Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-26, 14:05
  #1
Medlem
Martin Fredriksson kartlägger troligen Flashbackanvändare via en länk här:

https://www.flashback.org/t2064820
Citera
2013-01-26, 14:09
  #2
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Vilken länk handlar det om? Publicerar han IP-adresser eller vad är det frågan om?
Citera
2013-01-26, 14:35
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Vilken länk handlar det om? Publicerar han IP-adresser eller vad är det frågan om?

Han kollar väl den trafik som kommer via den länk som finns till hans blogg/hemsida i första inlägget. Smart..
Citera
2013-01-26, 14:41
  #4
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Han kollar väl den trafik som kommer via den länk som finns till hans blogg/hemsida i första inlägget. Smart..

Nej verkligen inte. Vad ska han göra med en bunt ip-adresser? Han vet fortfarande inte vem som är vem.
Citera
2013-01-26, 14:42
  #5
Medlem
Nej, det gör han inte
Citera
2013-01-26, 14:49
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Nej verkligen inte. Vad ska han göra med en bunt ip-adresser? Han vet fortfarande inte vem som är vem.

Med tanke på det ursprung som Robert Aschberg har i Kinnevik-koncernen som i sin tur är förankrade i nästan alla svenska ISP idag, så kollar dom ju vem som står bakom IP-adresserna utan problem (om det är det dom vill)

Har du sen 5 andra siter som du kan samköra uppgifterna med, så är det ännu enklare (jag kanske har ett konto på...ja vad det nu finns för hemsidor, säg tv3.se (bara som exempel) där jag har registrerat mig med mitt riktiga namn, då är det ganska lätt att kolla cookies och IP adresser och samköra dom uppgifterna)
Citera
2013-01-26, 15:17
  #7
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Har du sen 5 andra siter som du kan samköra uppgifterna med, så är det ännu enklare (jag kanske har ett konto på...ja vad det nu finns för hemsidor, säg tv3.se (bara som exempel) där jag har registrerat mig med mitt riktiga namn, då är det ganska lätt att kolla cookies och IP adresser och samköra dom uppgifterna)

Ja men juridiskt sett har du inte gjort något fel genom att gå in på sidan. Det går inte heller att koppla ip-adresserna till ett flashback-konto.
Citera
2013-01-26, 15:48
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Ja men juridiskt sett har du inte gjort något fel genom att gå in på sidan.

Nej självklart inte.

Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Det går inte heller att koppla ip-adresserna till ett flashback-konto.

Jo, du ser vart trafiken kommer ifrån, och om den här länken bara finns på flashback, så kan trafiken bara komma härifrån (och även om det är någon som skriver in adressen, så är det ju bara här man kan ha sett länken, sen blir det väl mer jobb att koppla ihop det till specifika konton här, men det tror jag inte dom är så intresserade av)
Citera
2013-01-26, 16:26
  #9
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Jo, du ser vart trafiken kommer ifrån, och om den här länken bara finns på flashback, så kan trafiken bara komma härifrån (och även om det är någon som skriver in adressen, så är det ju bara här man kan ha sett länken, sen blir det väl mer jobb att koppla ihop det till specifika konton här, men det tror jag inte dom är så intresserade av)

Vad finns det för intresse att se vem som klickat på en länk på flashback? 400.000 svenskar som bara surfar runt här är inte av intresse alls.
Citera
2013-01-28, 20:20
  #10
Medlem
E.Helgetuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Vad finns det för intresse att se vem som klickat på en länk på flashback? 400.000 svenskar som bara surfar runt här är inte av intresse alls.
Tydligen kan EXPO aldrig få nog av att kartlägga folk. För Robert Aschberg finns inga gränser när det gäller övervakning och åsiktsregistrering. Vem övervakar övervakarna?
__________________
Senast redigerad av E.Helgetun 2013-01-28 kl. 20:29.
Citera
2013-01-29, 00:38
  #11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Helgetun
Tydligen kan EXPO aldrig få nog av att kartlägga folk. För Robert Aschberg finns inga gränser när det gäller övervakning och åsiktsregistrering. Vem övervakar övervakarna?
Ditt inlägg låter som om frågan vore avgjord men det är den ju inte. När vi avgjort att den kartläggning som tråden handlar om är verklig så kan du komma tillbaka med samma inlägg som slutkläm.
Citera
2013-01-29, 03:48
  #12
Medlem
E.Helgetuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ditt inlägg låter som om frågan vore avgjord men det är den ju inte. När vi avgjort att den kartläggning som tråden handlar om är verklig så kan du komma tillbaka med samma inlägg som slutkläm.
Om du läser på lite om AFA och EXPO:s historia så du lär känna deras rätta natur så förstår du vad det är för extremistiska sekter vi har att göra med här. EXPO har tidigare haft grovt kriminellt belastade personer anställda som t.ex. Tobias Hübinette som gjort karriär inom AFA men nu är EXPO lite mer rumsrena. EXPO vill göra sken av vara någon slags oberoende tidning som objektivt granskar "nazismen" i Sverige. Det är ren propagandalögn utan detta är vänsterextremister som drömmer om en kommunistisk diktatur.

Tobias Hübinette gav t.ex. ut en bok där 28.000 svenskar namngavs som nazister. De flesta av dessa uthängda var helt oskyldiga utan bara tagna från olika listor EXPO kommit över där rasister antogs medverka. Jag ser det som helt sannolikt att de nu vill göra listor på samma sätt över medlemmar på FB och hänga ut folk som sedan kanske har mycket aktivitet här och sedan samkör med andra listor de kommer över. Det är ren underrättelseverksamhet de bedriver och de styrande politikerna i Sverige använder Expo som verktyg för att smutskasta SD det är enda anledningen EXPO inte åtalas för olaga underrättelseverksamhet.
Citat:
På plats så kastade aktivister från RF in sten och en rökbomb genom fönstret till familjens villa vilket resulterade att hela huset fick utrymmas när brandkåren väl kom på plats. Detta var en grövre varning och vi hoppas att Frida Hjelm hör av sig till oss och meddelar att hon hoppar av den nazistiska sekten Svenskarnas Parti. Annars kan hon räkna med framtida aktioner. Om vi får svar från Frida om att hon har hoppat av Svenskarnas Parti och tar avstånd från sin nazistiska bakgrund kommer självklart denna artikeln tas bort från hemsidan, avhopp belönas alltid.

Frida S*fie Hj*lm
1992****-****
Hemvärnsvägen **
47542 HÖNÖ


http://revfront.org/?p=3916 (identiteten delvis maskad)
Ex. RF/AFA åsiktsregistrerar en 20-årig svensk tjej som nazist på sin hemsida.
__________________
Senast redigerad av E.Helgetun 2013-01-29 kl. 03:55.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback