2013-08-07, 17:30
  #9853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Det är rätt intressant dethär lyte berättade om hur dom reformerar tribunal.

Inga mer permabans. Dom tänker sikta på att hjälpa spelarna med attityden istället för att stänga av.

Kommer de att ta bort perma bans från folk som redan blivit det då? Eller gäller det bara för framtida tribunal bans? En polare fick en 250års ban för att han trollade 2 games, kändes lite överdrivet kanske.
Citera
2013-08-07, 17:36
  #9854
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ph4TH4xx0r
Kommer de att ta bort perma bans från folk som redan blivit det då? Eller gäller det bara för framtida tribunal bans? En polare fick en 250års ban för att han trollade 2 games, kändes lite överdrivet kanske.
Man blir inte permabannad för man trollar i två games, utan man måste ha fått x antal varningar och x antal bannar innan, din polare ljuger. Såvida han inte har elo-boostat eller gjort någonting sånt, alltså. Och han kommer antagligen inte få tillbaka sitt konto utan dem löser det så att alla so mär permabannad redan kommer inte tillbaka.
Citera
2013-08-07, 18:09
  #9855
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Man blir inte permabannad för man trollar i två games, utan man måste ha fått x antal varningar och x antal bannar innan, din polare ljuger. Såvida han inte har elo-boostat eller gjort någonting sånt, alltså. Och han kommer antagligen inte få tillbaka sitt konto utan dem löser det så att alla so mär permabannad redan kommer inte tillbaka.

Jag tycker att permabann borde finnas. Man får liksom inte bara 1 varning, utan det är en väldans massa saker som måste hända innan du blir permabannad. Ideén med att fixa folks attityd är fin, men fungerar nog inte i praktiken.

Jag tror inte att folk kommer flamea mer för att man tar bort permabann, men dessa toxic spelare kommer kunna fortsätta flamea. Tycker permabann finns för en anledning
Citera
2013-08-07, 18:51
  #9856
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Jag håller för tillfället på att lvla upp ett konto på West (lvl 15 atm), funderar på att bara köra Annie och Lee då jag blir 30 och se hur högt jag kan klättra.
Orkar egentligen inte lvla ett nytt konto men något måste man väl ha att göra!

Ok då.. Haha nej men jag håller också på att dra upp en smurf på west, inte spelat på månader dock. Kör också lee sin, ganska underhållande faktiskt. Tror jag är lvl 25 men den får stanna där tills jag gjort ett ryck mot diamond som sagt.
Citera
2013-08-08, 10:34
  #9857
Medlem
ze_bandits avatar
Vad är dom optimala inställningar i lol för att få spelet att flyta så bra som möjligt? Har varit lagg på senaste tiden, minions rycker fram och tillbaka osv fett irriterande
Citera
2013-08-08, 11:06
  #9858
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ze_bandit
Vad är dom optimala inställningar i lol för att få spelet att flyta så bra som möjligt? Har varit lagg på senaste tiden, minions rycker fram och tillbaka osv fett irriterande
Det beror ju helt på din dator & ditt nät.. Mina inställningar är det inte säkert att dem fungerar för dig också vidare. Du kan ju testa gå in i ett custom game och försöka fixa till där inne.
Citera
2013-08-08, 11:43
  #9859
Medlem
Vad tycker ni?

http://www.lolking.net/summoner/euw/169717#history
Citera
2013-08-08, 12:02
  #9860
Medlem
bara jag som får varningar? Jag har helt ärligt inte sagt något i hälften av games jag spelar, och ändå har jag tydligen fått 2 varningar, och de andra hälften har jag inte haft negativt språk
Citera
2013-08-08, 12:07
  #9861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ze_bandit
Vad är dom optimala inställningar i lol för att få spelet att flyta så bra som möjligt? Har varit lagg på senaste tiden, minions rycker fram och tillbaka osv fett irriterande

Precis som ovan skrev, men att stänga av hud animations brukar hjälpa ganska mycket utan att påverka hur det mesta ser ut.
Citera
2013-08-08, 12:14
  #9862
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Vad tycker ni?

http://www.lolking.net/summoner/euw/169717#history
Vad precis vill du att vi ska tycka till på..?
Du måste iaf träna på att csa, 97 cs i ett 28 min långt game som tf är .. Alldeles för lite.

Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna
bara jag som får varningar? Jag har helt ärligt inte sagt något i hälften av games jag spelar, och ändå har jag tydligen fått 2 varningar, och de andra hälften har jag inte haft negativt språk
Om du menar varningar in-game så är det egentligen ingenting att bry sig om, du får dem
Mest för att du ska se att du borde prata trevligare om du får några report i just det förra gamet.
__________________
Senast redigerad av irken 2013-08-08 kl. 12:17.
Citera
2013-08-08, 13:32
  #9863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Vad precis vill du att vi ska tycka till på..?
Du måste iaf träna på att csa, 97 cs i ett 28 min långt game som tf är .. Alldeles för lite.


Om du menar varningar in-game så är det egentligen ingenting att bry sig om, du får dem
Mest för att du ska se att du borde prata trevligare om du får några report i just det förra gamet.

det sjuka är att jag vet att jag inte snackat bulle den senaste matchen... premades som reportar?
Citera
2013-08-08, 14:08
  #9864
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna
bara jag som får varningar? Jag har helt ärligt inte sagt något i hälften av games jag spelar, och ändå har jag tydligen fått 2 varningar, och de andra hälften har jag inte haft negativt språk

Jag blir reportad på 50% av mina games jag kör så du är verkligen inte ensam om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in