2013-11-21, 16:28
  #13441
Medlem
Har testat några rankade matcher som support nu och är lite kluven. Jag älskar de nya itemsen och masteriesen men utility scalingsen på vissa supports känns lite klena. Även om champs som Janna fortfarande funkar bra så tror jag att vi kommer se mer apc orienterade supports som Annie och Fiddle. Spelade ett game med Fiddle support idag och hade sighstone, frostfang, t1 boots och zonhyas efter 23-25 minuter. Det är i stort sett tillräckligt för att döda en carry solo. Hur ska man kunna mäta sig med det som en utility support?


Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Alltså jag är fett kluven över nya masteries.

Behöver en stabil ADC, AP mid, Support, AD Top samt en AD jungel build. Någon som har knåpat ihop något bra och kan dela med sig?

Jag har inte spelat så mycket ännu men jag tycker att 0/12/18 masteries känns bra på ranged utility supports. Ska dock experimentera lite med att sätta poäng i offensiva masteries på apc supports.

Om någon har mer insikt i support masteries så är jag väldigt nyfiken på vad ni tycker.


edit: kom på att jag körde med 0/12/18 och inte 0/13/17 :P
__________________
Senast redigerad av Mantrid 2013-11-21 kl. 16:43.
Citera
2013-11-21, 16:42
  #13442
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Har testat några rankade matcher som support nu och är lite kluven. Jag älskar de nya itemsen och masteriesen men utility scalingsen på vissa supports känns lite klena. Även om champs som Janna fortfarande funkar bra så tror jag att vi kommer se mer apc orienterade supports som Annie och Fiddle. Spelade ett game med Fiddle support idag och hade sighstone, frostfang, t1 boots och zonhyas efter 23-25 minuter. Det är i stort sett tillräckligt för att döda en carry solo. Hur ska man kunna mäta sig med det som en utility support?




Jag har inte spelat så mycket ännu men jag tycker att 0/13/17 masteries känns bra på ranged utility supports. Ska dock experimentera lite med att sätta poäng i offensiva masteries på apc supports.

Om någon har mer insikt i support masteries så är jag väldigt nyfiken på vad ni tycker.
Yes, jag håller med. En fiddle med Frostfang, zhonyas & sighstone efter ~25 minuter kommer göra mycket mera damage och va mycket mera använd än Lulu till exempel. Visst så fungerar Janna fortfarande, men hennes earlygame blev absolut nerfat väldigt hårt, och vi ska ju inte tala om janna mid.. AP carrys med lite CC till exempel Lissandra också vidare tror jag vi kommer få se väldigt mycket utav, då guldet hon får kommer göra henne väldigt användbar mid/lategame.

Det jag saknar mest på hela den här patchen är någon sorts nerf på Annie.. Dem har "gjort" om alla andra supports så dem har lite sämre earlygame medans hon blir inte ens rörd.. Och hon är redan sjukt stark early game.

0/13/17 låter väll okej, 21/0/9 lär fungera också om man spelar en AP carry som support, och 0/9/21 lär fungera om man spelar en lite "tankigare" support typ Leona eller Thresh.
__________________
Senast redigerad av irken 2013-11-21 kl. 17:25.
Citera
2013-11-21, 16:55
  #13443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Yes, jag håller med. En fiddle med Frostfang, zhonyas & sighstone efter ~25 minuter kommer göra mycket mera damage och va mycket mera använd än Lulu till exempel. Visst så fungerar Janna fortfarande, men hennes earlygame blev absolut nerfat väldigt hårt, och vi ska ju inte tala om janna mid.. AP carrys med lite CC till exempel Lissandra också vidare tror jag vi kommer få se väldigt mycket utav, då guldet hon får kommer göra henne väldigt användbar mid/lategame.

Det jag saknar mest på hela den här patchen är någon sorts nerf på Annie.. Dem har "gjort" om alla andra supports så dem har lite sämre earlygame medans hon blir inte ens rörd.. Och hon är redan sjukt stark early game.

0/13/17 låter väll okej, 21/0/9 lär fungera också om man spelar en som support, och 0/9/21 lär fungera om man spelar en lite "tankigare" support typ Leona eller Thresh.

Ja lissandra kan nog funka bra nu. Även innan patchen var det en acceptabel support pick mot vissa comps. Nu när man kan lägga till en zhonyas osv. i hennes arsenal så kan det nog vara en giftig pick.

Jag har väldigt svårt att komma ifrån poängen i defensiva trädet oavsett vad för support man spelar om jag ska vara ärlig. Det gör det väldigt svårt att trade'a och då supports nu får mer dmg så kommer man explodera om man blir träffad av nån cc. Möter man en passiv lane kan det nog funka bra men jag tror inte vi kommer se så många passiva lanes om inte riot balanserar lite. Jag kommer garanterat att ha minst 5 poäng i defense.

