Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 20:12
  #637
Medlem
innan jag fick husrannsakan hade dom tydligen span på all min post och snappade upp all doping som var skickad till min adress.
Citera
2017-06-23, 11:55
  #638
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Har fått en brev med kallelse. Hur vanligt är det att anonyma golar? Jag ringde upp handläggaren och så att jag kan inte komma på angivet datum och vi kom överens om ett nytt. Han verkade laidback och tyckte inte det var ngt som helst problem, önskade mig trevlig semester, inbillar jag mig eller är det en indikation på att de "bara" är ett anonymt tips för hade de haft ngt att gå på hade de gjort en husrannsakan?
Jag var efter en stor dopinghärva för några år sedan också kallad till förhör per brev, för dopningsbrott. Fallet gällde en order jag hade lagt något år innan från en stor leverantör på BM. Värdet var väl bara runt 2000kr. Men hur som helst så ignorerade jag polisens kallelser. Dom skickade väl ett par tre "påminnelser" med "hot" om att dom kunde komma och hämta mig och det vanliga skitsnacket som dom alltid kör med när man får en brevkallelse till förhör. Men efter ett par månader och några arga påminnelser så trillade plötsligt ett brev ner som förtäljde att fallet var nerlagt i brist på uppslag/bevis.. Man skall ha i åtanke att småbrott som dessa (om det gäller simpla köp om någon eller ett par tusenlappar) sällan motiverar en polis att jobba sig över det. Dom (brukar) göra som vid våldtäkt, grovt rån, mordförsök och liknande "småbrott" - dom lägger ner det!
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerod
Vi säger att paketet HAR skickats MEN det har inte kommit fram.

Vad är möjliga orsaker? Har någon lirare på posten slarvat? Har polisen slitet upp brevet och behållt det i misstanke av att det ska vara AAS?

Paketet skulle ha kommit fram för 6 arbetsdagar sedan. Kommer jag få en husrannsakan?

helvete!
Har man sin brevlåda i ett stort kluster tillsammans med en massa grannar, så skall man inte hålla det helt otroligt att prylarna hamnat hos ens senile granne eller liknande.. Jag har min låda nere på entreplan, där alla hämtar sin post och jag vet inte hur många gånger jag fått någon annans post. Detta ser i alla fall jag som den svagaste länken i leveranskedjan.

Citat:
Ursprungligen postat av tentpole
innan jag fick husrannsakan hade dom tydligen span på all min post och snappade upp all doping som var skickad till min adress.
Hmm har storhandlat i storskala eller? Låter helt osannolikt att polisen skall ha sånt intresse för en vanlig kurande småkund att dom har bevakning på posten. Sånt hör man mest om när det handlar om narkotika och för att ens komma till den punkt att dom vet vem du är och bevakar din post, så har dom garanterat kommit dig på spåren av andra anledningar. Om du nu inte är en riktigt stortorsk på steroider..
__________________
Senast redigerad av nero1 2017-06-23 kl. 12:03.
Citera
2017-11-01, 17:37
  #639
Medlem
Sverige får fan skärpa sig... Har en polare som blev av med körkortet för att han var dopad?!
Citera
2017-11-01, 19:23
  #640
Medlem
just nu så härjar ren kraft i mitten av sverige bara så att folk vet
Citera
2017-11-01, 19:47
  #641
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
just nu så härjar ren kraft i mitten av sverige bara så att folk vet

Vad är definitionen på ren kraft i Sverige då? Alkohol, snus och tobak?
Citera
2017-11-01, 19:58
  #642
Medlem
starkefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvrisone
Sverige får fan skärpa sig... Har en polare som blev av med körkortet för att han var dopad?!

