2013-01-26, 16:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Det hade låtit klokare om du sagt att det vanligaste är att vi förtränger våra känslor. En intelligent människa borde dock förstå att om man säger nåt är känsloväckande så betyder det nåt.
Att man kan se och notera att andra människor ser bra ut är inte särskilt "känsloväckande" faktiskt. Vore det så skulle människor går runt och "känsloväckas" dagarna i ända, eftersom man vanligen råkar på andra människor som faktiskt ser bra ut.
Det är du som inte förstår skillnaden mellan att kunna se och registrera att någon har ett attraktivt utseende och att känna attraktion - vilket är två skilda saker.
Citera
2013-01-26, 16:11
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
(Klipp) Att jämföra sex med hunger går inte. Man dör inte och man mår inte ens dåligt av att inte ha sex. I alla fall gör jag inte det. Mat måste jag ha, helst flera gånger varje dag (klipp)

Jag tycker att det är en rätt bra jämförelse. Visst behöver vi mat regelbundet för att överleva medan vi som individer överlever utan sex, men poängen är att drivkraften bakom att få mat och sex kan vara oerhört stor.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej nu är det din tur viktigpetrina! Ge mig en link till en vetenskaplig källa som bevisar att kvinnors attraktion till social status är sekundär!
Läs texten du själv hänvisar till .. du tyckte ju att den var så himla bra..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidersson

Men, vad är mest tilltalande sexuellt? En 20åring som särar på sig framför dig, riktigt snygg och ungdomlig, eller en äldre tant med rynkor och fläskmage?

Vad skulle göra dig kåtast, om du struntar i alla andra omständigheter runt i kring.

Det har självklart med förmåga att tänka sig in i kvinnans situation. Varför skulle hon vilja ligga med en fyrtio år äldre man för? Om man förstår att det knappast är vad hon vill så föredrar jag en äldre kvinna med rynkor för då är det mer lika. Man är bekant med kroppens åldrande.

Ditt resonemang är lite som pedofilers tankegångar.
Citera
2013-01-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jag tycker att det är en rätt bra jämförelse. Visst behöver vi mat regelbundet för att överleva medan vi som individer överlever utan sex, men poängen är att drivkraften bakom att få mat och sex kan vara oerhört stor.

Ja och drivkraften att ha sex är större när man är yngre. Och när man är äldre har man säkerligen provat på att leva het utan sex i någon period så att man vet att man överlever. Det tror man inte när man är dyngkåt och tjugo. I regel då.
Citera
2013-01-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Det finns ju också ett samband med hur "getable" en kvinna är och hur attraktiv man anser att hon är. Men det har väl snarare med psykologi än biologi att göra, det är lönlöst att jaga kvinnor man ändå inte har en chans med och därför triggas en försvarsmekanism där man övertalar sig själv om vad man vill ha, det har med självbilden att göra och att man inte vill bli betraktad som en förlorare. "Jag vill ju ändå inte ha den där kvinnan så det spelar ju ingen roll om jag inte kan få henne".

Men... menar DU då att män som attraheras av äldre kvinnor alltså gör det bara för att de inte kan få den de egentligen vill ha? Det är nämligen inte alls mitt intryck. Om vi räknar bort småpojkar som ju kan bli upphetsade av en damcykelsadel eller ett par trosor på ett klädstreck, så tänker jag faktiskt främst på män med rätt stor sexuell aptit och dessutom förmågan att tillfredsställa den till stor del. Några av dem jag tänker på skulle säkert räknas som sk players. De har berättat om olika faser de har haft när det gäller sexuell attraktion, t.ex. en äldre kvinnor-fas. Samma man kan lika gärna ha en yngre kvinnor-fas och i båda fallen är han framgångsrik, vilket inte tyder på att han inte kan få den han vill, tvärtom?
Citera
2013-01-26, 16:19
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Snubbens meritlista? Jo pyttsan. Erkänn att du barnsligt slingrar dig! Kräver du att jag plöjer genom X antal akademiska papper för dig?

Avsnittet 'Female Criteria' är bra kort men för långt för dig igen!

