2025-05-06, 02:42
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det får du ju tycka om du vill men det betyder inte att du har rätt.
Nej, det är väl ingen fråga om rätt eller fel överhuvudtaget, då det är högst subjektivt som du är inne på
Citera
2025-05-06, 19:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Nej, det är väl ingen fråga om rätt eller fel överhuvudtaget, då det är högst subjektivt som du är inne på
Du hävdar ju med bestämdhet att uppföljare som görs så många år efter originalen blir kattskit. Vänta på facit istället innan du uttalar dig så tvärsäkert..
Citera
2025-05-06, 19:50
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Du hävdar ju med bestämdhet att uppföljare som görs så många år efter originalen blir kattskit. Vänta på facit istället innan du uttalar dig så tvärsäkert..
Ursäkta om jag råkade steppa på några tår här, det var verkligen inte min mening. Jag försöker alltid att bemöta personer med kärlek här på forumet, men kanske sände jag onda signaler nu och var otydlig. Jag vill dig inget illa.

Jag menar att jag anser att sådant alltid blir kattskit.
Citera
2025-05-06, 20:23
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Blir det film eller tv-serie av böckerna om Frank Wagner så är det just vad vi kommer få se. Första boken tar nämligen upp det, hur Wagner rekryteras av Tommy Ridders som senare blir ihjälskjuten av Dudajev i Gothia Towers...

Hur svårt kan det vara att hitta finansiering till nya filmer, så populär som filmserien är?

Om nu fyra färdiga manus existerar.

Så jag vet inte vad jag tror om det. Men jag hade gärna sett både fler filmer och en prequel där allting började.
Citera
2025-05-07, 01:10
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Hur svårt kan det vara att hitta finansiering till nya filmer, så populär som filmserien är?

Så jag vet inte vad jag tror om det. Men jag hade gärna sett både fler filmer och en prequel där allting började.
Fyra färdiga manus? Såvitt jag vet finns det manus för hela säsong 4. Hur många filmer eller tv-serieavsnitt det handlar om vet jag inte.

Slutet var bara början är i sk pre-production för tillfället.
Citera
2025-05-07, 11:28
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Fyra färdiga manus? Såvitt jag vet finns det manus för hela säsong 4. Hur många filmer eller tv-serieavsnitt det handlar om vet jag inte.

Slutet var bara början är i sk pre-production för tillfället.

Då förväxlade jag det, säsong fyra eller fyra färdiga manus. I alla fall, borde det inte vara svårt att hitta finansiering.

Citera
2025-05-15, 21:10
Medlem
Citat:

Lyssnade på en pod med Jens Hultén. Han tog upp att det fanns seriösa planer på att göra en spin off med Seth, som säkert hade blivit populär i Sverige. Men de fick inte tag på några pengar så det blev inget.
Har för mig att TV4 var med och finansierade de sex första GSI-filmerna. Men de tjänar väl mer på att hålla Beckserien levande. Finansiärerna kan göra vinst på Johan Falk men ännu mer vinst på andra filmer. Sen kanske inte manusen bedöms som tillräckligt bra. Flera GSI-filmer var riktigt dåliga. Och Jakob Eklund är gammal nu.
Citera
2025-05-15, 23:58
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Lyssnade på en pod med Jens Hultén. Han tog upp att det fanns seriösa planer på att göra en spin off med Seth, som säkert hade blivit populär i Sverige. Men de fick inte tag på några pengar så det blev inget.
Har för mig att TV4 var med och finansierade de sex första GSI-filmerna. Men de tjänar väl mer på att hålla Beckserien levande. Finansiärerna kan göra vinst på Johan Falk men ännu mer vinst på andra filmer. Sen kanske inte manusen bedöms som tillräckligt bra. Flera GSI-filmer var riktigt dåliga. Och Jakob Eklund är gammal nu.

Tack för informationen.

Du har rätt i att en del av filmerna inte är särskilt bra men känslan finns ändå där. Johan behöver inte ha en roll alls eller en mindre en, om man kör en solo-serie om Seth. Och i en prequel är han inte ens med.
JF kan ju vara den som sitter i poliskostym och kommenderar hellre än att springa runt på stan. Om nu åldern skall vara ett problem.

Seth är inte längre purung, han heller. Så blir det ingenting inom några år, får man lägga ner det för gott. Om man inte kan utvidga universumet och bygga nya karaktärer. Men jag hade faktiskt föredragit en prequel än nya filmer med JF, för som sagt så har han kommit upp i åldern och det känns inte trovärdigt att han som nästan 70-åring skulle ingå i en elitgrupp som GSI eller vara aktiv polis ute på gatorna.
Citera
2025-05-16, 07:51
Medlem
Citat:
Tack för informationen.

Du har rätt i att en del av filmerna inte är särskilt bra men känslan finns ändå där. Johan behöver inte ha en roll alls eller en mindre en, om man kör en solo-serie om Seth. Och i en prequel är han inte ens med.
JF kan ju vara den som sitter i poliskostym och kommenderar hellre än att springa runt på stan. Om nu åldern skall vara ett problem.

Seth är inte längre purung, han heller. Så blir det ingenting inom några år, får man lägga ner det för gott. Om man inte kan utvidga universumet och bygga nya karaktärer. Men jag hade faktiskt föredragit en prequel än nya filmer med JF, för som sagt så har han kommit upp i åldern och det känns inte trovärdigt att han som nästan 70-åring skulle ingå i en elitgrupp som GSI eller vara aktiv polis ute på gatorna.

Det är just detta som talar för att det inte blir några nya filmer utan istället kommer det bli ett 10 tal böcker för i boken kan Johan vara evigt ung.

Snacket om nya filmer är naturligtvis bara skitsnack från Anders allt bara för att sälja så många böcker som möjligt. Och vi alla har ju gått på snacket och köper böckerna
Citera
2025-05-16, 08:23
Medlem
Citat:
Tack för informationen.

De nya böckerna utspelas i nutid. Det innebär att Seth och Johan Falk har åldrats lika mycket i film/bok-universat som skådespelarna har åldrats i den riktiga världen.
Citera
2025-05-16, 08:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag gillade filmerna men boken som släpptes för något år sen, kom inte ens ihåg vad den hette var rätt usel och bara en ren upprepning av sista filmen med lite ny sidohistoria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in