Citat:
Ursprungligen postat av ecglsd
Det är egentligen bara komiskt att en medelålders kvinna (micro113) ska förklara för oss män att vi minsann inte gillar yngre tjejer.
Det har jag inte sagt, du får gilla yngre tjejer hur mycket som helst.
Dock även om jag försökte tala för "män" och definiera vad alla män tycker - varför vore komiskt? Gå tillbaka i tråden så kan du läsa om hur männen sitter och berättar vad kvinnor minsann finner attraktivt .... och ingen kvinna skall minsann påstå annat ..
Citat:
Move along, ni förstår väl själva hur meningslöst det är att försöka övertala henne. Hade hon själv varit man så hade hon ju suttit här på Flashback och skrivit 100 inlägg där hon försvarar argumentet att män gillar yngre tjejer!
Nej, jag för nyanserad för att köra så enkelspåriga resonemang som det som förs i tråden. Jag förstår skillnaden på generella mönster och att det skulle vara sanning för alla enskilda individer.
Citat:
Istället för att tråden går ut på att män faktiskt kan dela sina erfarenheter om ämnet utifrån deras upplevelser för att på empirisk väg bekräfta eller avfärda påståendet, så kommer hon lägga all sin tid för att argumentera mot alla män. Detta är befängt, låt istället männen berätta hur det egentligen ligger till.
Jag har inte försökt hävda något om ALLA män -- det är männen som försöker hävda ALLA män, jag hävdar tvärtom ... det finns inget som är giltig för ALLA.
Du är alltså välkommen att berätta om dina preferenser -- och du kan tala om generella gemensamma nämnare, men du kan inte hävda att du vet vad min man, min granne eller din chef faktiskt finner attraktivt eller vad som attraherar dem som individer - inte heller vilka val de skulle göra.
Citat:
Att micro113 har tagit sida för en viss ståndpunkt i denna fråga beror till största del på att hon själv är kvinna, svårare än så är det inte. Hon argumenterar för den verklighet som passar henne bäst, det har ingenting med objektivitet att göra.
Tvärtom skulle jag säga .. till skillnad från er försöker jag inte göra min uppfattning till en allmängiltig sanning som skall klistras på ALLA MÄN...
Citat:
Jag säger inte att det inte finns män som också är feminister av filosofiska skäl, men har samtidigt jävligt svårt att se framför mig en man som sitter och skriver 30 000 feministiskt ovetenskapligt politiska inlägg på Flashback.
Jaha, du har brister i din förmåga till abstrakt tänkande ... noterat.. Vad vill du nu att vi gör med den informationen?
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Det finns nog ett djupare och intressant motiv för henne att förneka mäns instinkter. Det är ju totalt uppenbart att det är fruktansvärt viktigt för henne. Vad är det hot hon upplever?
Jo, från feminismen har hon fått denna samhällsmodell:
[idiotisk feminism]
Kvinnan hennes behov, känslor och förståelse för världen är perfekta. Därför måste hennes uppfattningar dana samhället, och därigenom måste man styra mäns beteende. Män är så omogna och deras sexualdrift är enbart en social konstruktion liksom det manliga genuset. Därför är det vettigt att diktera för män vad de "gillar" och vad inte.
[/idiotisk feminism]
Den som tycks känna sig hotat är du lilla vän - för att ditt enkelspåriga resonemang inte godtas som sanning för ALLA MÄN.
Tids nog får du erfarenhet nog att förstå att även om ni alla sitter i bastun och håller med varandra för att ingen har mod nog att avvika från de andra så är ni alla individer och alla olika... Du blir nog vuxen du också mao.