Citat:
Ursprungligen postat av io3uri9uy
Fördelarna är ju bra pris och kort uppsägningstid.
Nackdelarna är väl maskinutrustningen som känns väldigt plastig och att det tar också lång tid att reparera när saker och ting går sönder (har t.ex varit med om upp till 6 månader för att fixa bensparken vilket är rätt så oacceptabelt). Utrymmet till omklädningsrummet brukar också vara rätt snålt tilltaget (även fast det finns enstaka gym som har ok omklädningsrum - på Sveavägen i Stockholm t.ex.). Värst är väl annars de jäkla vattenmjängerna som aldrig kan funka och spruta vatten när man vill ha utan får stå där som ett fån och dansa regndansen.
Eftersom jag alltid duschar och byter om hemma så bryr jag mig inte så mycket om omklädningsrummen. Maskinerna kan jag hålla med om, använder knappt dom dock, förutom bensparken och latsdrag. Jag tycker dom har gott om fria vikter. 3 skivstänger på mitt gym, 1 smith, 1 squatrack, 1 cablecross vilket typ är det jag använder.
Hantlarna är väl i tunnaste lagret kanske. Vi har vikter upp till 40kg där vilket inte är speciellt mycket med tanke på att jag själv kört dom i hantelpress, finns ju en del kvar att progressa med där ändå i form av fler reps men efter det tar det ju stopp tyvärr.