2013-01-24, 18:18
Medlem
Klappadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJ12
Vad bygger ni först på Tristana, Infinity Edge eller Bloodthirster?
Beror på vad du möter och hur dumma/kloka dom är. Kör man ranked brukar man gå BT över IE eftersom du kan stanna kvar i lanen längre och supporten kan spara sin heal för dig tills du verkligen behöver den.
Citera
2013-01-24, 18:20
Medlem
MF har mer damage, och i lane ger det mer poke, då tvingas motståndaren att gå base, alltså har du ''översustainat'' din motståndare. mer sustain.
Citera
2013-01-24, 18:23
Medlem
Klappadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellimac
MF har mer damage, och i lane ger det mer poke, då tvingas motståndaren att gå base, alltså har du ''översustainat'' din motståndare. mer sustain.
Bara det att Cait har längre range, så om MF försöker skjuta så kan Cait bara dra 2 auto attacks+ hennes Q vilket borde tvinga MF tillbaka.
Citera
2013-01-24, 18:34
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappaden
Bara det att Cait har längre range, så om MF försöker skjuta så kan Cait bara dra 2 auto attacks+ hennes Q vilket borde tvinga MF tillbaka.

Om Caitlyn går för nära kommer givetvis MF outtrade:a henne med hennes Impure Shots och Double Up (36 extra magicdamage ges av 2 stacks när du har Impure i level 5 vilket är relativt mycket), annars inte.
Citera
2013-01-24, 18:45
Medlem
ft.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talvilover
Vad tycker ni om Thresh's login music? Tycker den passar honom trots att den är lite äcklig.

Haha tycker den är creepy som fan.
Citera
2013-01-24, 18:51
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Vem är egentligen vinnaren i matchupen Caitlyn/Nunu mot Tristana/Leona?
Åkte nämligen på en extremt hård förlust när jag själv lirade Caitlyn i sagda matchup, bör tilläggas att Nunu inte gjorde särskilt bra ultis men spelade relativt bra i övrigt (lade W ).
Citera
2013-01-24, 18:53
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellimac
Suck... Spelar du ens AD? Miss fortune har bara 550 range, cait har 650. Caitlyn har också sin passive, vilket ger henne ett skott på 150% damage mot en champ. I och med att det finns sidebrushes i botlane, så kan man relativt lätt stå där och skjuta 150% damage auto attacks.
Så, nä, en miss fortune översustainar inte en cait.
'
@ Cpt.Obvious
Jag skulle säga Cait & Nunu, i och med att Tristan har ett värdelöst midgame, medans nunu gör Cait's midgame mycket bättre. Borde vara en relativt lätt late för dig som cait. Det mesta av tristans damage är hennes jump i låg level, spelar du "säkert" så du inte blir stunnad av Leona så borde du fixa det.

Många lanematchups botlane beror ju helt och hållet på hur säker man är med champen. Det finns inga direkta counters, eller att x gubbe äger ut y gubbe stenhårt.
Senast redigerad av irken 2013-01-24 kl. 19:03.
Citera
2013-01-24, 18:55
Medlem
Herr.Banans avatar
Hur ska man nu våga logga in sent på natten när mörkret ligger tätt inpå en och man har glömt stänga av ljudet i hörlurarna?
Citera
2013-01-24, 19:33
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
'@ Cpt.Obvious
Jag skulle säga Cait & Nunu, i och med att Tristan har ett värdelöst midgame, medans nunu gör Cait's midgame mycket bättre. Borde vara en relativt lätt late för dig som cait. Det mesta av tristans damage är hennes jump i låg level, spelar du "säkert" så du inte blir stunnad av Leona så borde du fixa det.

Många lanematchups botlane beror ju helt och hållet på hur säker man är med champen. Det finns inga direkta counters, eller att x gubbe äger ut y gubbe stenhårt.

Ah, mjo. Jävligt kort laningphase med många ganks från respektive jungle dock vilket gjorde att vi aldrig riktigt kom in i midgame på lane. Kan ha att göra med att jag spelade när jag var relativt trött och inte dodgade Leonas E+Q+W -combo som jag borde ha gjort. Brukar annars vara relativt skicklig med Caitlyn, rätt lätt att säga pga FOTM-AD men i alla fall.

Följdfråga: När man möter Trist+Leona oavsett AD man själv spelar, är det värt att gå AD/MR-runes istället för AD/Arm eller Arm/Arp? Ponera att mid eller jungle också är AP.
Citera
2013-01-24, 20:00
Medlem
Stryops avatar
Ny hero idag, trevligt!
Citera
2013-01-24, 20:15
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Ah, mjo. Jävligt kort laningphase med många ganks från respektive jungle dock vilket gjorde att vi aldrig riktigt kom in i midgame på lane. Kan ha att göra med att jag spelade när jag var relativt trött och inte dodgade Leonas E+Q+W -combo som jag borde ha gjort. Brukar annars vara relativt skicklig med Caitlyn, rätt lätt att säga pga FOTM-AD men i alla fall.

Följdfråga: När man möter Trist+Leona oavsett AD man själv spelar, är det värt att gå AD/MR-runes istället för AD/Arm eller Arm/Arp? Ponera att mid eller jungle också är AP.
Öhm, det beror väll på vad du själv tycker. Har du problem att du tar mycket magic damage early så kör på det. Jag kör på ad/mres level/flat armor, och det fungerar på mig. Jag har armorpen också, men tycker inte det fungerar speciellt bra på cait. Fungerar bättre på Draven till exempel.
Citera
2013-01-24, 20:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
@ Cpt.Obvious

Men just Tristana måste man stänga av relatyivt tidigt va? Det är väl runt lvl 12 som hon har fått fetrange och börjar göra ofantligt ont. Har mött många matchups som dragit ut på tiden och där vi har känt oss relativt säkra på vinst för att i nästa teamfight runt 40 mins in i spelet bli tokägda av en vild jävla yordledam med en fucking jävla vattenspruta på ryggen som krossar oss totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in