2020-10-20, 19:47
Medlem
Diskussionen om steroider och narkotikamissbruk känns intressant. Kan tänka mig att en relativt stor anledning till att steroidbrukare skulle vara överrepresenterade bland narkotikamissbrukare är att en tröskel har passerats, i och med att man redan har begått en lagöverträdelse i och med steroidbruket. Man kan även tänka sig att kriminella tenderar att bruka steroider på grund av att de har mindre att förlora genom att begå ytterligare en lagöverträdelse i form av bruk av steroider, snarare än att bara ha bruk av steroider som sin enda lagöverträdelse. Att vara stor och muskulös anses nog vara mer gynnsamt i kriminella kretsar än hos vanliga medborgare... Dessutom lär andelen kriminella som ertappats med steroider förstärka den redan negativa bild som finns av steroider.

Med det sagt så har jag ingen erfarenhet av steroider själv och förlitar mig på den vetenskap och empiri om att steroider kan leda till negativa psykiska effekter så som aggressivitet. Jag tror bara att det är en betydligt mer komplex verklighet än vad polisen i artikeln vill ge sken av.
Senast redigerad av johnaldinho 2020-10-20 kl. 19:50.
Citera
2020-10-20, 20:04
Medlem
Leif.Jennekvists avatar

Jo det där känner man till. Jag kan bara tycka det är jävligt märkligt prioriterat från polisens sida att samtidigt stå och gråta över resursbrist gapa om att fler poliser behöver anställas samtidigt som kriminella blattar sätter upp vägspärrar mördar oskyldiga barn som kommer i deras väg samt utlyser utegångsförbud i deras getton. Att i det läget från polisens sida prioritera en jävla gymrazzia för att endast sätta dit några testobostade gymråttor som i övrigt sköter sig prickfritt är ju helt jävla efterblivet. Leif när ska du bli rikspolischef så vi får nån jävla ordning i detta landet 😁[/quote]

Det är inte polismännen på plats som tagit beslut om att utföra razzia mot gym. Tycker cheferna att vi behöver få upp statistiken är torskar, bolabrukare och pundare enkla offer.

Det jag vill få fram är att folk ska undvika att spela Van Damme bruschan stilen. Gör som de säger så slipper ni mer problem. Ni kommer längre på att vara tillmötesgående.
Citera
2020-10-20, 20:10
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Moget att komma med personangrepp, har aldrig förnekat användning utav AAS. Jag har aldrig i hela mitt liv brukat narkotika. Sen så är det du som har fel och kan inte ens föra en diskussion, var jag lika otrevlig mot dig? Tänker inte sjunka till samma nivå och riskera en varning eller att gå OT.

Varför brusar du upp så, kan du inte hålla dig till ämnet?
Tål du inte värmen så gå ut ur köket. Du vet att jag har rätt och polisens insats är logisk. Vill du knarka utan straff får du verka för att ändra lagen.
Citera
2020-10-20, 20:10
Medlem
norther1s avatar
Vafan, låt grabbarna roida sönder sig själva och studera dem i syfte av att förbättra produkten. Se dem som små marsvin. Tänk om 30-40 år kanske det finns ett piller man kan ta och vips så är man krallig som hulken utan några sidoeffekter.
Citera
2020-10-20, 20:12
Medlem
Punschrullens avatar
Det svenska clown-överförmyndar-tönt-samhället briljerar ännu en gång.

Att dopa sig är inget brott. Att knarka är inget brott. Att göra vad man vill med sin egna kropp är inget brott.

Hur går de tillväga? Tar de pissprov på alla i gymmet? Eller bara män? Om jag skulle bli ombedd att visa kuken, rövhålet och pissa i en burk framför en pervers polisgris skulle jag vägra, med hänvisning till att det inte finns en skälig misstanke om att jag begått brott. Fungerar detta?
Citera
2020-10-20, 20:13
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Jämfört med vilka?
Jämfört med personer som inte tar steroider naturligtvis.
Citera
2020-10-20, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jämfört med personer som inte tar steroider naturligtvis.

Tycker inte den jämförelsen säger så mycket.

I ena hörnet har vi en som tar steroider och som också röker hasch.

I andra hörnet sitter leif loket ohlson med sin kaffe och bingobricka.

Vad säger det oss? Inte mkt.
Citera
2020-10-20, 20:17
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Tål du inte värmen så gå ut ur köket. Du vet att jag har rätt och polisens insats är logisk. Vill du knarka utan straff får du verka för att ändra lagen.

Lugn nu, jag har inte kritiserat polisens insatser i ett enda inlägg. Jag har inte heller haft synpunkter på lagen och jag anser att om man gör detta val så får man vara beredd på att ta konsekvenserna. Jag anser fortfarande att du har fel i det vi diskuterade innan. Anser du att man knarkar om man brukar AAS?
Citera
2020-10-20, 20:28
Medlem
Folk som använder anabola, måste verkligen vara efterblivna. Klarar ni inte träna utan massa skit i kroppen
Citera
2020-10-20, 20:49
Medlem
Jag hörde världens flickskrik i gymmet igår.

Döm av min förvåning när jag gick in i lokalen och där stod den största anabolasnubben jag sett med två poliser, såg ut att vara stor och stark som en oxe!

Förutom rösten då, var det klenaste flickskriket jag hört, hans stereoider hade ingen stärkande effekt på hans stämband!
Senast redigerad av Perfecthairline 2020-10-20 kl. 20:52.
Citera
2020-10-20, 20:51
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Folk som använder anabola, måste verkligen vara efterblivna. Klarar ni inte träna utan massa skit i kroppen

Lustigt att du tycker så om oss! Jag kontrar då med att folk som dricker alkohol måste vara efterblivna! Klarar ni inte att ha kul utan hjälp av drogen alkohol i kroppen?
Citera
2020-10-20, 21:06
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Kolla biverkningarna på alvedon och vitamin C.

Javisst:

C-Vitamin:
Citat:
4. Eventuella biverkningar
Inga kända biverkningar vid rekommenderad dosering.
https://www.fass.se/LIF/product?user...19660516000048

Alvedon:
Citat:
4. Eventuella biverkningar
Liksom alla läkemedel kan Alvedon orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem
https://www.fass.se/LIF/product?user...19750613000031

Löjligt att du ens nämner Alvedon och C-vitamin i jämförelse med anabola och andra dopingpreparat.
Gissar på att du kanske själv tillhör gruppen som bor på gym och lever för att försöka se ut som en Belgian Blue och tar genvägar för att nå dit.
Får då bara hopaps att du är ett superexemplar som står emot allt skit som dopingpreparat innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in