• 1
  • 2
2013-02-05, 09:18
Medlem
Hej, tänkte fråga er som har tränat eller tränar på fitness 24 seven. När man köper månadskort för 199kr måste man betala 199kr till första gången man köper de? Alltså 400kr första gången? Läste på deras hemsida att de tar en startavgift eller något.

Sen är det ett bra gym? Eller finns de andra alternativ som är mycket bättre för ungefär samma pris med ingen bindningstid?
Citera
2013-02-05, 09:29
Medlem
Beror på vad du vill göra på ett gym. Vill du lalla rundor och sitta i maskiner och fisa så är det nog ett bra gym. Vill du vara seriös så måste gymmet i varje fall ha tyngdlyftarplatform eller en benböjsställning/bur
Citera
2013-02-05, 09:32
Medlem
Popcornfrallas avatar
Det beror på när i månaden du köper kortet. Om det är tex mitt i månaden så är det runt 50% av 199 kr du betalar plus startavgiften. Och dom har avskaffat bindningstiden så vitt jag minns.

Jag tycker det är ett hyfsat gym, dock är det ett begränsat utbud på fria vikter. Men annars är det väl i stort sett likadant som Sportlife och alla dom andra mainstream kedjorna.
Citera
2013-02-05, 09:59
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Jag tycker att det är ett bra gym. Dessutom så finns det ju tjejgym (Antar att det är intressant med tanke på ditt användarnamn)
Citera
2013-02-05, 10:53
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barajosefin
Hej, tänkte fråga er som har tränat eller tränar på fitness 24 seven. När man köper månadskort för 199kr måste man betala 199kr till första gången man köper de? Alltså 400kr första gången? Läste på deras hemsida att de tar en startavgift eller något.

Sen är det ett bra gym? Eller finns de andra alternativ som är mycket bättre för ungefär samma pris med ingen bindningstid?

Enligt mina erfarenheter är fitness24seven bristfälligt. En anläggning hade inte ens en rodd, en annan hade hantlar upp till 30kg. En anläggning hade ingen power racket.
Citera
2013-02-05, 10:54
Medlem
24/7 är billigt, är man student kostar de 169kr/ mån, blir inte mycket billigare än så.
Citera
2013-02-05, 13:51
Medlem
Cruella de Vils avatar
Jag tränar på Fitness 24 seven. Tycker att det är ett bra ställe, framför allt för att man kan träna precis när man vill på dygnet. Billigt dessutom och som en tidigare skribent skrev så hade de avskaffat bindningstiden.
Citera
2013-02-05, 15:38
Bannlyst
Prisvärt!

Den kräsna kan dock bli besviken då många Fitness 24 anläggningar saknar ordentlig utrustning för benträning. Hacklift, lårcurl och benpress saknas ofta och det gäller att vara kreativ med sin benträning.

I Stockholm är Flempan bäst och gymmen i innerstan tenderar att vara mer discoinriktade.

Styrkelyftaren göra sig icke besväret..
Citera
2013-02-06, 12:09
Medlem
Knotknets avatar
För mig som motionär och nyligen börjat på gym så är fitness 24seven perfekt. Billigt träning dygnet runt samt plusanläggningar som kör grupppass är grymt med tanke på det låga priset. Vana styrkelyftare som lyfter tungt kanske inte ska gå dit men som vanlig motionär så är det ett kanonalternativ.
Citera
2013-02-06, 14:13
Medlem
Jag tränar på fitness24 främst pga det låga priset; 169kr/mån för studenter är svårslaget, dessutom får man tillgång till alla deras anläggningar. Sedan är det givetvis skönt att slippa binda upp sig. På gymmet i min stad finns det mesta som jag behöver, även om saker givetvis kunde ha varit bättre, men så är det väl alltid. Sedan kan det variera från stad till stad också.
Citera
2013-02-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barajosefin

Ja, startavgiften är på 199 kr, så det kostar ca. 400 kr sammanlagt första månaden.
Citera
2013-02-11, 01:31
Medlem
Köp inte kort där.

Du betalar samma som tjejerna + att dom har extra gym till sig själva där du inte har tillträde för att du är man.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in