sällan det är väder som är för dåligt att springa i men klart ösregn eller kraftig blåst är väl sådär.
Varför inte variera lite ? Kör spinning när det passar och spring när vädret är ok.

Jo jag kommer ju köra varierat, men nu har jag kommit in i löpningen, så vill ju bibehålla det så mycket som möjligt
Ja, vi har ju konstsnö också, men det är ju ett projekt på åtminstone några timmar bara att ta sig dit och hem och sen vill man ju gärna åka lite där också i sådant fall
Men jag hoppas och vill tro att vädret kan hålla sig såhär härligt som det gjort hittills.
Citera
2020-11-16, 11:55
Medlem
Citat:
Jo jag kommer ju köra varierat, men nu har jag kommit in i löpningen, så vill ju bibehålla det så mycket som möjligt
Ja, vi har ju konstsnö också, men det är ju ett projekt på åtminstone några timmar bara att ta sig dit och hem och sen vill man ju gärna åka lite där också i sådant fall
Men jag hoppas och vill tro att vädret kan hålla sig såhär härligt som det gjort hittills.

Jag tror det är viktigt att hålla i löpningen regelbundet (även om jag inte själv gör det) däremot tror jag inte det är så farligt att byta ut lite löpning mot spinning. Eller beror på ens ambitioner såklart, satsar man helhjärtat på löpning är det ju det man ska köra. Men säg att man bara cyklar ett tag typ några månader, och sen går ut och springer en bit, jävlar vad man kan få träningsvärk.
Citera
2020-11-16, 13:56
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Skidåkning är inget alternativ här i söder, senast vi hade snö som låg mer än 15 minuter var typ 1932
Fortsätter helst att springa, men annars får jag väl köra spinning i vinter istället. Men får leta efter inomhusbana som man kan kuta på lite.
Jag är inte så orolig om temperaturen i sig, mest att det skall vara blöt som fanken, på grund av snöslask.

Skaffa ett till par skor och växla, lite snöslask har ingen dött av.
Citera
2020-11-16, 14:31
Medlem
getbusys avatar
Tips på bra återhämtning för benen (inte vila) när alla muskler värker lite smått och man känner sig allmänt stel, även lite lätt benhinne smärta men ej farligt.

Mvh
Citera
2020-11-16, 18:03
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Jag har helt klart funderat på att köra en runstreak sen när det blir som mörkast och kallast, kanske kan det hjälpa en att hålla sig motiverad. Bättre med några få km än inga alls.

Löpbandsträning vägrar jag då det är så fruktansvärt tråkigt och demotiverande, men ett alternativ kan ju kanske vara löpslinga inomhus. Men det har jag inte hittat någon i min närhet, i vart fall inte som är öppen för allmänheten.

Vad har ni andra för relation till vinterlöpning? Vad har ni för planer på upplägg i de kallaste månaderna?

Det värsta för egen del är att det inte blir riktig kyla där jag bor, bara blask. Men än så länge har ju november levererat bra och kanonväder, bara lite blött jämfört med en normal novembermånad.

Springer året om. Springer ute så länge det inte blir kallare än -15 grader. Är det kallare tar jag löpbandet eller promenerar istället....

Tycker inte det är så fruktansvärt med löpband men springer hellre utomhus speciellt nu i dessa tider också. Det jobbigaste på de kallare månaderna är dock att klä sig rätt. Det blir ofta för mycket kläder. Fryser rätt snabbt också när man väl stannar så det gäller att få på sig torra kläder snabbt efter passen...
Citera
2020-11-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Tips på bra återhämtning för benen (inte vila) när alla muskler värker lite smått och man känner sig allmänt stel, även lite lätt benhinne smärta men ej farligt.

Mvh
Roddmaskin? Typ ingen belastning på dina smalben
Citera
2020-11-16, 22:34
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Skaffa ett till par skor och växla, lite snöslask har ingen dött av.

Nej klart ingen dött av det, men det blir kallt i alla fall. Men jag har inte hittat någon annan sko som jag trivs med ännu heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Springer året om. Springer ute så länge det inte blir kallare än -15 grader. Är det kallare tar jag löpbandet eller promenerar istället....

Tycker inte det är så fruktansvärt med löpband men springer hellre utomhus speciellt nu i dessa tider också. Det jobbigaste på de kallare månaderna är dock att klä sig rätt. Det blir ofta för mycket kläder. Fryser rätt snabbt också när man väl stannar så det gäller att få på sig torra kläder snabbt efter passen...

Jag vill springa ute, men med astma och kyla så är det inte optimalt med för kallt sägs det i alla fall. Får väl fortsätta så länge det går.

Njae löpband är ett djävulens påfund. Jag hade nog kunnat uthärde det med något att kolla på eller så. Men på mitt gym står löpbandet mot gatan och där händer inte så mycket, springer man dessutom på kvällen är det spegel för att mörkret tränger sig på.

Jag köpte mig ett par tights med foder och wind stopper, sjukt varma, provade häromdagen, så de lär väl ge bra förutsättningar i alla fall.

Springer mest på grusvägarna i närheten, så inget som är prioriterat heller när det gäller att få bort snö så att säga. Men men tiden får utvisa vad som funkar i vinter.
Citera
2020-11-18, 07:11
Medlem
Jag undrar om någon har något tips på vettigt ytterplagg nu när det är kallare ute och ofta regn. Jag har en tunn skaljacka från craft som är vind och -vattentät men den fungerar likadant åt andra hållet och släpper inte igenom någon fukt när man svettas vilket gör att jag blir genomvåt på överkroppen och det blir rätt kallt. Vad ska man ha på sig egentligen?
Citera
2020-11-18, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdare
Jag undrar om någon har något tips på vettigt ytterplagg nu när det är kallare ute och ofta regn. Jag har en tunn skaljacka från craft som är vind och -vattentät men den fungerar likadant åt andra hållet och släpper inte igenom någon fukt när man svettas vilket gör att jag blir genomvåt på överkroppen och det blir rätt kallt. Vad ska man ha på sig egentligen?

Det finns inga plagg som andas så bra att man inte blir blöt inifrån. Oavsett om de så kostar 500 eller 6000 spänn. Gore Tex och så är bra men inte till löpning om du frågar mig. Man kan köra nåt plagg som är vindtätt då bromsas regnet in lite iaf. Jag brukar ha ullunderställ när det är regnigt, det är skönt och blir inte så kallt när det blir blött.
Citera
2020-11-18, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Det finns inga plagg som andas så bra att man inte blir blöt inifrån. Oavsett om de så kostar 500 eller 6000 spänn. Gore Tex och så är bra men inte till löpning om du frågar mig. Man kan köra nåt plagg som är vindtätt då bromsas regnet in lite iaf. Jag brukar ha ullunderställ när det är regnigt, det är skönt och blir inte så kallt när det blir blött.
Jag har ett underställ i merino/lyocell tror jag det var, får testa det.
Citera
2020-11-18, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdare
Jag har ett underställ i merino/lyocell tror jag det var, får testa det.

Gör det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in