2013-01-28, 19:11
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castoria
Det är väl enklare att säga att en kvinna vinner på att se ung och vacker ut. Försöker inte du som man att se skapligt snygg och ung ut?

Jo jag är medveten att jag drar ut på mina inlägg alltför ofta här.

Det klart att jag gör mitt bästa för att vara attraktiv men skulle inte påstå att jag försöker se ung ut.
Citera
2013-01-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Det som är tokigt med den här tråden att kvinnorna i den fortfarande debatterar vad det kan vara män tänder på. Snart är vi tillbaks till argument om kognitivt beteende igen.

Pudelns kärna är att feminister anser att mäns instinkter är anti-sociala. Man får på TV och i andra media ständigt höra jämförelser till apor och grottmänniskor och annat förolämpande. Nu när debatten kunde ha ett onus på mannens könsdrift låtsas de plötsligt nåt annat!

Det är mycket intressant!

Du menar att du tycker att de som debatterar här i tråden ska ha samma åsikter som andra som du sett på TV. Hur fan tänker du då?

Du tror att vi är samma människor eller vad menar du?
Citera
2013-01-28, 19:19
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Du menar att du tycker att de som debatterar här i tråden ska ha samma åsikter som andra som du sett på TV. Hur fan tänker du då?

Du tror att vi är samma människor eller vad menar du?
Nej, jag menar de borde kommentera dessa välkända åsikter och inte låtsas att de inte finns.

Edit: Anser du Cedrick, att mäns instinkter är anti-sociala?
Citera
2013-01-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Jo jag är medveten att jag drar ut på mina inlägg alltför ofta här.

Det klart att jag gör mitt bästa för att vara attraktiv men skulle inte påstå att jag försöker se ung ut.

Primärt skulle du få betydligt större utdelning genom att ex. tjäna mer pengar eller öka din sociala status. Faktum är att utseende är en ganska oviktig variabel för dig som man. Om du skulle klara av att fylla Ullevi genom att lira gura så hade du fått ligga betydligt mer än vad någon skönhetsoperation någonsin hade gjort. Tvärt om för en tjej.
När man tittat på 200 000 tillfrågade i 53 olika länder så är det ung. lika stor skillnad mellan könen i samtliga länder när det gäller mäns värdering av kvinnors utseende.
Citera
2013-01-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Nej, jag menar de borde kommentera dessa välkända åsikter och inte låtsas att de inte finns.

Vadå välkända?

Jag ser nästan aldrig på TV och jag läser inte Metro där vilka knäppisar som helst får skriva och inte heller kvällstidningar.

Du får väl lägga fram en sån sak här och fråga, inte utgå från att alla har samma medievanor som du.

Och i trådstarten står ingenting om vad dessa välkända åsikter var så du måste ju presentera det du vill ha en åsikt kring.
Citera
2013-01-28, 19:31
Medlem
Jag undrar hur ni ser på samhällsbildningar där äldre män lägger beslag på flera unga fruar och skaffar massor med barn med dem.

edit. Ser ni nackdelar med såna samhällsbildningar?
Citera
2013-01-28, 19:33
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Primärt skulle du få betydligt större utdelning genom att ex. tjäna mer pengar eller öka din sociala status. Faktum är att utseende är en ganska oviktig variabel för dig som man. Om du skulle klara av att fylla Ullevi genom att lira gura så hade du fått ligga betydligt mer än vad någon skönhetsoperation någonsin hade gjort. Tvärt om för en tjej.
När man tittat på 200 000 tillfrågade i 53 olika länder så är det ung. lika stor skillnad mellan könen i samtliga länder när det gäller mäns värdering av kvinnors utseende.

Visst är det så. Det du säger rimmar dock inte väl med den utopi som feminister vill uppnå. Så länge de allra flesta (inklusive feminister själva) blir lite extra våta i trosan av män med social status så kommer män fortsätta att vilja nå toppen.