När det kommer till tankiga supports så skulle jag tippa på att det är bäst att gå ner till 14 poäng i utility och resten i defense.
Citera
2013-11-21, 17:54
  #13444
Medlem
ludwiqs avatar
Vad tror ni om att köpa Relic shield som adc? Reggar ju enormt mycket guld åt supporten samt kostar endast 350 och ger ändå 50 hp i början. Bra eller anus?
Citera
2013-11-21, 18:19
  #13445
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Ja lissandra kan nog funka bra nu. Även innan patchen var det en acceptabel support pick mot vissa comps. Nu när man kan lägga till en zhonyas osv. i hennes arsenal så kan det nog vara en giftig pick.

Jag har väldigt svårt att komma ifrån poängen i defensiva trädet oavsett vad för support man spelar om jag ska vara ärlig. Det gör det väldigt svårt att trade'a och då supports nu får mer dmg så kommer man explodera om man blir träffad av nån cc. Möter man en passiv lane kan det nog funka bra men jag tror inte vi kommer se så många passiva lanes om inte riot balanserar lite. Jag kommer garanterat att ha minst 5 poäng i defense.

När det kommer till tankiga supports så skulle jag tippa på att det är bäst att gå ner till 14 poäng i utility och resten i defense.
Ja, verklgien. Det finns ju x-antal AP carrys som lär fungera också, till exempel lär både Lux & Morgana se mera play.

Mja, det beror väll lite på. Jag gillar det defensiva trädet väldigt mycket, och det ser väldigt bra ut, men tänker jag spela nån riktigt kill-lane, typ Leblanc support så går jag nog 21-0-9, inte för jag direkt kommer göra det ofta, men det går. 0-16-14 tror jag kommer vara den "absolut" bästa masteryn för "vanliga" supports.


Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Vad tror ni om att köpa Relic shield som adc? Reggar ju enormt mycket guld åt supporten samt kostar endast 350 och ger ändå 50 hp i början. Bra eller anus?
Har man enorma problem att CS:a så visst, men det är ju mera en item jag ser på support. Men, Dorans eller Long sword kommer nog vara det AD's startar med då det är det som gör att man kommer till full build snabbast.
Citera
2013-11-21, 19:00
  #13446
Medlem
Irradiates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillmeister1
Vilka bruisers skulle passa som support? Pantheon och gp kan ja tänka mig.
Jag såg wingsofdeath spela ap-pantheon i dag. Har det skett någon förändring?

AP Sion fungerar, mer eller mindre i alla fall
Citera
2013-11-21, 19:07
  #13447
Medlem
Irradiates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Är kritisk mot det här nya wardsystemet också. Det ska kosta att ha mapcontroll, och man ska behöva offra något för detta. Det här med att alla ska ha warditems för att det är "tråkigt" att warda känns bara som ännu ett steg i att göra LOL ännu mer nybörjarvänligt än det redan är.

Vad är nästa steg? Alla får lika mycket XP, även om någon står afk i basen, då det är "tråkigt" när någon blir utspelad eller dcar.

Körde ett par games nyss. Kändes lite underligt att försöka counterwarda effektivt utan oracles.

Testade Janna, support-trädet, samt nya shurelias först. Riktigt sweet, jäklar vad pengarna rullade in. Tog även ett game med Leona, med 21 poäng i tank-trädet. Gick att göra en riktigt fin transition till feting-tank midgame. Nya tank-support itemet äger! Skönt att skölden skalar med HP.

Känns som att skillcapen för support spelare har höjts lite. Den nya sloten ingår i ward-matchen supports emellan. Sedan finns det ju ett par nya use-items, i kombination med att vissa existerande blivit billigare (1600 g Mikaels någon ) G o i n g 4 p l a t s 4 ! !
Citera
2013-11-21, 20:30
  #13448
Medlem
pozies avatar
jag brukade spela support konstant innan, men nu har jag börjat testa top. nu när det är pre season och om man förlorar stenhårt vill folk ALLTID surrenda. jag ser det såhär; jag kör hellre ut hela matchen och får stryk, men lär mig champen och de nya itemsen bättre än o starta på en ny direkt.

har jag fel tänk eller vad är problemet? fått otroligt mycket reports för just detta. vill inte direkt dra på mig en ban för att folk bara vill ge upp och gå till nästa game


kan tillägga att det är inte pga mig vi förlorar, utan det beror oftast på att bot inte kan nya supporten, så adc'n + support ger oftast 10 kills till deras adc inom 15 min. detta är inte heller en klagpost utan en seriös fråga på om jag bara borde surrenda eller fortsätta testa vidare och ignorera reportsen
Citera
2013-11-21, 20:51
  #13449
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag brukade spela support konstant innan, men nu har jag börjat testa top. nu när det är pre season och om man förlorar stenhårt vill folk ALLTID surrenda. jag ser det såhär; jag kör hellre ut hela matchen och får stryk, men lär mig champen och de nya itemsen bättre än o starta på en ny direkt.

