2013-01-24, 14:33
Medlem
Klappadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Hans abilities verkar kräva lite träning, men kanske han är viable i jungeln just för hans gank-möjligheter.

Jag ska iallafall köpa honom!
Verkar sjukt rolig: :P
Oja, kan ni tänka er han emot nybörjare? Kasta lådan när han står i busken i top/bot emot vännernas torn, dom tar den och 3 springer ut bakom fienderna som just pushade sig själva in i en fälla.

(har en fråga på andra sidan längst ner, höhöhöhö)
Senast redigerad av Klappaden 2013-01-24 kl. 14:41.
Citera
2013-01-24, 14:53
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappaden
Måste hålla med dig, MF>Cait alla dagar i veckan, såvida man inte smurfar om jag nu förstått det ordbegreppet rätt då MF inte är lika effektiv som Cait är när det gäller att plocka nybörjare. Med andra ord kör man ranked, välj MF istället för Cait.

För övrigt så tycker jag att Fiddlesticks känns väldigt klen 1v1 möte i jungle och även innan han når lvl 11, och ibland får man till och med vänta tills full uppgraderad ultimate innan man kan vara "till hjälp" i teamfights. Någon som har tips på vad jag gör för fel, om jag nu gör det?

Startar: Machete, 2HP pots
Går tillbaka ca lvl 5: Köper spirit stone och 1amplifying tome
Går det dåligt därefter: billiga boots och +40ap item
Går det bra därefter: +80ap item sedan boots

Prio: R, W, E+Q samtidigt till 18.

Måste fråga dig varför du över huvud taget kör machete så tidigt? Den ger dig damage på autoattacks om du inte byggt ihop den. Imo är den värdlelös då du drainar majoriteten av din damage i jungeln.

Sen skillar jag oftast inte draing högre än rank 3 i jungeln utan ser till att få några extra levels på fear, det är den som gör att du kan döda folk på lain och att du får chansen att draina mer än 1 sec.

Citat:
Oja, kan ni tänka er han emot nybörjare? Kasta lådan när han står i busken i top/bot emot vännernas torn, dom tar den och 3 springer ut bakom fienderna som just pushade sig själva in i en fälla.

(har en fråga på andra sidan längst ner, höhöhöhö)

Fast lådan kan dra en person, så då skall två personer redan stå i busken och pushar de då har de redan satt sig i pissig situation.

Han har absolut potential. En av mina favoriter är att hans lantern fungerar efter att han tpat. Vilket gör att du kan förflytta två champs från bot till top.

dock är delayen på hooken fruktansvärt irriterande.
Senast redigerad av N3ss3 2013-01-24 kl. 14:57.
Citera
2013-01-24, 14:59
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekkzor
vem är mest viable om man jämnför miss fortune och caitlyn, vem är starkast, lanephase samt midgame och lategame ?

Vem är mest värd att slösa ip på, då dom kostar lika mkt, eller äre bättre att spara till graves kanske ?

Citat:
Ursprungligen postat av ellimac
MF är bättre i lane, sustain samt damage, så en klar röst på MF här!
Hur har Miss Fortune "sustain"? Har hon en heal? Sustain skaffar du genom din support och dina items.
Både Caitlyn och Miss Fortune är väldigt starka i laning phase. Miss Fortune skadar mer, men Caitlyn pushar lättare och har mer range samt lättare för zoning.
Caitlyn bör vinna en lane mot Miss Fortune förutsatt att de har samma support och är exakt lika bra.

Det går inte heller att säga vem som är bäst i mid- och lategame. Miss Fortune skadar kanske mest av alla AD Carries just nu, men har en stor svaghet i sin låga range och avsaknad av escapes.

Jag skulle säga att MF är bättre i en AOE teamcomp där ditt lag kan skydda dig och med en aggressiv support som Taric eller Leona. Caitlyn är bättre när du t ex vill pusha torn tidigt, eller möter en aggressiv lane.
Citera
2013-01-24, 15:00
Medlem
Citat:
vem är mest viable om man jämnför miss fortune och caitlyn, vem är starkast, lanephase samt midgame och lategame ?

Vem är mest värd att slösa ip på, då dom kostar lika mkt, eller äre bättre att spara till graves kanske ?

Jag har inte testat MF tillräckligt mycket för att prata allt för mycket om henne, känslan jag får när jag spelar med henne är dock att hon förlitar sig extremt mycket på sitt lag. "har du inte ett stakt lag så kommer du inte vara stark" <- lite sån känsla får jag.

Caitlyn handlar ju mest om cs earlygame, jag som gillar cait kan pokea tillräckligt mycket för att få ur mina motståndare ur lanen samtidigt som jag kan komma ifrån lanen med 175 cs + tower (detta vid ett game som går relativt bra). Kan du spela caitlyn rätt så kan din poke och dina teamfights vara extremt effektiva så länge du har bra placering och någon form av plan att escapea med din E.

