2020-10-19, 20:03
Medlem
Så vad är problemet med doping? Att det är skadligt till viss grad fattar jag men varför jagar polisen dem? Går de som dopar sig bärsärk?
Citera
2020-10-19, 20:14
Medlem
Har man sarms hemma eller i blodet... cant touch me...
Citera
2020-10-19, 20:15
Medlem
thechosenoness avatar
Underbart!

Vi är mitt inne i en pandemi. Kriminella gängmedlemmar utfärdar utegångsförbud åt allmänheten i sina kvarter.
10 st ouppklarade mord utan en enda misstänkt gärningsman bara i år. Och vad prioriterar polisen i det läget? Dopade idrottare på gymmet! Andra länder skrattar åt oss och med all jävla anledning...

Sen står polismytomanen och ljuger framför kameran och påstår att dom är ute efter narkotika försäljning också. Jävla polismupp det existerar ingen jävla narkotika på gym över huvud taget och det vet han mycket väl om, enda dom vill med denna razzia är att se bra ut i statistiken på uppklarade brott. I detta fallet en och annan Svensson som kanske har lite för mycket testo i sig. Knappast kriminell för det. Skäms ta mej fan hela svenska poliskåren och ut och jaga riktigt pack istället men det vågar ni ju inte polisfittor, jojo, hörde ni inte våga åka hem från nya stationen i Rinkeby utan poliseskort så tuffa är ni.

Jaga Svenssons på gym, helt jävla efterbliven prioritering som samhället ser ut nu!
Citera
2020-10-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Så vad är problemet med doping? Att det är skadligt till viss grad fattar jag men varför jagar polisen dem? Går de som dopar sig bärsärk?
Moralpanik som vanligt när det gäller olagliga substanser, sen att de skyller på att doparna slår ihjäl kvinnor är lite löjligt kan tyckas. Måste va en liten jävla procent av alla dopare som gör sånt samt så är det nog andra substanser som är den avgörande faktorn (alkohol me nån schysst knarkblandning).
Citera
2020-10-19, 20:21
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MirrorMatch
Moralpanik som vanligt när det gäller olagliga substanser, sen att de skyller på att doparna slår ihjäl kvinnor är lite löjligt kan tyckas. Måste va en liten jävla procent av alla dopare som gör sånt samt så är det nog andra substanser som är den avgörande faktorn (alkohol me nån schysst knarkblandning).

Ja, sen har vi ju Aftonbladet som skriver "Läkaren var dessutom påverkad utav anabola steroider". Glöm inte heller Tommy Moberg som har noll faktakoll och kommer med berättelser som passar i en Stephen King roman. Hans bok Mandom mod och morske män är bedrövlig, han får ju såklart pengar utav staten för att sprida ren rappakalja.
Citera
2020-10-19, 20:48
Medlem
Citat:

Precis som det står på nyheterna så är vissa av dessa även involverade i narkotikahandeln och även kriminellt verksamma i övrigt. Inte speciellt konstigt att polisen agerar, oavsett vad alla testojucks säger som grinar.
Citera
2020-10-19, 20:51
Medlem
Tycker mig känna igen några av SATS-gymmen som är på bild i Aftonbladets artikel.

Första bilden, under videon, ser ut att vara utanför SATS Sportpalatset.

Tredje bilden är solklart SATS Odenplan, man ser Coops "medlemsautomat" till vänster i bild.

Fjärde bilden är jag osäker på men det skulle kunna vara SATS Fridhemsplan.
Citera
2020-10-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MirrorMatch

Reportern: Hur stort är detta problem i Stockholm?
Polis: Ja det är uppenbart att folk dopar sig..............

Bra svar? Problemet är alltså ATT folk dopar sig, inte vad de gör....
¨
(Och nej jag dopar mig inte)
Citera
2020-10-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Precis som det står på nyheterna så är vissa av dessa även involverade i narkotikahandeln och även kriminellt verksamma i övrigt. Inte speciellt konstigt att polisen agerar, oavsett vad alla testojucks säger som grinar.

Okej

Dock tar jag inte anabola... Men ... Vad har anabola att göra med personer som säljer narkotika infinner sig i samma lokal?
Citera
2020-10-19, 21:03
Medlem
Citat:
Okej

Dock tar jag inte anabola... Men ... Vad har anabola att göra med personer som säljer narkotika infinner sig i samma lokal?

Många, inte alla, som tar bola har också ett narkotikaberoende eller något annat drogberoende. Det bedrivs i viss mån narkotikahandel på gymmen. Därav tillslaget.
Citera
2020-10-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
vilka jävla hopplösa snutsvin vi har i det här landet.. när ska dom börja lösa riktiga brott??

Tänkte direkt jag såg det samma sak är det här verkligen rätt använda resurser , som dom
ju dessutom säger att dom har brist på ?
Så länge gator och torg inte är säkra tycker jag sånt här kan vänta faktiskt.
Citera
2020-10-19, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Snacka om att utelämna vital information. Förutom att vem som helst vet att han går på roids så blev han även busted för narkotika. Inte för att jag bryr mig, men du vred på historien rätt brutalt.

Här finns sanningen;

https://www.st.nu/artikel/har-grips-...-dopningsbrott

Nej jag vred inte ett jävla skit på sanningen.

Att en kroppsbyggare går på roids är inget brott. Mannen ifråga har kanske befunnit sig i Sverige ett halvt dygn när han greps. Ska man arresteras för att man sätter en spruta i arslet UTANFÖR sverige?

Han blev inte busted för narkotika (vilket du tycks används som han satt med 20kg kokain) han hade RÖKT PÅ.

Med ditt genomkorkade resonemang så ska alltså svenskar arresteras för narkotikabrott och gripas på arlanda för dom rökt hasch på ett cafe i holland och har det i blodet. "busted for narcotics!!!" kanske kan polisen sitta på arlanda och gripa dom direkt dom kommer av planet?

""Vi är pålästa här uppe" säger Henrik Blusi. Och Freeman är inte längre välkommen i Sundsvall."

Att den där sparrisen som inte ens klarar av att fylla ut armarna på sin skjorta hatar muskler är inte ett dugg förvånande

https://static-cdn.sr.se/sida/images..._2048_1152.jpg

edit: för den intresserade så är det inte bara anabola som Henrik Busi jagar:

"Efter ett tips kunde polisen beslagta hembränningsutrustning och sprit hos en 20-årig man i Sundsvalls kommun i torsdags. Han är nu misstänkt för olovlig sprittillverkning – ett brott som blivit allt ovanligare."

Hör Henrik Blusi, förundersökningsledare polisen, berätta om beslaget
Senast redigerad av Yeo 2020-10-19 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in