2013-04-28, 21:41
Medlem
Fenjal888s avatar
Felpost.
Citera
2013-04-28, 21:53
Medlem
Hummlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Tiderna är en sak men nu snackar vi utrusning och där är Fitness 24 klart efter.

Uppenbarligen är det olika på varje Fitness 24 seven isåfall, för jag kan absolut inte komma på någonting som fattas på mitt Fitness 24 seven, inte ett jävla skit saknas på gymmet, jag har stenhårda krav, tränar precis som vilken hardcore gymmare som helst.
Citera
2013-04-28, 23:14
Medlem
io3uri9uys avatar
Fördelarna är ju bra pris och kort uppsägningstid.
Nackdelarna är väl maskinutrustningen som känns väldigt plastig och att det tar också lång tid att reparera när saker och ting går sönder (har t.ex varit med om upp till 6 månader för att fixa bensparken vilket är rätt så oacceptabelt). Utrymmet till omklädningsrummet brukar också vara rätt snålt tilltaget (även fast det finns enstaka gym som har ok omklädningsrum - på Sveavägen i Stockholm t.ex.). Värst är väl annars de jäkla vattenmjängerna som aldrig kan funka och spruta vatten när man vill ha utan får stå där som ett fån och dansa regndansen.
Citera
2013-04-29, 10:32
Citat:
Ursprungligen postat av io3uri9uy
Nackdelarna är väl maskinutrustningen som känns väldigt plastig och att det tar också lång tid att reparera när saker och ting går sönder (har t.ex varit med om upp till 6 månader för att fixa bensparken vilket är rätt så oacceptabelt). Utrymmet till omklädningsrummet brukar också vara rätt snålt tilltaget (även fast det finns enstaka gym som har ok omklädningsrum - på Sveavägen i Stockholm t.ex.). Värst är väl annars de jäkla vattenmjängerna som aldrig kan funka och spruta vatten när man vill ha utan får stå där som ett fån och dansa regndansen.

Eftersom jag alltid duschar och byter om hemma så bryr jag mig inte så mycket om omklädningsrummen. Maskinerna kan jag hålla med om, använder knappt dom dock, förutom bensparken och latsdrag. Jag tycker dom har gott om fria vikter. 3 skivstänger på mitt gym, 1 smith, 1 squatrack, 1 cablecross vilket typ är det jag använder.

Hantlarna är väl i tunnaste lagret kanske. Vi har vikter upp till 40kg där vilket inte är speciellt mycket med tanke på att jag själv kört dom i hantelpress, finns ju en del kvar att progressa med där ändå i form av fler reps men efter det tar det ju stopp tyvärr.
Citera
2013-04-29, 10:38
Medlem
kvskvss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av io3uri9uy

Nackdelen med fitness 24 seven är att de har väldigt lite vikter på sina maskiner de är till och med sämre än friskis och svettis. Men för tjejer så lär vikterna duga men inte för en kille som tränat ett tag.

Så antingen kör man endast fria vikter eller så väljer man ett annat gym.
Citera
2013-04-29, 12:20
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummla
Uppenbarligen är det olika på varje Fitness 24 seven isåfall, för jag kan absolut inte komma på någonting som fattas på mitt Fitness 24 seven, inte ett jävla skit saknas på gymmet, jag har stenhårda krav, tränar precis som vilken hardcore gymmare som helst.

Tränar du på en Fitness24sever plusanläggning? De är lite större och har bättre utbud.
Citera
2013-04-29, 12:30
Medlem
RedBats avatar
Tränade ett kort tag på Fitness 24, inte en enda skivstång fanns det bortsett från en ensam ez-stång. Om man nu inte räknar med två bänkpressstångar.

I övrigt trivdes jag inte alls på det gymmet utan föredrar det smutsiga och hårda styrkelyftarklubben där allt finns och där man får skrika sig hes.
Citera
2013-11-28, 00:25
Medlem
ojdos avatar
Har haft en trasig knäböjs ställ i 3 månader. Vi blir ständigt meddelade om att "repetören är på väg". Rekommenderar inte Fitness24seven !
Citera
2013-11-29, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojdo
Har haft en trasig knäböjs ställ i 3 månader. Vi blir ständigt meddelade om att "repetören är på väg". Rekommenderar inte Fitness24seven !

Ja det är vanligt. Det tog 4 månader att laga en benspark. Uruselt!
Citera
2013-11-29, 16:37
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Ja det är vanligt. Det tog 4 månader att laga en benspark. Uruselt!
Smällar man få ta när man är så karaktärslös och tränar på en gymkedja som F24S. Tränar man på ett seriöst gym åtgärdas problem tämligen omgående. Fitness 24 seven står för bristande kvalité på alla punkter.

/ Leif
Citera
2013-11-29, 16:48
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Smällar man få ta när man är så karaktärslös och tränar på en gymkedja som F24S. Tränar man på ett seriöst gym åtgärdas problem tämligen omgående. Fitness 24 seven står för bristande kvalité på alla punkter.

/ Leif

Vad har det med saken att göra?

Jag håller med om att utrustning är bristfällig under rusningstimmarna men annars klarar man sig gott på det som finns. Deras reparationstider är under all kritik, men ofta övervägs det av friheten till att träna när man vill samt att man slipper pikésnubbarna på sats.
Citera
2013-11-29, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist

/ Leif

Handlade om närhet för min del. Nu har jag blivit Satsfjolla och kan konstatera att några av deras anläggningar nästan är på samma nivå som tidernas bästa gym Crazy.

Tycker synd om dagens kids som signar upp sig för medlemskap på Fitness 24. Gymmen är överfulla mellan 16-21, servicen är usel och utrustningen är under all kritik. Få fitness 24 gym är prisvärda..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in