2014-11-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nä, fy fan vad tråkigt. Säkert någon kärring och stått och jollrat med recensioner utan grunder.

Av ren nyfikenhet, vad är det för gym? "Byggarvänligt" gym eller vanligt gym (typ SATS, friskis, etc.)?

Skulle säga att det är en ren blandning av ett "byggarvänligt" gym och SATS osv. Fast på sistone har de gått överstyr med deras "100% hårdträning" eller vad det nu heter.
Citera
2014-11-13, 01:11
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3dDiablo
Om det är den orten jag tror det är så är det ett av de två gymmen som finns där, och det ägs och drivs av kommunen.

Likt de andra gymmen (alla förutom "jobb-gym") i länet är anslutna till ett projekt som heter "100% ren hårdträning" det är ett rikstäckande projekt och finns säkert i större delar av landet.

Vet att på vissa av de här gymmen i Norrbottens län har det i veckorna kommit ut enkäter som "slumpmässigt utvalda" medlemmar får fylla i.

Frågar som:
"Har du använt dig av doping/AAS?"
"Känner du någon som använt dig av doping/AAS?"

Personalen uppmanar folk att vara ärliga, vet ej hur anonymt det är eller om dom sitter och läser vad folk fyller i. (Tränar inte på ett sådant gym men hört av bekanta)

Så vem vet vart den informationen går? Förmodligen till lokala polisen.

Det lät ju väldigt dumt om dessa uppgifter går vidare till Polisen eller har jag fel?

Är det något på gång i Norrbotten eller liknande?

Mvh
Citera
2014-11-13, 02:03
Medlem
3dDiablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Det lät ju väldigt dumt om dessa uppgifter går vidare till Polisen eller har jag fel?

Är det något på gång i Norrbotten eller liknande?

Mvh
Enkäterna har med "100% ren hårdträning" att göra och det är ett statligt finasierat projekt så det finns väl risk.

Polisen har "tvingat" många gym som inte varit med i projektet att gå med i det och att personalen ska hjälpa till att förebygga doping genom tips...

http://www.reactnow.se/nyheter/23001...ng-mot-dopning

Bor ej där själv, men känner 2-3 stycken där som preppar. Ingen av dom har råkat ut eller hört något, förutom incidenten på föregående sida då. (Ringde och frågade)
Citera
2014-12-21, 18:31
Medlem
En lista på folk som blivit tagna för doping 2014. Verkar vara friskis o svettis man framförallt ska undvika.

http://www.expressen.se/sport/har-ar...opat-sig-2014/

Mvh
Citera
2014-12-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
En lista på folk som blivit tagna för doping 2014. Verkar vara friskis o svettis man framförallt ska undvika.

Mvh

Mjo men den där lista täcker inte alla som blitt plockade av polisen. Jag råkar ju häldre på en kontrollant och blir avstäng pga att ja vägrar lämna prov. Än att råka på snuten . Eller har jag bara otur nu när jag tänker
Citera
2014-12-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort

Mvh

Hur fan kan man få lov att hänga ut undomar så här? Tänk på deras framtid. Fy vad äckligt av expressen att hänga jude stjärnor på redan utsatta människor. Fy fan. Tacksam om någon polisanmäler Expressen och rf för kränkning och uthängning. Killarna kanske redan mår dåligt och sen lägga ut en bild på dem gör det inte bättre. Killarna kanske tar så illa vid sig att de tar sitt liv. Och då är det rf och Expressen. Tyskland gjorde detta under andra världs kriget.
Citera
2014-12-22, 00:29
Medlem
Jag förespråkar inte doping. Men jag är emot att polis och rf ska få lov att kränka träningsmotionärer.

Ska de jävlas. drick 2liter vatten, ha kreatin i kroppen för normalt krea. b-vitamin färgar utspädd urin. grön te mörkfärgat ökar diuresen. vassledrink ökar diuresen samt surar ner pH. Askobinsyra för att sura urinen kan synas på ett manipulationstest.

Tycker det kränker ens integritet att bli tvingad att pissa. Om man nu inte tävlar, eller ser påverkad ut. Att bara gå på symtombilden som ökad kroppsbehåring, ökad vätske ansamling, breda trapz och axlar där det är mest androgena receptorer, personen upplevs lite paranoid nojjig vid besök... är inte ok!! Bättre och dela ut en stjärna till dem som har lite ökad muskulatur de som skiljer sig från normal individen!
Citera
2014-12-22, 07:51
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Jag förespråkar inte doping. Men jag är emot att polis och rf ska få lov att kränka träningsmotionärer.

Ska de jävlas. drick 2liter vatten, ha kreatin i kroppen för normalt krea. b-vitamin färgar utspädd urin. grön te mörkfärgat ökar diuresen. vassledrink ökar diuresen samt surar ner pH. Askobinsyra för att sura urinen kan synas på ett manipulationstest.

Tycker det kränker ens integritet att bli tvingad att pissa. Om man nu inte tävlar, eller ser påverkad ut. Att bara gå på symtombilden som ökad kroppsbehåring, ökad vätske ansamling, breda trapz och axlar där det är mest androgena receptorer, personen upplevs lite paranoid nojjig vid besök... är inte ok!! Bättre och dela ut en stjärna till dem som har lite ökad muskulatur de som skiljer sig från normal individen!

Vi får tacka våra vänner som envisas med att dopa sig. Hade med inte varit vanligt förekommande med doping hade kontrollerna inte förekommit.

Det är lite som att klaga på att man ibland blir stoppad av polisen för att blåsa. Det sker därför att det finns idioter som kör fulla.

Jag hade gärna sett fler dopingkontroller, ju fler som åker dit desto färre som dopar sig, vilket gynnar oss som inte dopar oss.
Citera
2014-12-22, 08:34
Medlem
Fenjal888s avatar
VARNING!

Polisen kör hårt i hela landet nu. En tuff period har varit i norra och södra Sverige, och nu kommer det kraftsamlas mer i mittendelen av landet, uppskattningsvis två veckor framåt i tiden. Se upp. De som tränar på klassiska byggargym såsom Exhale, Delta och Gumse, borde ta extra försiktighetsåtgärder.
Citera
2014-12-22, 11:41
Medlem
Nageltrångs avatar
Citat:
VARNING!

Polisen kör hårt i hela landet nu. En tuff period har varit i norra och södra Sverige, och nu kommer det kraftsamlas mer i mittendelen av landet, uppskattningsvis två veckor framåt i tiden. Se upp. De som tränar på klassiska byggargym såsom Exhale, Delta och Gumse, borde ta extra försiktighetsåtgärder.

Känns lite konstigt att dom skulle kraftsamla nu bland storhelgerna när det finns så mycket drog/rattfyllor att ta hand om, eller ska dom rensa ut lite så 1a januari gästerna vågar besöka gymmen?
Citera
2014-12-22, 15:06
Medlem
Citat:
VARNING!

Gäller det webbshoppar också?
Citera
2014-12-22, 16:04
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageltrång
Känns lite konstigt att dom skulle kraftsamla nu bland storhelgerna när det finns så mycket drog/rattfyllor att ta hand om, eller ska dom rensa ut lite så 1a januari gästerna vågar besöka gymmen?

Har ingen exakt information tyvärr, så mycket möjligt att det ligger i slutklämmen nu.

Citat:
Ursprungligen postat av ambh89
Gäller det webbshoppar också?

Skulle inte tro det, det verkar mer vara tillslag/trackaserier mot gym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in