2013-03-20, 13:23
  #3841
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Kan en vi slowa vartannan attack och peela ens adc så sjukt bra?
Skillnaden med skarner och vi, drf i mitt tycke så kommer vi aldrig vara lika bra, speciellt om du har ice born gauntlet och spirir på skarner, ingen kommer kunna komma nära din adc, sånt vinner games, ok?

Vi kan dock ulta deras ADC väldigt lätt, utsätts skarner för lite CD så kommer han inte nära
Citera
2013-03-20, 13:33
  #3842
Medlem
iPlankans avatar
Påtal om brudar, ja känner en med över 2k wins som i princip bara spelar teemo och soraka, fyi
Citera
2013-03-20, 13:50
  #3843
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Men av dem 100% så är kanske 10-20% "oskyldiga". Resterade får kanske en varning, en kort ban eller en permban. Att man ska lägga en chatt spärr på alla ser jag bara som dumt. Blir jag bannad så är det väll bara onödigt? Jag får ju ändå ett mail med varför jag har blivit bannad, och en länk till caset. Vill jag förbättra mig så lär jag nog fatta själv att jag ligger illa till eftersom jag blev bannad.

Att 10-20% är oskyldiga tycker jag låter högst osannolikt, när man läser olika case som läggs upp på forumet där personen säger att han är "oskyldig" så brukar man se rätt snabbt att så inte alls är fallet..

Sedan så håller jag med om att inte alla borde få den, ex. personer som blir bannad för att de lämnar games borde inte få en chattspärr men personer som blir bannade för att de flamar borde få den med en gång. Sedan kan man diskutera om hur länge straffet håller, första gången man blir straffad för att man flamar så kan chattspärren hålla i 1månad, blir man straffad för flaming igen så ska den vara där permanent.
Citera
2013-03-20, 14:03
  #3844
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Att 10-20% är oskyldiga tycker jag låter högst osannolikt, när man läser olika case som läggs upp på forumet där personen säger att han är "oskyldig" så brukar man se rätt snabbt att så inte alls är fallet..

Sedan så håller jag med om att inte alla borde få den, ex. personer som blir bannad för att de lämnar games borde inte få en chattspärr men personer som blir bannade för att de flamar borde få den med en gång. Sedan kan man diskutera om hur länge straffet håller, första gången man blir straffad för att man flamar så kan chattspärren hålla i 1månad, blir man straffad för flaming igen så ska den vara där permanent.
Jo, det är svårt att säga bara "så" hur många som är oskyldiga, men varenda case är ju inte ett punish. Har hänt flera matcher att jag spelar emot fyra premades som ska reporta den femte för den är dålig bara, när det är dem som flamear. Det kommer alltid finnas oskyldiga personer som inte ens blir straffad, och det var det jag menade. Det antal som är inte blir straffat i Tribunal vet varken du eller jag, för Riot uppger inte dem sifforna någonstans så vitt jag vet.

Ja, det är klart. Men det är ju också ett problem. Det väljs ut fem case av kanske 50? Har jag lämnat 15 matcher och jag får "fel" matcher så får jag en chattspärr ändå. Eller, om jag har tur och får 3 matcher där jag lämnat och 2 där jag flameat. Ska jag inte få en chattspärr då? Det kan blir rätt krånligt..

Nja, en månad först och sen permanent är ju väldigt hårt. Speciellt om vi tittar hur pass mycket det måste till innan man blir perm bannad. Att ens bli permbannad ifrån chatten tycker jag är väldigt hårt. Då har man absolut ingen chans att förbättra sig alls, förutom göra ett nytt account.
Sen kan man ju också fundera över om jag blir bannad i en vecka pga att jag flamear, jag tror inte att en chattspärr på en månad skulle hjälpa speciellt mycket då. Bättre att ge folk antingen eller imo.
Citera
2013-03-20, 14:56
  #3845
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPlankan
Påtal om brudar, ja känner en med över 2k wins som i princip bara spelar teemo och soraka, fyi

Känner vi samma?
Citera
2013-03-20, 15:04
  #3846
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Känner vi samma?

Alla tjejer spelar soraka och teemo....
Citera
2013-03-20, 15:05
  #3847
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jo, det är svårt att säga bara "så" hur många som är oskyldiga, men varenda case är ju inte ett punish. Har hänt flera matcher att jag spelar emot fyra premades som ska reporta den femte för den är dålig bara, när det är dem som flamear. Det kommer alltid finnas oskyldiga personer som inte ens blir straffad, och det var det jag menade. Det antal som är inte blir straffat i Tribunal vet varken du eller jag, för Riot uppger inte dem sifforna någonstans så vitt jag vet.

