Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Banan
Haha. de kan inte ha varit speciellt duktiga...
Angående Vi. Full AD Trynda MÅSTE ju ta henne i och med att hon inte har någon CC efter ultin. Annars tror jag Elise i och med att det är procentuell skada, Olaf, Jax och kanske Darius. Elise tror jag dock mest på.
Vi > alla andra. Så enkelt är det.
Men Vi vs Trynda, pre 6 vinner Vi, sen vinner Vi även midgame, möjligtvis hon förlorar lategame mot en Trynda. Men jag läste att någon tycker Vi är som en sämre Lee, så stämmer det inte. Vi är som en starkare Lee. De har ungefär samma dmg early, ungefär likabra ganks. Båda är beroende av att träffa sin skillshot. Men Vi faller inte av lika mycket lategame som Lee. Vis ulti är STARK mot ADC's, och den delar alla som är i vägen. Vi dyker rakt på ADC. Dock vill jag påstå att Vi är inte lika stark 5v5 som i SoloQ.
I SoloQ kan man snowballa rätt hårt, men så blir det väldigt sällan i 5v5.