2015-01-02, 10:52
  #20521
Medlem
Getings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
jag brukar ge fan i o köra support för jag tänker inte vara nåns bitch i 40 min, fundera på det du med

Vayne-main ?
Citera
2015-01-02, 11:58
  #20522
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geting
taget! var ändå sugen på att skaffa Leona

Gör du helt rätt i. Leona är en riktigt bra support, särskilt i låg elo. Skulle säga att Leona är en bra "carry support" som vinner många botlane matchups enkelt och som kan servera även den uslaste adcn enkla kills.

Men kom ihåg att anpassa spelstilen efter din adc. Är adcn riktigt bra så använd din cc för att skydda honom i teamfights. Är din adc dålig så kan du istället spela offensivt och vara innitiator med ulti+e combon.
Citera
2015-01-02, 15:56
  #20523
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Gör du helt rätt i. Leona är en riktigt bra support, särskilt i låg elo. Skulle säga att Leona är en bra "carry support" som vinner många botlane matchups enkelt och som kan servera även den uslaste adcn enkla kills.

Men kom ihåg att anpassa spelstilen efter din adc. Är adcn riktigt bra så använd din cc för att skydda honom i teamfights. Är din adc dålig så kan du istället spela offensivt och vara innitiator med ulti+e combon.

Braum tycker jag är en riktigt bra support. är enkelt att få in CC på din motståndare och slå ner dom till låg HP som sedan blir användbart för din ADC om han nu vet vad han/hon ska göra
Citera
2015-01-02, 17:47
  #20524
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynge
Braum tycker jag är en riktigt bra support. är enkelt att få in CC på din motståndare och slå ner dom till låg HP som sedan blir användbart för din ADC om han nu vet vad han/hon ska göra

Absolut, jag älskar Braum, men han kräver mycket mer av sin adc än vad Leona gör. Temat var ju "carry supports" som kan vinna matcher även om adcn är värdelös. Om Braum ska fungera optimalt så krävs det att man i alla fall är någorlunda samspelt med sin adc.
Citera
2015-01-02, 18:14
  #20525
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Absolut, jag älskar Braum, men han kräver mycket mer av sin adc än vad Leona gör. Temat var ju "carry supports" som kan vinna matcher även om adcn är värdelös. Om Braum ska fungera optimalt så krävs det att man i alla fall är någorlunda samspelt med sin adc.
Braum är ju också mycket mera samspelt krävande än Leona är. Det syns när leona vill gå in gentemot Braum så måste man först landa en Q som AD'n följer upp och sen kan Braum ulta så att det är en 100% träff. Sen är nog Braum rent generellt mycket mera "supportive" än leona är och att spela en sån support med en dålig ad är nog det värsta som finns.
Citera
2015-01-02, 19:25
  #20526
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Absolut, jag älskar Braum, men han kräver mycket mer av sin adc än vad Leona gör. Temat var ju "carry supports" som kan vinna matcher även om adcn är värdelös. Om Braum ska fungera optimalt så krävs det att man i alla fall är någorlunda samspelt med sin adc.
Håller med, älskar en support som kan spela Braum men det är svårt att spela med en sådan om man inte "duar" en Leona/Morg är lättare om man spelar med en random.

Nu ligger jag ganska lågt i division systemet enbart gold, förlorar lane 1 av 10 gånger men förlorar ändå otroligt många matcher och jag vet inte riktigt vad jag ska göra, mainar mid och adc men kan även spela bra top. Problemet när jag spelar framförallt top är att jag vinner lane, motståndarnas mid och jungle börjar komma top ofta men mitt lag gör ändå inget åt övertaget de har då, de tar ingen drake pushar inte torn eller något trots att 3 spelare kan vara top mot mig... Andra scenariot är ju att jag vinner lane och sen ser man sina medspelares stats och då har de 0-5-0 efter 15 min trots att de inte blivit gankade.
Visst gold är inte högt men jag tycker ändå att någon logik borde man ha om man har lirat 800+ games rankar men icke.

Vad rekommenderar ni för champs att bära laget med? Lirar mest Zed eller Ahri mid och Corki eller Trist som adc. Nu går jag inte bra varje game så jag menar inte att jag ska spela i Diamond men högre upp platsar jag. Väldigt många trolls också, dör de 3 gånger på lane då flamear de junglaren och sen går de AFK...
Citera
2015-01-02, 19:37
  #20527
Medlem
Getings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Gör du helt rätt i. Leona är en riktigt bra support, särskilt i låg elo. Skulle säga att Leona är en bra "carry support" som vinner många botlane matchups enkelt och som kan servera även den uslaste adcn enkla kills.

Men kom ihåg att anpassa spelstilen efter din adc. Är adcn riktigt bra så använd din cc för att skydda honom i teamfights. Är din adc dålig så kan du istället spela offensivt och vara innitiator med ulti+e combon.

