Du har rätt, alldeles för lite Seth. Men när dom sitter på rättegången så ser man hur nervös han är. Jag är ganska säker på att han kommer synas mer i sista filmen, antagligen så kommer Madde para ihop honom med ryssen för att sälja diamanterna varpå Seth antagligen blir blåst eller kommer få gå en rejäl fight för att behålla dessa.
Ryssen sa ju inte precis trevliga grejer om Seth i tidigare filmen när han satt på kåken och surrade med Madde. Hur det än blir så längtar jag. Hoppas filmerna får ett värdigt slut.
Varför skulle Madde para ihop Seth med ryssen? Hon hatar ju honom.
Varför skulle Madde para ihop Seth med ryssen? Hon hatar ju honom.
Jag misstänker att det är han som är kontakten som kan sälja diamanterna. Kan ju såklart ha fel. Om det är någon annan som ska köpa diamanterna så kommer ju ryssen garanterat få nys om detta och då spårar det.
Nej håller nog med. Den här -lockdown- var bra men inte i kaliber med Blodsdiamanter. Föga väntat heller eftersom den förra var i absolut toppklass när det gäller action.
Det som tar ner betyget mest när det gäller denna och även andra är inblandningen av Johans familj och framförallt den där Örjan. Den twisten känns inte riktigt trovärdig.
Förstår inte riktigt hypen över blodsdiamanter. Den var bra, men inte mer än så. Precis som Lockdown.
Kodnamn Lisa är den absolut bästa falk-filmen hittills.
Men vem vet, en långsökt utgång är väl att Maddes ex mördar Madde som i sin tur hinner säga till Seth att han ska ta hand om hennes grabb. Maddes ex (Glömmer fan bort vad han heter hela tiden, Mika?) dör, Seth får ihop det med Sophie och tillsammans bildar de familj och flyttar till Spanien så grabben får se Barca spela. Jävligt långsökt men vem vet, slutscenen kanske blir att Seth och Sophie ligger på beachen i Barcelona och glassar.
Det skulle vara ett perfekt slut Men känns inte så troligt med tanke på hur det såg ut i den senaste filmen.
Har sett Lockdown, men måste nog se den en gång till innan Slutet för att få ihop det lite mer.
En sak jag inte riktigt hänger med i... Åkte inte Lasse med i första bilen med Johan? Lyckades de andra poliserna flytta Lasse från Johans bil till följebilen där Dick satt utan att bli upptäckta? Nån av esterna/ryssarna måste ha sett det medan Johan var inne i baracken. Snipern hade väl uppsikt över båda fordonen?
Seth måste genomskådat Madde, att hon inte alls har sålt de två stenarna/hittat en köpare. Varför skulle hon lyckas sälja (utan intyg på de två stenarna), när inte han kan det? Jag menar, en eller två stenar måste vara lika svåra att sälja, som den mängden han sitter på. Eller?
Tror ni Seth har haft planer på att döda Vijay länge? Eller blev det lite i all hast när han insåg att han skulle gå fri efter rättegången?
Hehe, bara jag som hoppas Conny klarar sig? Hade varit så jävla underbart om Seth på sin dödsbädd ger diamantpengarna till honom å ber honom sticka haha!
Tycker verkligen inte att den är kass. Lockdown är spännande och välgjord även om jag är missnöjd med att det inte blir som jag vill mellan vissa karaktärer. att man sedan ger karaktären Wiik mer utrymme är en gåta. Hon borde inte ha varit med överhuvudtaget.
Makalöst bra film, spännande, välskrivet och som vanligt...bra producerat.
Nånstans hoppades jag att det inte skulle vara Lasse, att vi på nått sätt skulle blivit lurade.
Men det stod rätt klart att det var han till slut.
Är det bara jag som blir kåt på Sophie när hon öser på i full Polismundering, helt galen i blicken och bara såå jävla läcker?
Det är nått speciellt med tjejer med lite skinn på näsan.
Kollar du mycket film över lag?
Makalöst bra, välskrivet och bra producerat. Jag tycker att man rätt ofta sitter och skäms när man kollar dessa filmer pga bristen av kvalitet. Visst, de är underhållande och spännande får stund till stund, men makalöst bra kan jag inte kalla dessa filmer. Den enda filmen jag anser skulle vara BRA (=välgjord) är Kodnamn Lisa.
Vad tror vi om det här då? Varför ligger dom här två och kramas på mattan?
När det kommer till läckan tror jag att vi alla kommer bli överraskade. De här småscenerna med mannen med snusdosan kan betyda vafan som helst en luring helt enkelt och allt vi har om läckan i filmväg är den informationen dom vill att vi ska ha så jag tror inte på det simpla,men det är bara jag
Ok det var visst så jävla simpelt som det verkade. Fan och jag som hade hoppats på att det var typ Tommy som lackat ur på andra sidan och läckte information till ryskan bara för att hämnas för att manusförfattarna lät honom dö i en jävla hissjävel efter typ 45 min i den första GSI-filmen men aja tänka sig vad fel man kan ha i bland.
Dålig film enligt mig iaf. Bristande tunt manus och fullt av luckor blandat med en hel del orealistiska scener osv. Det finns ingenting heller efter den här filmen som dom har gjort som gör mig sugen att på att se den sista filmen. Få se hur allt det här med Madde hennes ex kontra Seth kommer knytas ihop nu vilket dom inte la mkt tid och energi på att bygga upp i den här filmen. Grymt besviken.
Tycker det var så pass jävla uppenbart med all information dom besatt vem läckan var att även om jag nu då pga just därför tänkte att dom försökte finta bort oss att även GSI borde ha fattat det.
Frågan kvarstår vad gäller youtube-klippet.Varför ligger Vidar och Niklas och kramas på mattan?
Senast redigerad av Klibidiklabbe 2015-07-24 kl. 13:37.
Seth kommer att åka in på kåken när han försöker kränga diamanterna, Madde har nog ingått nån form av deal med "Kotten" så att hon får skyddad identitet med sitt barn på en ort. För det ryktas ju om en spin-off med Seth Rydell det hade ju varit riktigt grymt att den film serien börjar med att följa hans liv på kåken i första filmen.