Citat:
Ursprungligen postat av
broder112
Jag förespråkar inte doping. Men jag är emot att polis och rf ska få lov att kränka träningsmotionärer.
Ska de jävlas. drick 2liter vatten, ha kreatin i kroppen för normalt krea. b-vitamin färgar utspädd urin. grön te mörkfärgat ökar diuresen. vassledrink ökar diuresen samt surar ner pH. Askobinsyra för att sura urinen kan synas på ett manipulationstest.
Tycker det kränker ens integritet att bli tvingad att pissa. Om man nu inte tävlar, eller ser påverkad ut. Att bara gå på symtombilden som ökad kroppsbehåring, ökad vätske ansamling, breda trapz och axlar där det är mest androgena receptorer, personen upplevs lite paranoid nojjig vid besök... är inte ok!! Bättre och dela ut en stjärna till dem som har lite ökad muskulatur de som skiljer sig från normal individen!
Vi får tacka våra vänner som envisas med att dopa sig. Hade med inte varit vanligt förekommande med doping hade kontrollerna inte förekommit.
Det är lite som att klaga på att man ibland blir stoppad av polisen för att blåsa. Det sker därför att det finns idioter som kör fulla.
Jag hade gärna sett fler dopingkontroller, ju fler som åker dit desto färre som dopar sig, vilket gynnar oss som inte dopar oss.