Haha vilken okunskap dom har suck:P
Citera
2017-11-01, 20:38
  #643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av privium
Åkte på husrannsakan idag. Bor i östersundsområdet. Fick ett samtal av polisen efter jobbet där de förklarade att de varit och gjort husrannsakan för att de hade fått ett anonymt tips att jag använder mig av dopingpreparat. De frågade om jag kan komma på förhör imorgon. Kommer jag inte kommer de hämta mig med tvång. De tog runt 80st ryssar, 18 st caber/dostinex och en halv flaska sterilt vatten (LOL). Vad bör jag förvänta mig kommer hända nu? Jag vet att jag kommer få pissa och att de skickat det beslagtagna på analys och att de kommer visa för ryssar, styrkan vet jag inte, tippar på runt 10mg per tab. Jag kommer pissa positivt för test e och npp antagligen. Hur ska jag bemöta dem imorgon? Kommer jag häktas så jag får förväntas att stanna kvar? Är det lika bra att bara erkänna att man har brukat då det endå kommer visa positivt?

Polis får inte göra husis efter bara ett anonymt tips. Måste ligga något mer bakom.

mvh
Citera
2017-11-01, 20:55
  #644
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvrisone
Sverige får fan skärpa sig... Har en polare som blev av med körkortet för att han var dopad?!
Fick han inte pissa under en prövotid? Jag torskade för snart två år sedan efter en dekadent helg med spår av thc och polskt fultjack i blodet. Inget hände med kortet fören rättegången var avklarad nio månader senare och frivården hade lämnat domen till trafikstyrelsen. Fick en uppmaning att pissa hos en sådan där fylle/knarkar-doktor, där jag skulle pissat negativt under minst sex tillfällen inom loppet av sex månader. Dom tog aldrig körkortet, men hade jag inte skött pisseriet så hade dom tagit kortet efter ett halv år. Det borde väl gälla samma principer för doping som med droger? Kan i och för sig tänka mig att proverna kommer kosta en del. Tror ett dopingtest går lös på runt två papp i och med att det är lite krångligare att analysera ett dopingtest än för lite thc/tjack etc.. Om man är nybörjare i trafiken (två år från det man gjorde uppkörningen), så ryker väl kortet iof på rot.

Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
just nu så härjar ren kraft i mitten av sverige bara så att folk vet
Vad är ren kraft för nåt? Är det nåt som hem&skola och non smoking generation dragit igång?
Citera
2017-11-02, 10:25
  #645
Medlem
vet inte den exakta definitionen av ren kraft men det är en anti doping organisation och har rätt till att testa personer som verkar misstänksam angående doping.. detta är förutsatt att man har skrivit på antidoping formuläret (brukar stå med i alla gyms kontrakt)..

har du inte skrivit under detta får dom dock inte göra ett skit eftersom de bara är en organisation
Citera
2017-11-02, 16:16
  #646
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Fick han inte pissa under en prövotid? Jag torskade för snart två år sedan efter en dekadent helg med spår av thc och polskt fultjack i blodet. Inget hände med kortet fören rättegången var avklarad nio månader senare och frivården hade lämnat domen till trafikstyrelsen. Fick en uppmaning att pissa hos en sådan där fylle/knarkar-doktor, där jag skulle pissat negativt under minst sex tillfällen inom loppet av sex månader. Dom tog aldrig körkortet, men hade jag inte skött pisseriet så hade dom tagit kortet efter ett halv år. Det borde väl gälla samma principer för doping som med droger? Kan i och för sig tänka mig att proverna kommer kosta en del. Tror ett dopingtest går lös på runt två papp i och med att det är lite krångligare att analysera ett dopingtest än för lite thc/tjack etc.. Om man är nybörjare i trafiken (två år från det man gjorde uppkörningen), så ryker väl kortet iof på rot.

Jag kan bekräfta detta, jag torskade på doping och fick pissa 3 gånger under en period av 6 månader. Kostade ca 1300 kr per gång. Behålla kortet får man göra om man pissar negativt.
Citera
2017-11-03, 08:06
  #647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag kan bekräfta detta, jag torskade på doping och fick pissa 3 gånger under en period av 6 månader. Kostade ca 1300 kr per gång. Behålla kortet får man göra om man pissar negativt.

Vet du hur är det om man kört deca då? Även om man gått av så syns det ju i varje prov under 6 månaders perioden.

Mvh
Citera
2017-11-03, 09:46
  #648
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Vet du hur är det om man kört deca då? Även om man gått av så syns det ju i varje prov under 6 månaders perioden.

Mvh

De mäter spårmängden och om spåren av decan blir lägre mellan varje test så är det lugnt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback