2015-07-16, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Är det någon som kan ge mig en sammanfattning på varför Falk åker med kvinnan ner till Riga, och vilka som sen dödade henne och tvingade Falk ut på sitt lilla uppdrag. Och varför. Dessutom undrar jag varför en av balterna spårade ur och dödade två av sina egna.

Nån falang ur ryska maffian som hotar Johan att jobba för dom eller så sätter dom dit han för mordet på kvinnan, nåt DNA fanns tydligen av johan under hennes naglar yada yada, and som spårar ur och skuter sina egna är precis som Johan en tvångsrekryterad snut, han som chefar över vapentransporten blir uppringd av en telefon som droppas av seth på kapningsplatsen som baltskurkpolisen hittar med senaste uppringda nummer, så han tror givetvis att "chefen" har fixat kapningen och skjuter honom.
Citera
2015-07-16, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SectorBravo
Varför ska de vara Lasse som är läckan? Finner Inget motiv till de? Och har ni tänkt tanken att han som får messet i blodsdiamanter kanske får information vem läckan är?

tror inte det, han verkar ju väldigt noga med att GSI:arna (matte) inte ska se honom, rysskärringen får ju reda på att Niklas är polis, inte av Johan eftersom han är ute på uppdrag och det vore lite väl obvious.

Killen i slutet med snusdosan har med ryssarna att göra på något vis, men vem är han? någon som vet hur dom jobbar, som är polis och som snusar. även någon som matte skulle känna väl då han vänder sig om när matte är vid dörren men andra poliser är inga problem.

Dick? nej knappast, han är för korkad och är inte så biffig. vem mer vet hur dom jobbar? Frank, men han är inte heller så biffig, och han snusar inte.

Lasse passar in på figuren av han med snusdosan, han vet hur dom jobbar på GSI och klädstilen passar in på honom men... Snusar han?
Citera
2015-07-17, 01:59
Medlem
Soulsurfers avatar
När släpps nästa film (online, ej på fysisk DVD)?
Citera
2015-07-17, 03:35
Medlem
fearreapers avatar
Den 23e Juli
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
När släpps nästa film (online, ej på fysisk DVD)?
Citera
2015-07-17, 16:00
Medlem
Klibidiklabbes avatar
Vad tror vi om det här då? Varför ligger dom här två och kramas på mattan?
När det kommer till läckan tror jag att vi alla kommer bli överraskade. De här småscenerna med mannen med snusdosan kan betyda vafan som helst en luring helt enkelt och allt vi har om läckan i filmväg är den informationen dom vill att vi ska ha så jag tror inte på det simpla,men det är bara jag.

https://www.youtube.com/watch?v=dCL-59qcK2Y
Citera
2015-07-17, 16:07
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klibidiklabbe
Vad tror vi om det här då? Varför ligger dom här två och kramas på mattan?
När det kommer till läckan tror jag att vi alla kommer bli överraskade. De här småscenerna med mannen med snusdosan kan betyda vafan som helst en luring helt enkelt och allt vi har om läckan i filmväg är den informationen dom vill att vi ska ha så jag tror inte på det simpla,men det är bara jag.

https://www.youtube.com/watch?v=dCL-59qcK2Y

Han ska väl hjälpa honom upp för han är skadad eller nåt? Tro jag iallafall.
Citera
2015-07-17, 18:43
Medlem
Vad är åsikten i tråden om de nya filmerna, håller dom måttet?

Jag tycker att Ur askan i elden och Tyst diplomati var bra. Man njöt när man såg dom. Däremot är ju klassiker som GSI, Vapenbröder och National Target ur första säsongen på en annan nivå, dvs bättre.

Blodsdiamanter var jag väldigt besviken på. Det var för mycket våld och för mycket skottlossningar, till synes bara för att klämma in action. Det var sedan dålig uppföljning, t.ex. började GSI aldrig jobba med en sådan händelse utan det passerade väldigt snabbt förbi och snart började man skjuta igen på en annan plats eller knivhugga någon eller något liknande.
Det jag försöker säga är nog att det spårade ur lite?
Jag saknar hur det var i t.ex. Vapenbröder och Alla råns moder, där det var en stor kupp som man väntade på genom filmen och som spänningen byggdes upp för. Här fick vi inte ens se diamantkuppen??

Håller ni med mig eller inte?
Citera
2015-07-17, 19:21
Medlem
Jag tycker helt tvärtemot dig, polarna gör det samma. Tycker de två första filmerna var bra, fast Blodsdiamanter var jävligt vass och slår dem.

Kändes som att det skruvade upp tempot och det var action hela tiden! Björn Bengtsson och Nicklas var samtidigt jävligt bra. Blodsdiamanter var troligen den bästa falk film jag sett, Vapenbröder och Kodnamn lisa är absolut i klass med den. Men Blodsdiamanter var snäppet vassare enligt mig. Håller med dig att det borde visat diamantkuppen också, lite besviken att de skippade den biten men men.

Tror och hoppas att Lockdown håller samma klass, längtar som fan. Trailer lär även släppas inom kort.
Citera
2015-07-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk

Jag tycker att Ur askan i elden och Tyst diplomati var bra. Man njöt när man såg dom. Däremot är ju klassiker som GSI, Vapenbröder och National Target ur första säsongen på en annan nivå, dvs bättre.

Blodsdiamanter var jag väldigt besviken på. Det var för mycket våld och för mycket skottlossningar, till synes bara för att klämma in action. Det var sedan dålig uppföljning, t.ex. började GSI aldrig jobba med en sådan händelse utan det passerade väldigt snabbt förbi och snart började man skjuta igen på en annan plats eller knivhugga någon eller något liknande.
Jag saknar hur det var i t.ex. Vapenbröder och Alla råns moder, där det var en stor kupp som man väntade på genom filmen och som spänningen byggdes upp för. Här fick vi inte ens se diamantkuppen??

Jag håller med dig helt och hållet.

Jag håller med dig helt och hållet.
Citera
2015-07-18, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk

Falk-filmerna är en serie och ska egentligen inte ens ses som enskilda filmer. De började redan i Askan Ur Elden att bygga upp spänning och intrig för den slutliga filmen som kommer vara själva "orgasmen".
Så spännande är det väl inte att kolla på förberedelser inför en stöt? Där rekommenderar jag i så fall Jönssonligan för dig!

Helt klart mer spännande att se Seth Rydell och Conny bli förbannade när dem blev blåsta av Jack. För att sedan göra upp. Filmerna har hunnit forma fram karaktärerna och det är intrigerna som är det bästa med filmerna.

Blodsdiamanter var en väldigt tung film och extremt spännande. Full fart framåt hela tiden. De kan nu göra filmerna på det viset eftersom dem redan har "förklarat" hur polisen jobbar. Karaktärerna känner folk till redan. Det är bara att gasa!

Jag tror att kommande filmer kommer bli nagelbitare.

Senast redigerad av Funny11 2015-07-18 kl. 03:42.
Citera
2015-07-18, 13:44
Medlem
mstrhkrs avatar

https://www.youtube.com/watch?v=3WFhAmC1Hj0

/M
Citera
2015-07-18, 21:45
Bannlyst
Vet någon vad alla dom kvinnliga statisterna heter som var med i filmen askan i elden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in