har jag fel tänk eller vad är problemet? fått otroligt mycket reports för just detta. vill inte direkt dra på mig en ban för att folk bara vill ge upp och gå till nästa game


kan tillägga att det är inte pga mig vi förlorar, utan det beror oftast på att bot inte kan nya supporten, så adc'n + support ger oftast 10 kills till deras adc inom 15 min. detta är inte heller en klagpost utan en seriös fråga på om jag bara borde surrenda eller fortsätta testa vidare och ignorera reportsen
Spela bara Riven + Renekton, mest op champs just nu imo
Citera
2013-11-21, 20:55
  #13450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag brukade spela support konstant innan, men nu har jag börjat testa top. nu när det är pre season och om man förlorar stenhårt vill folk ALLTID surrenda. jag ser det såhär; jag kör hellre ut hela matchen och får stryk, men lär mig champen och de nya itemsen bättre än o starta på en ny direkt.

har jag fel tänk eller vad är problemet? fått otroligt mycket reports för just detta. vill inte direkt dra på mig en ban för att folk bara vill ge upp och gå till nästa game


kan tillägga att det är inte pga mig vi förlorar, utan det beror oftast på att bot inte kan nya supporten, så adc'n + support ger oftast 10 kills till deras adc inom 15 min. detta är inte heller en klagpost utan en seriös fråga på om jag bara borde surrenda eller fortsätta testa vidare och ignorera reportsen


Om man spelar för att bli bättre och/eller klättra i rankat så ska man självklart fortsätta spela. Jag antar att många personer inte kan hantera förluster och bara sitter och önskar att det vore över. Personligen försöker jag lära mig någonting från varje förlust. Vad gjorde jag fel? Vad gjorde motståndarna rätt?

Och jag skulle vilja tillägga att du inte bör skylla ifrån dina förluster på någon annan. Även om du inte menade det så som jag läste det så är det väldigt enerverande att konstant se folk överdriva om hur många feeders de får i laget.
Citera
2013-11-21, 21:17
  #13451
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Om man spelar för att bli bättre och/eller klättra i rankat så ska man självklart fortsätta spela. Jag antar att många personer inte kan hantera förluster och bara sitter och önskar att det vore över. Personligen försöker jag lära mig någonting från varje förlust. Vad gjorde jag fel? Vad gjorde motståndarna rätt?

Och jag skulle vilja tillägga att du inte bör skylla ifrån dina förluster på någon annan. Även om du inte menade det så som jag läste det så är det väldigt enerverande att konstant se folk överdriva om hur många feeders de får i laget.
jag håller på att lvla upp ett nytt acc till 30, så jag kan bara köra normal games. jag förstår precis vad du menar, säkert många som klagar på att de förlorar pga andras misstag. men i de 2 senaste matcherna jag menar är det inte mitt fel, jag försökte carrya så mycket jag kunde, och det fungerade ena gamet, vi vann tack vare att jag kunde köra 3v1, teamet kunde farma upp medan de var döda, så vi vände matchen helt. andra gamet kunde jag inte carrya de som feedade pga att vår junglare vägrade ganka, han var bot hela tiden och feedade med adc + support. jag tänker alltid, hur skulle jag ändrat. vad skulle vart bättre i min build? men vad jag märker från flashback är att folk här måste lära sig att inte alla skyller ifrån sig, vissa games förlorar man solklart för att folk feedar. och om ens adc har 1/7/0 och supporten har 0/10/1 efter 15 min så är det ganska solklart vems fel det är xd. visst man kan carrya, men så bra är jag inte riktigt så jag kan dra ett helt lag till vinst haha, är inte direkt plat. kan även tillägga att i båda gamesen var ADC+ support first timers, de hade aldrig spelat rollen innan men vägrade ändå lyssna på tips

Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Spela bara Riven + Renekton, mest op champs just nu imo
har spelat renekton och tycker han är riktigt rolig faktiskt, dock kör jag fiora atm, tycker hon är otroligt stark med. blir nog att spara ihop till renek eller riven, är tyvärr inte en bra riven spelare, men man måste ju lära sig någon gång!
Citera
2013-11-21, 21:52
  #13452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag håller på att lvla upp ett nytt acc till 30, så jag kan bara köra normal games. jag förstår precis vad du menar, säkert många som klagar på att de förlorar pga andras misstag. men i de 2 senaste matcherna jag menar är det inte mitt fel, jag försökte carrya så mycket jag kunde, och det fungerade ena gamet, vi vann tack vare att jag kunde köra 3v1, teamet kunde farma upp medan de var döda, så vi vände matchen helt. andra gamet kunde jag inte carrya de som feedade pga att vår junglare vägrade ganka, han var bot hela tiden och feedade med adc + support. jag tänker alltid, hur skulle jag ändrat. vad skulle vart bättre i min build? men vad jag märker från flashback är att folk här måste lära sig att inte alla skyller ifrån sig, vissa games förlorar man solklart för att folk feedar. och om ens adc har 1/7/0 och supporten har 0/10/1 efter 15 min så är det ganska solklart vems fel det är xd. visst man kan carrya, men så bra är jag inte riktigt så jag kan dra ett helt lag till vinst haha, är inte direkt plat. kan även tillägga att i båda gamesen var ADC+ support first timers, de hade aldrig spelat rollen innan men vägrade ändå lyssna på tips

Okej det kan jag förstå Det är bara att man ser sådana kommentarer såpass ofta att jag inte kan hjälpa än att bli irriterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in