Finns lite mer i avsnittet 'Courtship'

Nej jag slingrar mig inte. Jag har inget emot att någon bevisar att jag har fel, tvärtom eftersom jag gärna vill veta hur det egentligen ligger till. Det enda jag har att gå på just nu är vad jag har sett hur andra i min omgivning har valt och hur jag själv har valt. Sådant stämmer inte alltid om man ser rent generellt så jag läser gärna seriös forskning på hur kvinnor och män gör sina val. Det du hänvisar till är däremot inget jag tänker köpa rätt av eftersom jag inte kan se att det ligger seriös forskning bakom det hela. Källan är också som sagt väldigt gammal och mycket kan ha hänt inom området. Jag får väl googla själv om du inte har något bättre som stödjer ditt påstående.
Citera
2013-01-26, 16:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Nej jag slingrar mig inte. Jag har inget emot att någon bevisar att jag har fel, tvärtom eftersom jag gärna vill veta hur det egentligen ligger till. Det enda jag har att gå på just nu är vad jag har sett hur andra i min omgivning har valt och hur jag själv har valt. Sådant stämmer inte alltid om man ser rent generellt så jag läser gärna seriös forskning på hur kvinnor och män gör sin val. Det du hänvisar till är däremot inget jag tänker köpa rätt av eftersom jag inte kan se att det ligger seriös forskning bakom det hela. Källan är som sagt väldigt gammal och mycket kan ha hänt inom området. Jag får väl googla själv om du inte har något bättre som stödjer ditt påstående.
Hans påstående har ju inte ens stöd i den text han hänvisar till ... det är ju det roligaste av allt..
Citera
2013-01-26, 16:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej nu! Äldre människor -- kvinnor och män -- ÄR mer enkelspåriga, HAR en mer svartvit bild av världen och är mer orubbliga i sina uppfattningar.

Äldre människor talar av erfarenhet där yngre famlar sig fram och tror sig veta ALLT..
Citera
2013-01-26, 16:25
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Nej nu! Äldre människor -- kvinnor och män -- ÄR mer enkelspåriga, HAR en mer svartvit bild av världen och är mer orubbliga i sina uppfattningar.

Ja visst finns det gamla människor som tenderar att bli mindre öppensinniga och stela i sitt tänk med åldern. Det där är rätt olika beroende på personlighet och erfarenheter i livet. Problemet när man är väldigt ung kan många gånger vara att man ännu inte vet hur mycket man inte vet (men det gäller såklart inte alla). Har man lite vett i huvudet tenderar man ofta att bli lite mer ödmjuk med tiden och inte lika stensäker och hetsig.
Citera
2013-01-26, 16:26
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Läs texten du själv hänvisar till .. du tyckte ju att den var så himla bra..
Nej den nämner ju inte ens begreppet sekundär. Den gör inga såna klassificeringar. Vad menar du att är primärt? Att överhuvudtaget vara man? Dessutom var den lättlästa wikibooks linken den jag tycker är bra och koncis!

Ge mig du en vetenskaplig link nu bara!
Citera
2013-01-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfetteflickan
Vad lägger du in i begreppet "oattraktiv"?, Man måste också skilja på i vilken ålder killarna och männen befinner sig i..unga killar och män har alltid dragits till äldre tjejer och kvinnor..och äldre män till yngre tjejer och kvinnor.

Män anses som mest attraktiva när de har en hyfsad social status i form av samhällssposition, makt pengar, vilket de oftast inte hinner få innan de kommit upp en bit i åldrarna..kvinnor ses som mest attraktiva när vi är unga och vackra rent utseendemässigt..så är det bara.

Partnermarknaden är som arbetsmarknaden..ju attraktivare man anses vara desto högre krav kan man ställa och vice versa..ju mindre attraktiv, desto mer tvingas man sänka sina krav...därför är det lättare för yngre män att ragga på lite äldre kvinnor än på jämnåriga tjejer och lättare för äldre kvinnor att få yngre män än jämnåriga eller äldre.

Rent generellt anses äldre kvinnor och yngre män, som kollektiv betraktat, vara de minst attraktiva på "marknaden" pga av ovanstående skäl..se bara här på flashback alla gnälltrådar gjorda av yngre killar hur svårt de tycker att de är att hitta tjejer..läs alla "damtidningar" och i medierna om äldre kvinnor som är förbannade på att deras män lämnat dom för yngre kvinnor och hur svårt det är att hitta passade "gentlemän" i deras egna åldrar, det skrivs om "gubbslem", "snuskgubbar" och gud vet vad så fort äldre män visar att de gillar yngre kvinnor.

När såg man exempel på det motsatta? Inte så där jättevanligt mig veterligen iallafall.

Begreppet är inte mitt utan TS, liksom tesen att de män som raggar på äldre kvinnor gör det bara för att de inte kan få något bättre. Det stämmer inte med vad män själva har berättat om hur de kan gå igenom diverse faser i vad som attraherar dem, och då tänker jag främst på män som är "bevisat" attraktiva, dvs de har fler skåror i sängstolparna än de flesta. Det kan vara så att för den typen av man så gäller omväxling förnöjer, men de är onekligen ändå ett exempel på hur män mycket väl kan attraheras sexuellt av äldre kvinnor även om de har alla möjligheter att få till det med yngre om de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in