2015-11-20, 14:30
Medlem
pikzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slydz
Du ser 2män kolla runt lite på gyme? Lägg ner preppandet om du skiter på dig för det

Var du där samtidigt som mig och kan yttra dig, eller? Förhelvete, var inte så att dom gick fram till maskiner/vikter och tittade utan gick runt och stod och blängde på folk. Givetvis blir jag nojig precis som vem som helst hade blivit och undrar såklart om det är vanligt förekommande att snuten står och spanar runt på gymet och "handplockar" folk.

Vill inte gå ut med vilken gymkedja för dig som undrade för att outa mig i tråden, skicka mig ett PM så kan jag nämna gymkedja.
Citera
2015-11-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikzel
Var du där samtidigt som mig och kan yttra dig, eller? Förhelvete, var inte så att dom gick fram till maskiner/vikter och tittade utan gick runt och stod och blängde på folk. Givetvis blir jag nojig precis som vem som helst hade blivit och undrar såklart om det är vanligt förekommande att snuten står och spanar runt på gymet och "handplockar" folk.

Vill inte gå ut med vilken gymkedja för dig som undrade för att outa mig i tråden, skicka mig ett PM så kan jag nämna gymkedja.

Nej jag var inte där

Ja snuten kan handplocka om dom vill, sen beror det på hur man ser ut såklart är du ett pumpad svin på 100kg ,170cm klart risken ökar ju större man är, går alltid att förebygga med huvtröja istället för en urringat gasp linne

AAS är olagligt så det är risker man får ta samt konsekvenser om man åker dit.

Om du nojjar förslag- Byt gym , träna hemma , sluta kura.
Citera
2015-11-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madmarc
Såg dopad ut. Eller hur. Klart de hade span. Var det en kedja eller något dygnet runt gym?

Någon som vet vilket gym i Karlstad det handlar det om? BTB gym?
Citera
2015-11-23, 17:07
Medlem
Jag var och tränade på ett gym i Varberg under ett besök hos en barndomsvän. Väl inne kommer en kille fram och säger att han skall hålla ögonen på mig. Sen går han ut och sätter sig i en vit Volvo XC 70 med ca 5 antenner på taket. I min värld är det en Civilare? Kanske har dom koll på just det gymmet.
Citera
2015-11-23, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CottonsEco
Jag var och tränade på ett gym i Varberg under ett besök hos en barndomsvän. Väl inne kommer en kille fram och säger att han skall hålla ögonen på mig. Sen går han ut och sätter sig i en vit Volvo XC 70 med ca 5 antenner på taket. I min värld är det en Civilare? Kanske har dom koll på just det gymmet.
Troligtvis polis ja men jag har några frågor: Klädsel på snubben? "sportig" eller vaddå? Försök var så detaljerat som möjligt för att göra det lättare. Också, kom den här snubben bara fram till dig och sa så från ingenstans? Vad gjorde du medans, pratade du möjligtvis om något olagligt? Vad gjorde han när han satte sig i bilen? Satt och glodde på gymmet bara? Och sist, var han kvar när ni stack därifrån sedan?
Citera
2015-11-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CottonsEco

Det lät otroligt konstigt att en civilare skulle gå fram till dig och säga sådant.
Citera
2015-11-23, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSnake
Troligtvis polis ja men jag har några frågor: Klädsel på snubben? "sportig" eller vaddå? Försök var så detaljerat som möjligt för att göra det lättare. Också, kom den här snubben bara fram till dig och sa så från ingenstans? Vad gjorde du medans, pratade du möjligtvis om något olagligt? Vad gjorde han när han satte sig i bilen? Satt och glodde på gymmet bara? Och sist, var han kvar när ni stack därifrån sedan?

Han hade på sig kortbyxor och en tshirt med gymgrossistens logga. Såg ut som en vanlig svensson, normal byggd. Ja, jag hade iprincip precis anlänt när han kom fram. Sen tog han sin väska och gick ut i bilen och körde iväg. Gissar på att han var runt 30år gammal, ca min ålder. Sen vet jag ju att man kan köpa begagnade polisbilar och att kan ha försökt spöka med min skalle.
Citera
2015-11-23, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grymmis
Det lät otroligt konstigt att en civilare skulle gå fram till dig och säga sådant.

Inte haft någon erfarenhet av detta innan, kanske försökte han spöka med mitt huvud?. På gymmet jag tränar hemma får jag ett sms om något är på gång av min insiderkälla på gymmet (Min kusin och hans vän) som jobbar där.
Citera
2015-11-24, 00:06
Medlem
Loafees avatar
Är han den dummaste civilsnuten i kåren då? Varför förvarna folk om att dom är märkta, så att dom får tid att rensa ut alla olagliga substanser hemma, eller?

Mest idiotiska förfarande jag hört talas om, i fall den här människan nu är snut.
Citera
2015-12-06, 17:30
Medlem
Skittjacks avatar
Ifall man blir tagen på pissprov gör dom då en husrannsakan innan de får veta om man pissat positivt eller ej? Eller utför de husrannsakan endast ifall man pissat positivt?
Citera
2015-12-06, 17:52
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittjack
Ifall man blir tagen på pissprov gör dom då en husrannsakan innan de får veta om man pissat positivt eller ej? Eller utför de husrannsakan endast ifall man pissat positivt?

Knepigt fall det här. I praktiken så kan en polis haffa en kille på gatan med stöd i att det enligt polismannens bedömning finns skälig grund till misstanke. Lagmässigt så skall detta inte innebära en möjlighet till husrannsakan utan att den misstänkte har bevisats bruka otillåtna preparat, men jag känner till 2 fall där det i praktiken har blivit husrannsakan på plats varpå den ena torskade på nolva, letro, adex å lite testo hemma men bötfälldes som om han hade 4 olika steroidpreparat i ansenlig mängd. Den andra hade som tur var ingen förvaring hemma.

Hur detta förhåller sig i en ev överklagan vet jag ej.

Mvh
Citera
2015-12-06, 18:43
Medlem
Skittjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Knepigt fall det här. I praktiken så kan en polis haffa en kille på gatan med stöd i att det enligt polismannens bedömning finns skälig grund till misstanke. Lagmässigt så skall detta inte innebära en möjlighet till husrannsakan utan att den misstänkte har bevisats bruka otillåtna preparat, men jag känner till 2 fall där det i praktiken har blivit husrannsakan på plats varpå den ena torskade på nolva, letro, adex å lite testo hemma men bötfälldes som om han hade 4 olika steroidpreparat i ansenlig mängd. Den andra hade som tur var ingen förvaring hemma.

Hur detta förhåller sig i en ev överklagan vet jag ej.

Mvh

Hmm, okej. Fast jag antar att polisen i dessa två fall kände sig ganska säkra på att de skulle hitta något antingen i kroppen eller hemma? I mitt fall har de ingen anledning att misstänka det då jag är en räka i dessa sammanhang och inte heller är kriminellt aktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in