2013-02-20, 18:48
Medlem
badrumbadrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Enligt mina erfarenheter är fitness24seven bristfälligt. En anläggning hade inte ens en rodd, en annan hade hantlar upp till 30kg. En anläggning hade ingen power racket.

Var finns det anläggningar med powerrack? Jag har bara varit på Flempan, Fridhemsplan och Vanadisplan varav de två förstnämnda endast har ett squatrack och det sistnämnda inget alls. Ofta kö till dessa ställningar också.

Tycker också att Fitness24seven har lite tveksamma affärsmetoder. Bl a gick mitt kort ut under mellandagarna (betalade via autogiro). Jag skulle köpa ett helårskort genom mitt jobb efter nyår då vi endast betalar 650 för dagpasskortet. Jag kunde inte köpa detta kort innan mitt gamla gick ut, men när jag kom tillbaka efter nyår för att köpa helårskortet fick jag betala en aktiveringsavgift á 100 kr eftersom mitt gamla kort gått ut. Tips till alla som väljer att börja träna här, läs det finstilta i villkoren.
Citera
2013-02-21, 16:31
Medlem
Jolls avatar
Någon som varit på det nyöppnade 24/7 i Jönköping? Hur ser utbudet på de fria vikterna ut?
Citera
2013-04-26, 13:45
Medlem
borg86s avatar
Jag har varit på Life och ett nyöppnat gym här i GBG. Tycker inte att 24/7 är så jävla dåligt som många säger. Det sämsta är nog att det finns ett jävla tjejgym så att dom kan ta över alla löpar maskiner! Förutom det så har det allt plus lite mer än vad jag behöver.

Med motivation, kreativitet, hårt jobb och kunskap så kan man komma väldigt långt. Har sett en hel del rätt biffiga killar i 24/7. Som många redan sagt så är det en bra nybörjar och medium level gym men för dom riktigt seriösa tyngdluftarna med 45+kg vikter i hantlar så ska du satsa på ett annat.

Jag tränar antingen sent eller tidigt så det är aldrig trångt för mig.
Citera
2013-04-26, 23:06
Medlem
Saddl3rs avatar
Tränar på 24/7 i stockholm och kommit fram till att det fungerar bra så länge man inte tränar under högtiden (typ 17-19, kanske längre) eftersom det är fullsmockat vid den tiden!

Annars är det helt okej, jag brukar träna vid lunchtid och då kan man i värsta fall behöva dela stång med någon annan.
Citera
2013-04-26, 23:16
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badrumbadrum
Var finns det anläggningar med powerrack? Jag har bara varit på Flempan, Fridhemsplan och Vanadisplan varav de två förstnämnda endast har ett squatrack och det sistnämnda inget alls. Ofta kö till dessa ställningar också.

Tycker också att Fitness24seven har lite tveksamma affärsmetoder. Bl a gick mitt kort ut under mellandagarna (betalade via autogiro). Jag skulle köpa ett helårskort genom mitt jobb efter nyår då vi endast betalar 650 för dagpasskortet. Jag kunde inte köpa detta kort innan mitt gamla gick ut, men när jag kom tillbaka efter nyår för att köpa helårskortet fick jag betala en aktiveringsavgift á 100 kr eftersom mitt gamla kort gått ut. Tips till alla som väljer att börja träna här, läs det finstilta i villkoren.
Vad är skillnaden på powerrack och squatrack?
Citera
2013-04-27, 01:43
Medlem
slingepinges avatar
Tycker det är skitbra! Har varit på två anläggningar där jag bor och visst skiljer det sig var man går. Nu är mitt närmaste 24/7 nystartat så det är jävligt frächst och bra maskiner/vikter men det finns säkert dem som är lite snuskigare. Bor du i en lite större stad där de har lite olika lokaler att välja mellan så är 149kr/månaden som jag betalar ett bra pris!
Citera
2013-04-28, 12:09
Medlem
FilMedKattsands avatar
Även jag tränar på 24/7, betalar bara 199kr för ett helt år (dygnet runt kortet) eftersom företaget jag arbetar för har nått friskvårds avtal med just det gymmet. Gillar att man kan träna dygnet runt, men går man dit efter jobbet runt 4-5 så är det ofta helt jävla fullt och saken blir inte bättre av att det är ganska litet på just det gymmet jag tränar på. Konditions maskinerna är alltid upptagna, vilket iof inte stör mig då jag inte använder dom speciellt ofta.

Det som stör mig mest är det där tjejgymmet, jag fattar att det är lite av deras affärsidé men i det här fallet så är lokalen så jävla liten så att den tjejavdelningen bara tar upp plats, tycker dom hade kunnat ta bort den delen och bygga en konditionsavdelning där istället och ta bort löpbanden och crosstrainers från det "stora gymmet" och istället bygga ut avdelningen för fria vikter, för den delen är alldeles för liten just nu och det blir trångt där väldigt snabbt.

Jag har vart inne i tjejgymmet och maskinerna där suger, det saknas möjlighet att träna rygg t.e.x, det känns som att det var mest ben/röv maskiner där (fanns dock ingen benpress konstigt nog), plus en kass maskin för mage. Och fria vikter fanns det knappt, det saknades hantlar och viktskivor, fanns bara en bänk som var trasig dessutom m.m. Resultatet av det blir så klart att många tjejer istället tränar i det "stora" gymmet så jag ser ingen anledning till att ha tjejgymmet, jag använder det aldrig i alla fall.

För 199kr om året så kan jag väl inte klaga egentligen, men jag är inte så säker på att jag skulle betala fullt pris för att träna där om jag ska vara helt ärlig.
Citera
2013-04-28, 17:06
Medlem
Hummlas avatar
Bästa gymmet jag någonsin kört på, rent skitsnack att det saknas bra grejer, på mitt gym finns allting man behöver. Har bindningstid på 1 år. Riktigt skönt med att kunna gymma när man vill, föredrar såklart att träna dagtid men om man känner sig seg nån dag är det skönt att kunna spara gymmet till runt 23.00 tiden eller varför inte vakna svintidigt och träna 05.00 tiden.

Har stört mig på alla andra gyms öppetider.
Citera
2013-04-28, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hummla
Bästa gymmet jag någonsin kört på, rent skitsnack att det saknas bra grejer, på mitt gym finns allting man behöver. Har bindningstid på 1 år. Riktigt skönt med att kunna gymma när man vill, föredrar såklart att träna dagtid men om man känner sig seg nån dag är det skönt att kunna spara gymmet till runt 23.00 tiden eller varför inte vakna svintidigt och träna 05.00 tiden.

Har stört mig på alla andra gyms öppetider.

Dina krav måste vara ytterst låga om du påstår att Fitness 24 är det bästa gymmet du kört på...
Citera
2013-04-28, 19:28
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Dina krav måste vara ytterst låga om du påstår att Fitness 24 är det bästa gymmet du kört på...

Dom har ofta bra med utrustning och det faktum att man kan träna bokstavligen när som helst är guld värt. Hatar att vara bunden till fasta tider.
Citera
2013-04-28, 19:40
Dubbelpost
Citera
2013-04-28, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badholm
Dom har ofta bra med utrustning och det faktum att man kan träna bokstavligen när som helst är guld värt. Hatar att vara bunden till fasta tider.

Tiderna är en sak men nu snackar vi utrusning och där är Fitness 24 klart efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in