2013-12-06, 15:11
Medlem
Ni som tränar på f24s vilka tider kör ni? Är de många som kör väldigt sent eller riktigt tidigt?
Dom ska snart öppna ett center inärheten där jag bor, jag kör vid 21 tiden och istortsett bara friavikter. Ska kolla om dom kommer ha en del sånt och kanske byta dit, mest pga priset..
Citera
2014-01-07, 19:50
Medlem
Tycker 24/7 i Varberg är helt kanon! Allt jag behöver finns där! Det jag saknar lite hade varit en skön bastu efter ett gött pass, men då är man fan kräsen. Annars är det jävligt bra hygien, bra personal och snabba åtgärder ifall något skulle vara knas. Tummen upp!
Citera
2014-01-16, 20:37
Medlem
r4ll3s avatar
Går det inte på nåt sätt att köpa gymkort utan att göra det via abonnemang? Tycker sådant är riktigt kasst nämligen. Ser ni inga nackdelar med abonnemang? Är det ingen uppsägningstid exempelvis?

En annan fråga, brukar det finnas bastu på deras anläggningar eller är det bara vanliga duschar och omklädningsrum?
Citera
2014-01-18, 12:16
Medlem
malleballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badrumbadrum
Var finns det anläggningar med powerrack? Jag har bara varit på Flempan, Fridhemsplan och Vanadisplan varav de två förstnämnda endast har ett squatrack och det sistnämnda inget alls. Ofta kö till dessa ställningar också.

Tycker också att Fitness24seven har lite tveksamma affärsmetoder. Bl a gick mitt kort ut under mellandagarna (betalade via autogiro). Jag skulle köpa ett helårskort genom mitt jobb efter nyår då vi endast betalar 650 för dagpasskortet. Jag kunde inte köpa detta kort innan mitt gamla gick ut, men när jag kom tillbaka efter nyår för att köpa helårskortet fick jag betala en aktiveringsavgift á 100 kr eftersom mitt gamla kort gått ut. Tips till alla som väljer att börja träna här, läs det finstilta i villkoren.

Det är alltid en administrativ avgift på återaktivering, vare sig kortet utgått eller ej. Det är närmast ett självkostnadspris då priserna är så låga ingår inte lika mycket som på exempelvis sats.
Folk som redan betalar lite tenderar att bli oerhört snåla vilket jag kan anse är lite förvånande.
Men personalen ska ju ha betalt, och det är inte mycket vill jag lova.

Man får vad man betalar för och har man högre krav på kvalitet och utbud så rekommenderas man att utöka sin budget och byta träningslokal.

Tips är att innan man skaffar kort besöka den eller de anläggningar man tänkt träna på då utbudet och kvaliteten varierar nåt oerhört.

Syftet med f24s är fantastiskt bra; träning ska vara tillgängligt för alla, vare sig man har tidsbrist eller dålig ekonomi. Det syftet tycker jag att kedjan följer mycket bra!
Citera
2014-01-18, 15:21
Medlem
Jag tränar själv på f24s, tycker att det är ett ok gym, har man lite kreativitet och testar sig fram så kan man köra övningar för de flesta muskelgrupper, på det gym jag har varit på så har de i alla fall lyft in racks nu så man kan köra böj osv. Självklart är ju maskinparken och de fria vikterna knapphändiga om man ser till de flesta andra gym men för det priset man betalar och friheten att kunna träna precis när man vill och kan så är det fullt godkänt, hade jag kunnat så hade jag nog tränat någon annanstans eftersom att jag normalt sett tränar tidigt på morgonen och om jag hade tränat efter jobbet så är gymmen oftast fulla med folk och på tok för små.

Så om du tränar morgon eller kväll och vill ha något funktionsdugligt och prisvärt så är det ett bra alternativ, annars skulle jag råda till att lägga ut lite mer för att träna på någon större anläggning
Citera
2014-07-13, 14:38
Medlem
Finns det nån som har tränat på anläggningen i Älvsjö? Vad tycker ni?
Finns det skåp med lås för en träningsväska som man kan låna eller måste man bära runt grejer med sig hela tiden för att de ska inte bli baxade? Finns det omklädningsrum samt dusch?
Citera
2014-07-23, 23:55
Medlem
Ingen som nånsin har tränat i Älvsjö?
Citera
2014-07-24, 06:30
Citat:
Ursprungligen postat av bl00keRs
Ingen som nånsin har tränat i Älvsjö?

Det finns skåp och allt sånt. Gillar dock inte gymmet. Squatracket var sönder i typ 6 månader utan att någon fixade det. Gymmet funkar men har sett bättre 24/7.
Citera
2014-07-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojdo
Har haft en trasig knäböjs ställ i 3 månader. Vi blir ständigt meddelade om att "repetören är på väg". Rekommenderar inte Fitness24seven !

Apropå trasiga grejer har axelpressen på 24/7 i Uppsala varit ur funktion en längre tid nu, det är lite tråkigt! Förövrigt jättebra gym enligt mig
Citera
2014-07-26, 22:40
Medlem
Wonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosoferarn
Apropå trasiga grejer har axelpressen på 24/7 i Uppsala varit ur funktion en längre tid nu, det är lite tråkigt! Förövrigt jättebra gym enligt mig
Axelpress? använder folk sådan maskin? :P använd hantlar (om det inte är någon rehab träning eller så du är på?).

I alla fall så är det ju sämst att maskiner pajjar hela tiden och att det tar sådan lång tid för dom att fixa.
Där jag tränar så är 2/3 stycken elliptical trainers trasiga bl.a, det hände när hypen var igång att träna inför sommaren
Citera
2014-07-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wond
Axelpress? använder folk sådan maskin? :P använd hantlar (om det inte är någon rehab träning eller så du är på?).

I alla fall så är det ju sämst att maskiner pajjar hela tiden och att det tar sådan lång tid för dom att fixa.
Där jag tränar så är 2/3 stycken elliptical trainers trasiga bl.a, det hände när hypen var igång att träna inför sommaren

Närå brukar inte köra axelpressen så ofta, kan hända att jag kör den som sista övning vid enstaka tillfällen. Bara för att. Var bara nåt jag la märke till Klarar mig utan!
Citera
2015-01-12, 19:28
Medlem
r4ll3s avatar
http://sv.fitness24seven.com/vara-gy...tebro-station/

Hur svårt är det att kapa ett sånt där erbjudande? Hur länge behöver man hänga lås innan öppningsdags? Nån som försökt med nåt liknande erbjudande? Syftar alltså på årskort för 995 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in