Citat:
Ursprungligen postat av irken
Thresh kommer inte fungera som ADC. Hans passiva gör ju så han måste vara out of combat ett tag för att dem ska göra bonus damage, vilken gör den ganska värdelös om man spelar honom som AD Carry. Spelar man honom med blitz blir det ju mera som Alistar & blitz, eller Jarvan+leona etc. En kill lane helt enkelt.
Går att spela honom som AD carry, men det är lite ungefär som att spela Ziggs som ad carry. Det fungerar, men det är inte speciellt bra.
Det du säger är inkorrekt, bonus skadan är alltid aktiv. Den scalar från en minimum damage till en max damage och vad jag har sett är det hur många souls du har som avgör minimum bonus damage, har man tex. 100 souls kommer bonus skadan attt minst vara 100 upp till ca 400-500 kommer inte ihåg riktigt. Om man sedan håller sig till att last hitta är bonus skadan nästan uppe i max varje gång man slår på en minion. Den ökar väldigt snabbt helt enkelt. Och är inte som Ziggs bonus damage som aktiveras när man väntat 12sec.
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Säkert att han funkar som ADC? kanske AD men ADC tom? Vad har ni andra för erfarenheter?
Han funkar i alla fall på den nivån jag spelar och med dem motståndare jag möter.
fö. lvl 30 och ligger på runt 1250 elo just nu. Hans Q funkar extremt bra för att denya escapes med flash, rangen är även den tillräckligt lång för att kunna dra ut motståndaren från sitt eget torn i kombination med E för att få ut dem ännu längre gör inte saken sämre.
Absolut enklast är väll att testa honom som adc själv, jag tror inte du har speciellt mycket att förlora på det.