Ja, det är klart. Men det är ju också ett problem. Det väljs ut fem case av kanske 50? Har jag lämnat 15 matcher och jag får "fel" matcher så får jag en chattspärr ändå. Eller, om jag har tur och får 3 matcher där jag lämnat och 2 där jag flameat. Ska jag inte få en chattspärr då? Det kan blir rätt krånligt..

Nja, en månad först och sen permanent är ju väldigt hårt. Speciellt om vi tittar hur pass mycket det måste till innan man blir perm bannad. Att ens bli permbannad ifrån chatten tycker jag är väldigt hårt. Då har man absolut ingen chans att förbättra sig alls, förutom göra ett nytt account.
Sen kan man ju också fundera över om jag blir bannad i en vecka pga att jag flamear, jag tror inte att en chattspärr på en månad skulle hjälpa speciellt mycket då. Bättre att ge folk antingen eller imo.

Jag kanske missförstod vad spärren gjorde men som jag förstod så skulle man fortfarande kunna skriva i chatten, men inte lika mycket.

Har alltid tyckt att Riot är mesiga med sina straff, jag skulle gärna se att de blev mycket hårdare och verkligen visade att man inte ska bete sig som ett rövhål när man spelar mot okända människor.
Men jag kan förstå varför Riot är rädda för att straffa spelare för hårt, för som du säger så förekommer det oskyldiga spelare i Tribunal och man kan tappa spelare på att straffa för småsaker.

Jag har faktiskt testat att se hur mycket som krävs för att bli permbannad på min smurf, och det är svårt. Innan de tog bort så man kunde se hur många games man har lämnat så låg jag på 40 stycken, nu är det säkert över 70 och jag har inte blivit permbannad ännu. Det enda som händer är att jag blir bannad i två dagar för varje game jag lämnar nu.
Kan tillägga att jag har flamat stenhårt i varje game på det kontot, i princip ber om reports men jag har inte ens blivit varnad ännu.
Citera
2013-03-20, 15:06
  #3848
Medlem
DeMo_Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPlankan
Påtal om brudar, ja känner en med över 2k wins som i princip bara spelar teemo och soraka, fyi

Okay? Tråkigt i längden! Min sambo spelar i princip alla midgubbarna.
Citera
2013-03-20, 15:18
  #3849
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPlankan
Påtal om brudar, ja känner en med över 2k wins som i princip bara spelar teemo och soraka, fyi

Kommer ihåg en tomte som blev länkad på lol-forumet, det enda snubben spela var Dominion med Heimerdinger. Kommer inte ihåg hur många matcher han hade spelat men det var många.
Kommer aldrig förstå nöjet med att spela samma champ om och om igen.
Citera
2013-03-20, 15:29
  #3850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Kommer ihåg en tomte som blev länkad på lol-forumet, det enda snubben spela var Dominion med Heimerdinger. Kommer inte ihåg hur många matcher han hade spelat men det var många.
Kommer aldrig förstå nöjet med att spela samma champ om och om igen.

Handlar väl om vad man själv gillar?

Vissa tycker om variation medans andra gillar att bli bra på en specifik. Finns inte så mycket att förstå egentligen.
Citera
2013-03-20, 15:38
  #3851
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Handlar väl om vad man själv gillar?

Vissa tycker om variation medans andra gillar att bli bra på en specifik. Finns inte så mycket att förstå egentligen.

Jag kan förstå att man vill bli bra med en champ, men det är skillnad på att spela samma champ 2000 gånger i rad och att spela en champ tills man är bra med den.
Så nej, jag kan inte förstå nöjet i att varje game spela exakt samma champion. Annars skulle jag inte skriva att jag inte kunde förstå, eller hur?
Citera
2013-03-20, 15:48
  #3852
Medlem
cSxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Jag kan förstå att man vill bli bra med en champ, men det är skillnad på att spela samma champ 2000 gånger i rad och att spela en champ tills man är bra med den.
Så nej, jag kan inte förstå nöjet i att varje game spela exakt samma champion. Annars skulle jag inte skriva att jag inte kunde förstå, eller hur?

http://www.lolking.net/summoner/na/384988#ranked-stats

Kolla Season 1 och 2 också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in