Därför tror jag många feminister förnekar sig själva. Eller kanske inte ändå, för de påstår att social status inte spelar någon roll men så väljer de ändå alfahannar. Hyckleri kanske man kan kalla det.
Citera
2013-01-28, 19:36
Medlem
Citat:
Visst är det så. Det du säger rimmar dock inte väl med den utopi som feminister vill uppnå. Så länge de allra flesta (inklusive feminister själva) blir lite extra våta i trosan av män med social status så kommer män fortsätta att vilja nå toppen.

Därför tror jag många feminister förnekar sig själva. Eller kanske inte ändå, för de påstår att social status inte spelar någon roll men så väljer de ändå alfahannar. Hyckleri kanske man kan kalla det.

Det kan ju bero på att en del kända feminister är så, men vad vet du om alla de som anser sig vara feminister och inte är kända?

Oftast är ju både mannen och kvinnan känd när har är framgångsrik och man vet att hon är feminist.

Eller har du exempel på där vi ser att mannen är framgångsrik och kvinnan är feminist men inte känd?
Citera
2013-01-28, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Är det inte lättare att du läser på lite i ämnet så slipper vi få så långa diskussioner som bygger på att den ena parten saknar relevant baskunskap i ämnet.

Här är en föreläsning i Psykologi från Yale, vilket är ett av de bästa universiteten i världen som handlar just om könsskillnader när det gäller sex. Professor Paul Bloom är det som håller i dem.

http://oyc.yale.edu/psychology/psyc-110/lecture-14

Efter du tittat/lyssnat på den så tror jag du kommer få mer ut av att diskutera detta.

Tack för den, bekräftade allt jag redan läst i diverse evolutionsböcker.

Denna video skulle få de flesta svenska feminister spritt språngandes galen, haa.
Citera
2013-01-28, 19:40
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Jag undrar hur ni ser på samhällsbildningar där äldre män lägger beslag på flera unga fruar och skaffar massor med barn med dem.

edit. Ser ni nackdelar med såna samhällsbildningar?

Ohållbart i längden. För kanske 100 000 år sedan började vi praktisera egalitärt sexliv vilket har varit extremt positivt evolutionärt. Vi är unika på så sätt bland flockdjur, där vi (åtminstone officiellt) inte har någon alfa med harem.

Nu för tiden när människor lever så här så beror det på religiösa villfarelser. Men hur jag skulle se på undantagsfall, anomalier kring hur människor väljer att leva i ett fritt samhälle? Ja varför inte, så länge du inte tvingar någon så kör på så det ryker.
Citera
2013-01-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ohållbart i längden. För kanske 100 000 år sedan började vi praktisera egalitärt sexliv vilket har varit extremt positivt evolutionärt. Vi är unika på så sätt bland flockdjur, där vi (åtminstone officiellt) inte har någon alfa med harem.

Nu för tiden när människor lever så här så beror det på religiösa villfarelser. Men hur jag skulle se på undantagsfall, anomalier kring hur människor väljer att leva i ett fritt samhälle? Ja varför inte, så länge du inte tvingar någon så kör på så det ryker.
Ett problem som dyker upp i samhällen när äldre män har unga fruar är att de unga männen stöts ut.

Äldre män med makt stämplar de unga som orosmoment och skuffar ut dem ur gemenskapen. Samhällena blir också väldigt konservativa eftersom de unga männen inte får påverka.
Citera
2013-01-28, 19:54
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ett problem som dyker upp i samhällen när äldre män har unga fruar är att de unga männen stöts ut.

Äldre män med makt stämplar de unga som orosmoment och skuffar ut dem ur gemenskapen. Samhällena blir också väldigt konservativa eftersom de unga männen inte får påverka.

Visst, men det fungerar bara ifall de här männen lyckades hitta på godtyckliga anledningar till varför de ska få ensamrätt på kvinnorna. Antingen genom staten eller religion. I ett fritt samhälle där människor inte lever efter Gud så kommer de här männen att få stora problem med att hålla exklusiva harem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in