2020-10-20, 13:15
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Fel. Pengar som staten VILL ha men kan inte få pga olika lagar. Då blir de bittra och vill ha en del av kakan. Resultatet blir när denna försäljare åker din får denne böta samt redovisa vart pengarna kommer ifrån. Lyckas denne inte redovisa detta får denne sköntaxeras, vilket innebär att staten får in sin del av kakan från direkt kriminell verksamhet.

Skatteverket har nytt regelverk för hur de granskar tungt kriminella:

https://www.expressen.se/kvallsposte...-skatteverket/
Citat:
Arbetet har fram tills nu varit mycket framgångsrikt. Kriminella och personer i extremistmiljöer har tvingats betala skatt på pengar som de inte kunnat förklara.

De nya riktlinjerna ändrade på den saken. Sedan april ligger bevisbördan på Skatteverket. Om de granskade tiger och vägrar förklara hur hundratusentals kronor satts in genom kontantinsättningar på deras konton slipper de skatta.

Vill staten verkligen ha pengarna?
Senast redigerad av PippiDreng 2020-10-20 kl. 13:49.
Citera
2020-10-20, 13:20
Medlem
Det är så himla mycket osanningar om folk som tar anabola. Självklart finns det en del som missbrukar/brukar annat med. Men du hittar fler på krogen än i gymmet.

Läser i tråden om hur folk skriver "flippar" och midshandlar folk/fruar osv... Min erfarenhet utifrån mig själv och folk jag känner/känt under dom senaste 25 åren säger nått annat. Visst idioter kommer alltid förbli just idioter och kommer göra massa skit oavsett aas eller inte. Personer som inte har en moralisk kompass och saknar empati skyller gärna på aas/droger. Istället för att säga att jag är en skit-människa som gör sånt här mot andra. Så gör psykopater & narcissister. Dom försöker alltid dölja sina brister genom att skylla på allt annat och inte sig själva.

Visst använder du hormoner och lägger till ett stadigt missbruk av kokain/amfetamin + benzo så är det sannolikt men inte säkert att det kommer en kris av något slag på sikt. Men merparten av alla jag känner/känt använder inte droger/alkohol när dom kurar och många med mig inte alls. Men kan hålla med om att unga människor är en mer "risk" grupp nör det kommer till aas. Det är viktigt med en viss mognad och förstånd när man använder aas.
Citera
2020-10-20, 13:53
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Tills du går hem och smackar på din fru för att du snedtänder på skiten, där har du ett offer.
Och ett riktigt brott, med ett riktigt offer. Folk som gör sånt borde spärras in 10ggr längre tid än idag.
Citera
2020-10-20, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siuphdgjm
Vet man vad man kollar efter är det extremt enkelt att hitta folk som dopar sig, det lämnar liksom efter sig biverkningar

Vilka biverkningar skulle det vara? Du menar att man kanske inte ens behöver dopingtesta folk det räcker med att man ringer dig så kan du kolla med blotta ögat om folk är dopade?

Citat:
Nice icke-existerande logik. Okej i hemlandet = Okej i andra länder.

Herregud

Låt oss säga att det är lagligt i danmark att ta anabola, då ska man inte kunna lämna landet nånsin eftersom man då riskerar att hamna i ett land där det INTE är lagligt att ta anabola, trots att man inte tagit anabola i det landet.
Detta menar du är logiskt.
Är det okej att ta en snus i sverige och sen sätta sig på flyget och åka utomlands till ett land där snusa är förbjudet? Eller bör man arresteras? Bör polisen stoppa en redan på arlanda och säga "stopp där, vi ser att du snusar du får bara resa till länder där snus är tillåtet"
Citera
2020-10-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Samtliga av mina kompisar som tog bola på 80- och 90-talet fick grava aggressionsproblem och slog sönder såväl flickvänner som folk som råkade titta på fel sätt på dem..

Vet inte om du driver eller ej men tar du simpelt testosteron så utvecklar du ingen aggressivitet, det är en myt folk gillar att sprida som att man även får liten kuk.

Sen om du kanske tar något tyngre såsom tren är nog annan femma men vanligt testosteron orsakar inget sådant och är bra för kroppen.
Citera
2020-10-20, 14:41
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Tills du går hem och smackar på din fru för att du snedtänder på skiten, där har du ett offer.

Visst. Men för det finns andra lagar som reglerar. Hur tänker du kring alkohol? Finns ju en del som gillar att smälla till fru och barn där också. Kanske ta en tur i bilen? Du är väl ingen hycklare?
Citera
2020-10-20, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Samtliga av mina kompisar som tog bola på 80- och 90-talet fick grava aggressionsproblem och slog sönder såväl flickvänner som folk som råkade titta på fel sätt på dem..

Detta borde i så fall även ha drabbat idrottsmän som tagit anabola, men jag har inget minne av att var och varannan kändis idrottsman slog sönder sina flickvänner och folk som råkade titta på fel sätt på dom?
Man skulle kunna tänka sig att det vore svårt att tävla i OS eller Tour de france om man satt på kåken för misshandel?
Citera
2020-10-20, 16:19
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Vet inte om du driver eller ej men tar du simpelt testosteron så utvecklar du ingen aggressivitet, det är en myt folk gillar att sprida som att man även får liten kuk.

Sen om du kanske tar något tyngre såsom tren är nog annan femma men vanligt testosteron orsakar inget sådant och är bra för kroppen.

Känns som forskningen kommit rätt långt med vilka biverkningar och effekter doping har, här är en lista som inte känns allt för lockande att drabbas av:

http://dopingjouren.se/doping/biverkningar
Citera
2020-10-20, 16:57
Bannlyst
Citat:
Känns som forskningen kommit rätt långt med vilka biverkningar och effekter doping har, här är en lista som inte känns allt för lockande att drabbas av:

http://dopingjouren.se/doping/biverkningar

Kolla biverkningarna på alvedon och vitamin C.
Citera
2020-10-20, 17:12
Medlem
Känns som att denna tråd tappade fokus på vad den handlade om...

Min fråga är om det är något större som kommer ske runt om i landet eller om detta bara gäller i större städer...
Någon som vet? Nu känns det som att denna ”mjölksyra” är slut för denna gången eller varför går man annars ut med att den gjorts?
Citera
2020-10-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Ytterligare ett jävla icke-brott.. Först var det Sean Banan som snortade kokain och nu folk som dopat sig. För nån vecka sen var det razzia på bordeller.. Bara en massa offerlösa brott som polisen använder för sin jävla pinnjakt i stället för att åka ut till blattegettona och sätta stopp för de gängkriminella där.

alla steroidanvändare borde kastas i fängelsedom blir aggressiva,mördar besinningslöst och mår bäst av att sitta inlåsta,så enkelt är det bara..punkt slut
Citera
2020-10-20, 17:24
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
alla steroidanvändare borde kastas i fängelsedom blir aggressiva,mördar besinningslöst och mår bäst av att sitta inlåsta,så enkelt är det bara..punkt slut

Världens sämsta trollförsök, ett skämt eller stack din flickvän med en kille som hade biceps?

On topic: soya-poliserna går hellre och tar tränande människor än att jaga riktiga, våldsamma brottslingar. Det kan ju vara farligt. Inte konstigt dom inte har någon som helst respekt längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in