2014-01-03, 11:48
  #14653
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Alla runor kommer du aldrig köpa eftersom det skulle kosta en miljard IP men en full rune page kostar drygt 10 000 IP, t.ex. kostade min ADC rune page 10 500 IP.
Miljard IP vet jag inte och aldrig är inte direkt sant. Jag är på god väg att köpa alla runor just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoBrand
Nästa mod?
Han menar nästa nya playmode. Till exempel "One For all" eller "Showdown". Jag vet inte vilken som är nästa för övrigt.
Citera
2014-01-03, 13:22
  #14654
Medlem
Big Bosss avatar
Lyckades klättra ett steg för första gången igår från Bronze IV till Bronze III...typ yay. Iofs så spelar jag nästan aldrig rankat, man blir mest less på spelet då.
Citera
2014-01-03, 16:02
  #14655
Medlem
klybans avatar
Måste ha diskuterats många ggr här.
Men fy faan vad folk gnäller i detta spel.
Får dom inte spring på rätt ställe så börjar de gråta.
Lämnar man inte alla kills dom så börjar dom gråta.
Om inte alla gör som dom säger, så börjar dom gråta.
Sen har vi den som ska anmäla för du säger hej och lycka till, råkar first blood eller bara råkar klia dig på näsan.
(Denna överdrev jag lite, men det är petitesser de vill anmäla)

Värst är väl tjafset om KS, som sällan är regelrätta KS utan bara normalt samarbete.
Sen finns ju såna som bara går runt och tar kills från alla.
Kommer gärna in på nådastöten och kanske inte en hjälper innan att mjuka upp.
Dessa är rätt få dock.

Är helt kass på att veta vad olika gubbar ska ha för sets, för funka optimalt.
Någon som har en enkel sida om detta?
Närmar mig level 30.
Citera
2014-01-03, 16:03
  #14656
Medlem
MrWalross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Måste ha diskuterats många ggr här.
Men fy faan vad folk gnäller i detta spel.
Får dom inte spring på rätt ställe så börjar de gråta.
Lämnar man inte alla kills dom så börjar dom gråta.
Om inte alla gör som dom säger, så börjar dom gråta.
Sen har vi den som ska anmäla för du säger hej och lycka till, råkar first blood eller bara råkar klia dig på näsan.
(Denna överdrev jag lite, men det är petitesser de vill anmäla)

Värst är väl tjafset om KS, som sällan är regelrätta KS utan bara normalt samarbete.
Sen finns ju såna som bara går runt och tar kills från alla.
Kommer gärna in på nådastöten och kanske inte en hjälper innan att mjuka upp.
Dessa är rätt få dock.

Är helt kass på att veta vad olika gubbar ska ha för sets, för funka optimalt.
Någon som har en enkel sida om detta?
Närmar mig level 30.

Mobafire skulle jag säga, ganska noob vänligt, sedan kan du gå över till solomid.
Citera
2014-01-03, 16:07
  #14657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Måste ha diskuterats många ggr här.
Men fy faan vad folk gnäller i detta spel.
Får dom inte spring på rätt ställe så börjar de gråta.
Lämnar man inte alla kills dom så börjar dom gråta.
Om inte alla gör som dom säger, så börjar dom gråta.
Sen har vi den som ska anmäla för du säger hej och lycka till, råkar first blood eller bara råkar klia dig på näsan.
(Denna överdrev jag lite, men det är petitesser de vill anmäla)

Värst är väl tjafset om KS, som sällan är regelrätta KS utan bara normalt samarbete.
Sen finns ju såna som bara går runt och tar kills från alla.
Kommer gärna in på nådastöten och kanske inte en hjälper innan att mjuka upp.
Dessa är rätt få dock.

Är helt kass på att veta vad olika gubbar ska ha för sets, för funka optimalt.
Någon som har en enkel sida om detta?
Närmar mig level 30.

Ja sådana personer finns det gott om. Gäller att ha tjockt skinn när man spelar league of legends :P

Jag skulle tipsa om www.probuilds.net

Där kan du se vad proffs/ex-proffs och hög elo streamers(tror jag) bygger, i vilken ordning de väljer spells, vilka de mötte, runes, masteries osv.

Om det är guides du är ute efter så skulle jag tipsa om solomid eller mobafire. Men tänk på att om en build är optimal eller inte beror inte bara på vilken champ du spelar utan också vem/vilka du möter och hur de bygger.
__________________
Senast redigerad av Mantrid 2014-01-03 kl. 16:11.
Citera
2014-01-03, 16:12
  #14658
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Mobafire skulle jag säga, ganska noob vänligt, sedan kan du gå över till solomid.
Tack, lär ta mobafire då, noob som man är trots allt.
Känns som man kommit så långt man kan göra utan hjälp av annat.
Citera
2014-01-03, 16:18
  #14659
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Ja sådana personer finns det gott om. Gäller att ha tjockt skinn när man spelar league of legends :P

Jag skulle tipsa om www.probuilds.net

Där kan du se vad proffs/ex-proffs och hög elo streamers(tror jag) bygger, i vilken ordning de väljer spells, vilka de mötte, runes, masteries osv.

Om det är guides du är ute efter så skulle jag tipsa om solomid eller mobafire. Men tänk på att om en build är optimal eller inte beror inte bara på vilken champ du spelar utan också vem/vilka du möter och hur de bygger.
Tack ska kolla in den med.

