2013-02-25, 20:52
Medlem
maxgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappaden
Söker de bästa tipsen ni har för anti Vi. De senaste 20 matcherna har jag mött kanske 11 Vi's, oerhört frustrerande då jag inte vet en enda champion som kan gå 1v1 emot henne och vinna i endgame. Har försökt med Yorick AD, Warwick HYBRID, Trynd AD och Cho'Gath AP. Alla dör innan hon ens hinner gå ner till 40% hp.
Är inte Jax och Olaf cheferna över 1v1 då? Tycker Jax iaf borde funka ganska bra. Men njaej Vis w gör så att hon är sjukt stronk 1v1, lyckligtvis tycker jag att det är ganska sällan det spelar ngn roll ifall man e stronk 1v1
Citera
2013-02-25, 20:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxg
Är inte Jax och Olaf cheferna över 1v1 då? Tycker Jax iaf borde funka ganska bra. Men njaej Vis w gör så att hon är sjukt stronk 1v1, lyckligtvis tycker jag att det är ganska sällan det spelar ngn roll ifall man e stronk 1v1

Tror nog både Jax, Olaf och Irelia kan ta Vi 1v1 om det nu skulle behövas.
Citera
2013-02-25, 20:53
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Banan
I rankat antar jag? Jag fick det för ett tag sen, de hade dessutom ingen support och fick således en väldigt snabb kill bot. Vi förlorade stenhårt

Ja, precis. Eller inte precis som elo, men picking order beror på vilken mmr man har.

yes rankat. De körde sona + ryze top, och våran garen vann mot dem lol. Han drog Fb direkt när minions kom. GG Promotion, Gold IV here I come!
Citera
2013-02-25, 21:02
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Söker de bästa tipsen ni har för anti Vi. De senaste 20 matcherna har jag mött kanske 11 Vi's, oerhört frustrerande då jag inte vet en enda champion som kan gå 1v1 emot henne och vinna i endgame. Har försökt med Yorick AD, Warwick HYBRID, Trynd AD och Cho'Gath AP. Alla dör innan hon ens hinner gå ner till 40% hp.

gå inte 1v1, problem solved!
Citera
2013-02-25, 21:06
Medlem
Herr.Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
yes rankat. De körde sona + ryze top, och våran garen vann mot dem lol. Han drog Fb direkt när minions kom. GG Promotion, Gold IV here I come!
Haha. de kan inte ha varit speciellt duktiga...

Angående Vi. Full AD Trynda MÅSTE ju ta henne i och med att hon inte har någon CC efter ultin. Annars tror jag Elise i och med att det är procentuell skada, Olaf, Jax och kanske Darius. Elise tror jag dock mest på.
Citera
2013-02-25, 21:17
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Banan
Haha. de kan inte ha varit speciellt duktiga...

Angående Vi. Full AD Trynda MÅSTE ju ta henne i och med att hon inte har någon CC efter ultin. Annars tror jag Elise i och med att det är procentuell skada, Olaf, Jax och kanske Darius. Elise tror jag dock mest på.

Vi > alla andra. Så enkelt är det.

Men Vi vs Trynda, pre 6 vinner Vi, sen vinner Vi även midgame, möjligtvis hon förlorar lategame mot en Trynda. Men jag läste att någon tycker Vi är som en sämre Lee, så stämmer det inte. Vi är som en starkare Lee. De har ungefär samma dmg early, ungefär likabra ganks. Båda är beroende av att träffa sin skillshot. Men Vi faller inte av lika mycket lategame som Lee. Vis ulti är STARK mot ADC's, och den delar alla som är i vägen. Vi dyker rakt på ADC. Dock vill jag påstå att Vi är inte lika stark 5v5 som i SoloQ.

I SoloQ kan man snowballa rätt hårt, men så blir det väldigt sällan i 5v5.
Citera
2013-02-25, 21:21
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:

One champ to rule them all.

Citera
2013-02-25, 21:53
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Haha what is this. I loading screen, motståndarna har ingen jungler, och då är detta runt 1500 elo, Gold V

Också råkat ut för det, dock tidig season 3 på 1450 elo.
Jag spelade Jayce (han var ju OP då) och mötte Jax+Renek, antagligen var dem jag mötte premade för dem hade perfekt koordination. De divade i level 4: Renek dashade in och stunnade, Jax kommer efter med sin stun och jag var död. Om inte det skulle vara nog så agerade dessutom Renekton som support och lät Jax få all farm samt kills. Har för mig att Jax slutade på 7-0 och att vi torskade med totalt 4-20. Jag själv slutade på 0-4.
Citera
2013-02-25, 21:59
Medlem
Jawwas avatar
Har bestämmt mig att köpa en adc för 4800. Och alternativen är: Vayne, Graves och MF Vad tycker ni?
Citera
2013-02-25, 22:11
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawwa
Har bestämmt mig att köpa en adc för 4800. Och alternativen är: Vayne, Graves och MF Vad tycker ni?

Vill du nöta en adc och verkligen lära dig så föreslår jag Vayne, men är du mer casual och vill köra en skön adc ibland så föreslår jag MF Graves tycker jag inte är så stark atm jämfört med andra. Ur en supports perspektiv vill säga.
Citera
2013-02-25, 22:21
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Vill du nöta en adc och verkligen lära dig så föreslår jag Vayne, men är du mer casual och vill köra en skön adc ibland så föreslår jag MF Graves tycker jag inte är så stark atm jämfört med andra. Ur en supports perspektiv vill säga.

Graves har ju starkast börst, kan ju döda de mesta adc på sin combo när han har t.ex taric eller leona support
Citera
2013-02-25, 22:27
Medlem
NinthAvenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawwa

Skaffa MF, stark i lane atm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in