Som sagt, spelar caitlyn mycket och MF knappt alls sååå jah.. Det beror också på din spelstil så klart.

Graves å andra sidan... jag carryade nyss mig själv ca 150 elo med honom lol, allt jag behöver säga i stort sätt lol, tror jag för tillfället har typ 76-78% winrate med honom.
Senast redigerad av Miniluva 2013-01-24 kl. 15:03.
Citera
2013-01-24, 15:32
Medlem
Klappadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Måste fråga dig varför du över huvud taget kör machete så tidigt? Den ger dig damage på autoattacks om du inte byggt ihop den. Imo är den värdlelös då du drainar majoriteten av din damage i jungeln.

Sen skillar jag oftast inte draing högre än rank 3 i jungeln utan ser till att få några extra levels på fear, det är den som gör att du kan döda folk på lain och att du får chansen att draina mer än 1 sec.
Den unika passiven ger ju bonus dmg dealt, och spirit stone ger mp5+hp5+20% dmg dealt vilket gör att du kan autoattacka ihjäl monster med ca 300 hp utav att behöva dra en drain när du inte har blue buff (vilket jag ger till mid efter att jag tagit första)
Citera
2013-01-24, 15:32
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Måste hålla med dig, MF>Cait alla dagar i veckan, såvida man inte smurfar om jag nu förstått det ordbegreppet rätt då MF inte är lika effektiv som Cait är när det gäller att plocka nybörjare. Med andra ord kör man ranked, välj MF istället för Cait.

För övrigt så tycker jag att Fiddlesticks känns väldigt klen 1v1 möte i jungle och även innan han når lvl 11, och ibland får man till och med vänta tills full uppgraderad ultimate innan man kan vara "till hjälp" i teamfights. Någon som har tips på vad jag gör för fel, om jag nu gör det?

Startar: Machete, 2HP pots
Går tillbaka ca lvl 5: Köper spirit stone och 1amplifying tome
Går det dåligt därefter: billiga boots och +40ap item
Går det bra därefter: +80ap item sedan boots

Prio: R, W, E+Q samtidigt till 18.
Du behöver inte mer än 2 ranker i Drain, maxa Fear så fort du kan, Fiddle handlar nästan mer om din CC från fear än skadan.
Citera
2013-01-24, 15:34
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
okej, undrar lite vem som är bäst lategame om man jämnför caits och mf´s ulti tillexempel, läste på nån guide att mf´s AA´s skadar mer single target än ultin och därför inte alltid ska användas för max burst.

Ultin är endast bra late-game om man kör AP-Mf, vilket man inte bör göra om man inte vill trolla litegrann. Är hela deras lag ultade utav Amumu/Malphite och du är på säkert avstånd kan du givetvis dra av den, gärna om du har Black Cleaver. Annars blir det bara en delay för dina AA's, samma sak om du drar Q i stort sett.

MF är nog den som gör mest skada i lane, tillsammans med Graves.
Kan man poka ordentligt, så kan du få in en fin burst på motståndaren och om dom väljer att lägga benen på ryggen mot tornet och du inte blir träffad utav creeps/deras adc/support så kommer även din passiva göra så att du hinner ifatt och kan trycka iväg minst en till AA. Med din W så kan man få in fina crits.

Och har du healers som supports emot dig, så kom ihåg att W dom litegranna också då det sänker deras healingförmåga med 50%.
Citera
2013-01-24, 15:46
Medlem
Klappadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Du behöver inte mer än 2 ranker i Drain, maxa Fear så fort du kan, Fiddle handlar nästan mer om din CC från fear än skadan.
Så jag ska köra 2 3 2 1 1 4 1 1 2 1 4 2 2 3....?
Citera
2013-01-24, 15:49
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Så jag ska köra 2 3 2 1 1 4 1 1 2 1 4 2 2 3....?
Fattar ej men jag skulle börja W, sen E, sen W/Q beroende på om du gör en full clear eller gankar, sen tar du den du inte tog på lvl 3 och maxar Q med poäng i R när du kan (6,11,16).

Är osäker på builds dock, men tycker inte Spirit Stone uppgraderingen är värd, Zhonyas är core men den är också jävligt dyr och svår att få ihop tidigt.
Citera
2013-01-24, 15:52
Medlem
beavertands avatar
Kan någon rekommendera en champ som gör loads med dmg?
Citera
2013-01-24, 16:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
Kan någon rekommendera en champ som gör loads med dmg?

Zilean, det laddas en stund innan damage.. Man kan säga att det tar "tid" innan damage kommer också.
Citera
2013-01-24, 16:07
Medlem
beavertands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Zilean, det laddas en stund innan damage.. Man kan säga att det tar "tid" innan damage kommer också.
Hmm, orkar inte spela support.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in