Skin på näsan har la man, men ibland blir det sjukt komiskt i vad de håller på med.
Men är van med detta med många års online spelande, men just att LoL verkar en del vara väldans gnälliga.
I andra spel är det mer trash talk till det andra laget, här hoppar man gärna på sin egna spelare.
Var ett spel det gick rätt bra att avancera på toppen, men dog många ggr.
Ingen hjälpte mig alls, och bara gnäll på att jag dog.
Sen att vi vann banan pga jag hade öppnat upp top, då var det intressant att vara vid mig.
Det fatta inte dom alls, fick man reda på fullkomligt klart för sig.
Citera
2014-01-03, 17:07
  #14660
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid

Jag skulle tipsa om www.probuilds.net

Där kan du se vad proffs/ex-proffs och hög elo streamers(tror jag) bygger, i vilken ordning de väljer spells, vilka de mötte, runes, masteries osv.

Om det är guides du är ute efter så skulle jag tipsa om solomid eller mobafire. Men tänk på att om en build är optimal eller inte beror inte bara på vilken champ du spelar utan också vem/vilka du möter och hur de bygger.


Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tack ska kolla in den med.

Skulle varken tipsa om Solomid eller Probuilds. Jag tycker att Solomid har blivit en halvdålig sida efter att Lolking.net har fått sitt genombrott. Probuilds ger inga förklaringar vilket är helt värdelöst om du inte kan spela riktigt bra vilket jag tvekar på att en som inte är lvl30 kan (no offense). Den sidan är snarare för att titta på item-metan.

Jag skulle personligen rekommendera Lolking framförallt, finns en del guldkorn bland Solomid också men där finns det också riktigt mycket skit. Mobafire fungerar okej emellanåt men är oftast inte det optimala alternativet.
Citera
2014-01-03, 17:19
  #14661
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Skulle varken tipsa om Solomid eller Probuilds. Jag tycker att Solomid har blivit en halvdålig sida efter att Lolking.net har fått sitt genombrott. Probuilds ger inga förklaringar vilket är helt värdelöst om du inte kan spela riktigt bra vilket jag tvekar på att en som inte är lvl30 kan (no offense). Den sidan är snarare för att titta på item-metan.

Jag skulle personligen rekommendera Lolking framförallt, finns en del guldkorn bland Solomid också men där finns det också riktigt mycket skit. Mobafire fungerar okej emellanåt men är oftast inte det optimala alternativet.
Hehe, nu blir man förvirrad
Nä, ingen no offens här, är en noob och bara börjat förstå grunderna lätt.
Aldrig spelat denna typ av spel innan.
Det innebär inte att jag kan göra det jävligt bra ibland, men jävligt dåligt kan ske också :s

Bara browsat lite lätt på mobifire och kollat den jag testat några dagar nu.
Vill testa olika distans varianter och se hur dessa funkar.
Så har inte blandat in meele champs än, så jag får genuin kunskap på hur dessa spelas först.

Men ska kolla runt på de ni gett mig, så får jag se om det ökar min kunskap en del.
Så tack för alla förslag jag fått.
Citera
2014-01-03, 17:31
  #14662
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hehe, nu blir man förvirrad
Nä, ingen no offens här, är en noob och bara börjat förstå grunderna lätt.
Aldrig spelat denna typ av spel innan.
Det innebär inte att jag kan göra det jävligt bra ibland, men jävligt dåligt kan ske också :s

Bara browsat lite lätt på mobifire och kollat den jag testat några dagar nu.
Vill testa olika distans varianter och se hur dessa funkar.
Så har inte blandat in meele champs än, så jag får genuin kunskap på hur dessa spelas först.

Men ska kolla runt på de ni gett mig, så får jag se om det ökar min kunskap en del.
Så tack för alla förslag jag fått.

Kör efter någon guide på de sidor som tidigare länkats, alla guider är bra (vissa är så klart bättre men i viss meningen spelar det ingen roll vilken du tar om du är nybörjare). Du kommer så småningom lära dig vad som är bra att bygga när osv beroende på vilken roll du åtar dig.
Citera
2014-01-03, 17:32
  #14663
Medlem
klybans avatar
Jag bara tagit upp ett random förslag på heimerdinger som jag prövat ett par ggr innan.
http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/s4-ready-back-back-you-dirty-apes-in-depth-all-lanes-226279

Frågan jag ställer är inte valet av diverse olika saker som de ger förslag på att köpa.
Utan jag vill förstå lite bättre bara.
Kan nån lätt förklara köpstrukturen de satt upp.
Innebär det att man får sälja saker på vägen fram till fullt set på denna?

Behövs inte detalj, men är det nått jag inte förstår, så frågar jag djupare.
Citera
2014-01-03, 17:41
  #14664
Medlem
noreason2lives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latis2009
Jag skulle nog säga junglare är den som har mest jobb att göra! Du behöver tajma dina buffar och draken/baron! Försök alltid att ungefär veta vart den andra junglaren är. Ganka! Försök inte att ganka från river utan gå runt så att du kommer upp bakom den du gankar, det brukar funka bäst för mig iallafall. Sen finns det också counterjungling som Shaco är utmärkt på att göra, så försök ta den andra junglarens buffar också. Men var försiktig, du bör ha wards med dig när du är inne i fiendens skog.

Du ska definitivt köra AD Shaco när du junglar.

Tack för svaret
Ska tänka på det då jag börjat köra jungel allt oftare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in