2014-01-03, 17:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Kör efter någon guide på de sidor som tidigare länkats, alla guider är bra (vissa är så klart bättre men i viss meningen spelar det ingen roll vilken du tar om du är nybörjare). Du kommer så småningom lära dig vad som är bra att bygga när osv beroende på vilken roll du åtar dig.
Historiskt för mig.
Så har jag tagit en av varje kan man säga.
Börjat med mana regen för gå vidare till sköld, vapen och skor.
Citera
2014-01-03, 17:45
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag bara tagit upp ett random förslag på heimerdinger som jag prövat ett par ggr innan.
http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/s4-ready-back-back-you-dirty-apes-in-depth-all-lanes-226279

Frågan jag ställer är inte valet av diverse olika saker som de ger förslag på att köpa.
Utan jag vill förstå lite bättre bara.
Kan nån lätt förklara köpstrukturen de satt upp.
Innebär det att man får sälja saker på vägen fram till fullt set på denna?

Behövs inte detalj, men är det nått jag inte förstår, så frågar jag djupare.
Sälj för bubblans ingenting förens i slutet om du skulle vilja byta ut något då.
Citera
2014-01-03, 17:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Sälj för bubblans ingenting förens i slutet om du skulle vilja byta ut något då.
Okey, det hänger jag med på, så länge man har slots över.
Så behöver man ju inte sälja nått.
Citera
2014-01-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Skulle varken tipsa om Solomid eller Probuilds. Jag tycker att Solomid har blivit en halvdålig sida efter att Lolking.net har fått sitt genombrott. Probuilds ger inga förklaringar vilket är helt värdelöst om du inte kan spela riktigt bra vilket jag tvekar på att en som inte är lvl30 kan (no offense). Den sidan är snarare för att titta på item-metan.

Jag skulle personligen rekommendera Lolking framförallt, finns en del guldkorn bland Solomid också men där finns det också riktigt mycket skit. Mobafire fungerar okej emellanåt men är oftast inte det optimala alternativet.

Personligen så tycker jag att det är bra att probuilds inte ger förklaringar då jag tycker det är bättre att skapa sin egen uppfattning om varför saker och ting fungerar.

Jag har sett många nybörjare blint följa någon build från mobafire etc. och på så sätt inte lära sig att tänka för sig själv. Vilket i min mening är mycket viktigare.

Därför rekommenderar jag inte guides som första valet. De är ett okej verktyg men man måste ta dem med en nypa salt.
Senast redigerad av Mantrid 2014-01-03 kl. 17:55.
Citera
2014-01-03, 18:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Personligen så tycker jag att det är bra att probuilds inte ger förklaringar då jag tycker det är bättre att skapa sin egen uppfattning om varför saker och ting fungerar.

Jag har sett många nybörjare blint följa någon build från mobafire etc. och på så sätt inte lära sig att tänka för sig själv. Vilket i min mening är mycket viktigare.

Därför rekommenderar jag inte guides som första valet. De är ett okej verktyg men man måste ta dem med en nypa salt.
Försöker göra detta.
Men idag utan adekvata kunskaper, så har jag mer blint spridit ut det, och inte riktigt hängt med på hur det har fungerat i praktiken.
Citera
2014-01-03, 18:20
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid

Absolut men Probuilds kan ju också ge en bild av "såhär är det", precis som du ville undvika medan många djupa guides har 20-25 items som viable choices med förklaringar till. Om man vill ha en bredare syn på itemization så bör man välja Probuilds (kräver ju dock förkunskap då också) men om man vill få information om hur man ska spela en champion allmänt och vilka items den synergizar väl med bör man välja guides.
Citera
2014-01-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Absolut men Probuilds kan ju också ge en bild av "såhär är det", precis som du ville undvika medan många djupa guides har 20-25 items som viable choices med förklaringar till. Om man vill ha en bredare syn på itemization så bör man välja Probuilds (kräver ju dock förkunskap då också) men om man vill få information om hur man ska spela en champion allmänt och vilka items den synergizar väl med bör man välja guides.

Ja det har du givetvis rätt i. Dock så får man se av många olika garanterat duktiga spelare hur det fungerar bra att bygga.

Så samma sak gäller med probuilds, en nypa salt.
Citera
2014-01-03, 18:41
Medlem
fiskenns avatar
Fick ett lite skumt mail tidigare idag. Jag slänger vanligtvis såna spam mail men detta var lite speciellt eftersom det står att jag faktiskt kan redeema dom i själva clienten, alltså frågar dom inte efter någonting bara ber mig gå in i shopen och köpa champs/skins etc

Googlade på mailen och liknande men fick inte fram någonting speciellt

Citera
2014-01-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskenn
Fick ett lite skumt mail tidigare idag. Jag slänger vanligtvis såna spam mail men detta var lite speciellt eftersom det står att jag faktiskt kan redeema dom i själva clienten, alltså frågar dom inte efter någonting bara ber mig gå in i shopen och köpa champs/skins etc

Googlade på mailen och liknande men fick inte fram någonting speciellt

Har du köpt RP?
Citera
2014-01-03, 22:29
Medlem
fiskenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Har du köpt RP?
Nej, inte på ett tag.
Citera
2014-01-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskenn
Nej, inte på ett tag.

Det verkar ju vara ett legit mail, men om du är osäker så kan du väl dra ett meddelande till supporten.
Citera
2014-01-04, 00:07
Medlem
Euw nere som vanligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här