Mycket sant, jag har haft Leona-support och vunnit som ADC, och då ska det tilläggas att jag började spela support eftersom min CS är under all kritik...

Bådet Braum och Tresh verkar kul, men som ni säger så kräver dom ju mer sammarbete, något som det inte alltid är gott om i bronze 5..

Sen ska ju även min egen förmåga räknas in här, blitz kräver ju inte så himla mycket av mig egentligen, efter en lyckad combo är ju mitt jobb mer eller mindre "klart".

tackar för tipsen
Citera
2015-01-02, 19:54
  #20528
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geting
Mycket sant, jag har haft Leona-support och vunnit som ADC, och då ska det tilläggas att jag började spela support eftersom min CS är under all kritik...

Bådet Braum och Tresh verkar kul, men som ni säger så kräver dom ju mer sammarbete, något som det inte alltid är gott om i bronze 5..

Sen ska ju även min egen förmåga räknas in här, blitz kräver ju inte så himla mycket av mig egentligen, efter en lyckad combo är ju mitt jobb mer eller mindre "klart".

tackar för tipsen
Fast jag skulle nog säga att Blitz kräver mera än Thresh för dom flesta blitz spelarna hookar bara och att hooka typ en Morgana/Leona är ju inte alltid det bästa, speciellt inte om både du & din AD har alla cooldowns medans med Thresh så kan du hooka som Thresh och sen välja att inte gå in. Blir lite smidigare då om du ser att din AD gör något helt annat gentemot om du är Blitz och hookar in någon och sen ser att din AD är upptagen med någonting annat.

Men visst, blitz kräver kanske inte så mycket i ren skill i lägre elo men när man kommer högre upp så måste man börja tänka på hur man ska använda sin ulti för att använda den bäst (Silencea när dem ska göra en viktigt skill) och vem man ska hooka och när medans när man spelar Thresh så är det oftast mycket lättare att spela en halv-dan thresh utan större misstag för med honom så måste du egentligen bara spara din Flay till viktig sak, typ jarvan dash för att avbryta den.
Citera
2015-01-03, 14:18
  #20529
Medlem
Shurikans avatar
Blev just promotad till silver 1 någon som har några tips för att ta sig förbi s1 och upp till gold? har hört att silver division 1 innehåller de värsta spelarna och oftast så är det flamers med i bilden då alla så gärna vill upp till gold...
Citera
2015-01-03, 14:31
  #20530
Medlem
Getings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Fast jag skulle nog säga att Blitz kräver mera än Thresh för dom flesta blitz spelarna hookar bara och att hooka typ en Morgana/Leona är ju inte alltid det bästa, speciellt inte om både du & din AD har alla cooldowns medans med Thresh så kan du hooka som Thresh och sen välja att inte gå in. Blir lite smidigare då om du ser att din AD gör något helt annat gentemot om du är Blitz och hookar in någon och sen ser att din AD är upptagen med någonting annat.

Men visst, blitz kräver kanske inte så mycket i ren skill i lägre elo men när man kommer högre upp så måste man börja tänka på hur man ska använda sin ulti för att använda den bäst (Silencea när dem ska göra en viktigt skill) och vem man ska hooka och när medans när man spelar Thresh så är det oftast mycket lättare att spela en halv-dan thresh utan större misstag för med honom så måste du egentligen bara spara din Flay till viktig sak, typ jarvan dash för att avbryta den.


Jo, blitzspelandet fick en rejäl skjuts när jag slutade dra alla spells på en gång, men i bronze där jag huserar så räcker en combo långt ändå. Oftast så räcker det att motståndarna ser en för att dom ska backa och missa cs.

Sen kan man ju inte alltid låta bli att dra in Katarina när hela laget är lågt....
Citera
2015-01-03, 15:47
  #20531
Medlem
Biqquss avatar
http://i.gyazo.com/b491152ba5a848df9c69f7b43fcd6150.png

Såhär ser mitt average game ut, jag får verkligen kötta 1 eller 2v5 precis hela matchen medan mina teammates feedar och går livet riktigt surt, men det lyckas oftast ändå. När kommer man upp i elo liksom? är det bottar jag spelar med? riktigt frustrerande.
Citera
2015-01-03, 16:17
  #20532
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
http://i.gyazo.com/b491152ba5a848df9c69f7b43fcd6150.png

Såhär ser mitt average game ut, jag får verkligen kötta 1 eller 2v5 precis hela matchen medan mina teammates feedar och går livet riktigt surt, men det lyckas oftast ändå. När kommer man upp i elo liksom? är det bottar jag spelar med? riktigt frustrerande.
Vad vill du att vi ska svara? Sluta fuska (dvs scripta) så ska du se att det blir 5v5 istället för 1v5.
Fattar verkligen inte grejen med att du klagar på dina medspelare när dom är legit och du inte är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in