Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Att 10-20% är oskyldiga tycker jag låter högst osannolikt, när man läser olika case som läggs upp på forumet där personen säger att han är "oskyldig" så brukar man se rätt snabbt att så inte alls är fallet..
Sedan så håller jag med om att inte alla borde få den, ex. personer som blir bannad för att de lämnar games borde inte få en chattspärr men personer som blir bannade för att de flamar borde få den med en gång. Sedan kan man diskutera om hur länge straffet håller, första gången man blir straffad för att man flamar så kan chattspärren hålla i 1månad, blir man straffad för flaming igen så ska den vara där permanent.
Jo, det är svårt att säga bara "så" hur många som är oskyldiga, men varenda case är ju inte ett punish. Har hänt flera matcher att jag spelar emot fyra premades som ska reporta den femte för den är dålig bara, när det är dem som flamear. Det kommer alltid finnas oskyldiga personer som inte ens blir straffad, och det var det jag menade. Det antal som är inte blir straffat i Tribunal vet varken du eller jag, för Riot uppger inte dem sifforna någonstans så vitt jag vet.
Ja, det är klart. Men det är ju också ett problem. Det väljs ut fem case av kanske 50? Har jag lämnat 15 matcher och jag får "fel" matcher så får jag en chattspärr ändå. Eller, om jag har tur och får 3 matcher där jag lämnat och 2 där jag flameat. Ska jag inte få en chattspärr då? Det kan blir rätt krånligt..
Nja, en månad först och sen permanent är ju väldigt hårt. Speciellt om vi tittar hur pass mycket det måste till innan man blir perm bannad. Att ens bli permbannad ifrån chatten tycker jag är väldigt hårt. Då har man absolut ingen chans att förbättra sig alls, förutom göra ett nytt account.
Sen kan man ju också fundera över om jag blir bannad i en vecka pga att jag flamear, jag tror inte att en chattspärr på en månad skulle hjälpa speciellt mycket då. Bättre att ge folk antingen eller imo.