2014-10-17, 12:08
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Hur är GP top nuförtiden? Ser han sällan rankat men när jag väl ser honom så går det faktiskt bra..

Gick mot en GP igår, jag själv spelade Jayce. Han började helt utan items men jag satte skrattet i halsen när han fått sin Shivv. Han gjorde rätt ont av bara den och antagligen runor då förstås.
Citera
2014-10-17, 15:05
Medlem
Kan man se någonstans när man började spela LoL? Skulle vara kul att veta exakt.
Citera
2014-10-18, 02:15
Medlem
Jahauuss avatar
Shit, är lite sned nu, så det här är kanske inte så givande kommentar men iaf:

När jag lirar så tål jag oändligt med flame från lagkamrater, inget som någon säger kan i princip få mig irriterad, men om jag gör nåt litet misstag, och motståndarna hånar mig, då jävlar blir jag sned. Är ju ganska opraktiskt, då motståndarna ofta får mig ur fokus

Någon annan som känner liknande`? Och ja, jag förlorade precis ett game för jag tiltade
Citera
2014-10-18, 10:50
Medlem
Vad maxar/evolvar ni på Kha'Zix jungel nu?

Verkar skilja en del bland folk, vissa evolvar Q men maxar W, andra maxar Q, osv.
Citera
2014-10-18, 10:55
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Vad maxar/evolvar ni på Kha'Zix jungel nu?

Verkar skilja en del bland folk, vissa evolvar Q men maxar W, andra maxar Q, osv.
Just nu så beror det väl lite på hur gamet ser ut men man brukar ju oftast stå över att inte evolva W direkt i varje fall utan kanske 3 poäng i W (Så man får tillräckligt bra sustain i jungeln) medans man evolvar E och kanske maxar Q. Någon som mainar jungle får gärna rätta mig.
Citera
2014-10-18, 11:09
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Hur är GP top nuförtiden? Ser han sällan rankat men när jag väl ser honom så går det faktiskt bra..

Broken som fan. Hans ult är helt cp nu och han är fortfarande en stark lane bully mot nästan alla melee's.

Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Shit, är lite sned nu, så det här är kanske inte så givande kommentar men iaf:

När jag lirar så tål jag oändligt med flame från lagkamrater, inget som någon säger kan i princip få mig irriterad, men om jag gör nåt litet misstag, och motståndarna hånar mig, då jävlar blir jag sned. Är ju ganska opraktiskt, då motståndarna ofta får mig ur fokus

Någon annan som känner liknande`? Och ja, jag förlorade precis ett game för jag tiltade

Haha, rätt kul för jag är precis motsatsen. Sålänge mitt lag inte säger något så kan jag alltid komma tillbaka från att spela dåligt men om laget börjar snacka så har jag sjuukt svårt för att inte tilta. Om måtståndarna däremot säger något så motiverar det bara mig att bevisa att jag är bättre än dom.
Citera
2014-10-19, 01:48
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlesPuyolSaforcada
Tjenare!

Började spela League of Legends idag och det verkar riktigt roligt, fastän jag inte förstår särskilt mycket.

Vilken är den bästa fightern enligt er? Alltså den gubben som tar mycket poäng?

Mvh

Det finns många champs som är riktigt vassa men som du inte behärskar än. T.ex Champs som måste sikta sina skott. Champs som är lätta att spela som fortfarande är bra är Cait, ryze, jax, sona och yi.

Varför jag gav dig dessa champs är för att du ska sikta in dig mer på att lära dig vissa roller. Cait är en så kallad ad carry. Hennes uppgift är att dela ut mest skada i det senare skedet av matchen. Ad carryn har ofta lång range och attackerna är baserad på ad (attack damage) därav kallas hon adc.

Ryze spelar du på mid eller top lane. Han är stark och gör magiskada, (ap) ability power. Han är ganska tankig så du dör inte så lätt.

Jax kan du spela top och i djungeln . Han är tankig och slår istället för att skjuta.

Sona är en support som du spelar bot lane. Du har i uppgift att hålla spelplanen wardad, hålla din adc vid liv samtidigt som du försöker att göra dina andra lagspelare feedad. Du ska bara ta kills om någon annan i ditt lag inte kan ta killen och du ska heller inte farma.

Yi har ingenting som kan sega ner din motståndare. Han är däremot mycket snabb samtidigt som har har hög skada och attackspeed. Yi är en djunglare. Det som skiljer Yi från andra Djunglare är att du ska ta så många kills som möjligt.
Citera
2014-10-19, 12:29
Medlem
Hur fungerar Trist AP mid nuförtiden? Fortfarande stark?
Citera
2014-10-19, 14:04
Medlem
CarlesPuyolSaforcadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Det finns många champs som är riktigt vassa men som du inte behärskar än. T.ex Champs som måste sikta sina skott. Champs som är lätta att spela som fortfarande är bra är Cait, ryze, jax, sona och yi.

Varför jag gav dig dessa champs är för att du ska sikta in dig mer på att lära dig vissa roller. Cait är en så kallad ad carry. Hennes uppgift är att dela ut mest skada i det senare skedet av matchen. Ad carryn har ofta lång range och attackerna är baserad på ad (attack damage) därav kallas hon adc.

Ryze spelar du på mid eller top lane. Han är stark och gör magiskada, (ap) ability power. Han är ganska tankig så du dör inte så lätt.

Jax kan du spela top och i djungeln . Han är tankig och slår istället för att skjuta.

Sona är en support som du spelar bot lane. Du har i uppgift att hålla spelplanen wardad, hålla din adc vid liv samtidigt som du försöker att göra dina andra lagspelare feedad. Du ska bara ta kills om någon annan i ditt lag inte kan ta killen och du ska heller inte farma.

Yi har ingenting som kan sega ner din motståndare. Han är däremot mycket snabb samtidigt som har har hög skada och attackspeed. Yi är en djunglare. Det som skiljer Yi från andra Djunglare är att du ska ta så många kills som möjligt.

Tack!

Jag började ju som sagt spela häromdagen och har nu börjat lära mig hur man djunglar lite lätt med Master Yi. Det går okej och jag känner att jag blir bättre med tiden.

Något jag funderar över är Runes, just nu är jag level 9 och har inte särskilt många platser för runes, läste dock någonstans att det är bäst för mig att spara mina "pengar" tills jag är runt rank 30 och då börja köpa runes, ska jag följa detta rådet eller är det felaktigt?

Mvh
Citera
2014-10-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlesPuyolSaforcada
Tack!

Jag började ju som sagt spela häromdagen och har nu börjat lära mig hur man djunglar lite lätt med Master Yi. Det går okej och jag känner att jag blir bättre med tiden.

Något jag funderar över är Runes, just nu är jag level 9 och har inte särskilt många platser för runes, läste dock någonstans att det är bäst för mig att spara mina "pengar" tills jag är runt rank 30 och då börja köpa runes, ska jag följa detta rådet eller är det felaktigt?

Mvh
Spara IPn tills du är level 20 och köp då,för då får du tier 3 runor.
Citera
2014-10-19, 14:24
Medlem
CarlesPuyolSaforcadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Spara IPn tills du är level 20 och köp då,för då får du tier 3 runor.

Okej! Tack för tipset!
Citera
2014-10-19, 21:37
Medlem
När kommer den nya grafiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in