Citat:
Ursprungligen postat av
badrumbadrum
Var finns det anläggningar med powerrack? Jag har bara varit på Flempan, Fridhemsplan och Vanadisplan varav de två förstnämnda endast har ett squatrack och det sistnämnda inget alls. Ofta kö till dessa ställningar också.
Tycker också att Fitness24seven har lite tveksamma affärsmetoder. Bl a gick mitt kort ut under mellandagarna (betalade via autogiro). Jag skulle köpa ett helårskort genom mitt jobb efter nyår då vi endast betalar 650 för dagpasskortet. Jag kunde inte köpa detta kort innan mitt gamla gick ut, men när jag kom tillbaka efter nyår för att köpa helårskortet fick jag betala en aktiveringsavgift á 100 kr eftersom mitt gamla kort gått ut. Tips till alla som väljer att börja träna här, läs det finstilta i villkoren.
Det är alltid en administrativ avgift på återaktivering, vare sig kortet utgått eller ej. Det är närmast ett självkostnadspris då priserna är så låga ingår inte lika mycket som på exempelvis sats.
Folk som redan betalar lite tenderar att bli oerhört snåla vilket jag kan anse är lite förvånande.
Men personalen ska ju ha betalt, och det är inte mycket vill jag lova.
Man får vad man betalar för och har man högre krav på kvalitet och utbud så rekommenderas man att utöka sin budget och byta träningslokal.
Tips är att innan man skaffar kort besöka den eller de anläggningar man tänkt träna på då utbudet och kvaliteten varierar nåt oerhört.
Syftet med f24s är fantastiskt bra; träning ska vara tillgängligt för alla, vare sig man har tidsbrist eller dålig ekonomi. Det syftet tycker jag att kedjan följer mycket bra!