2014-08-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Tycker inte ni män ändå att det är lite sorgligt att vi har sådan otrolig fixering vid ungdomlighet?

Jag vet att vi alla har det, det går ju inte att ändra på det. Det skapar dock inte så harmoniska samhällen. Mycket sexuell konkurrens och familjer som splittras. Säger inte ens att det är huvudorsaken till att familjer splittras, men en orsak.

Det finns ju inte så mycket att göra åt saken, men man kan ju inte alltid låta sina biologiska instinkter kontrollera ens beteende. Kvinnor är centralt för vår självförtroende och välbefinnande och män måste kämpa väldigt hårt för att vara fylld med självförtroende och vitalitet utan att bero på att ha en vacker kvinna vid sin sida.

Sedan så finns det så många lögner som måste berättas i ett giftemål, för man vill ju inte skada sin partner. Jag skulle inte gifta mig förrän jag har fått någon slags kontroll över alla mina begär till erövring av kvinnor.

Detta har jag själv inte känt av sedan 15-17 års åldern, det är inte något biologiskt så vad har du för ursäkt för att definiera ditt värde och självförtroende genom vilka kvinnor du har? Känns rätt och svagt och är ju precis vad dom vill.
Citera
2014-08-14, 18:28
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Du måste skilja på vad som är socialt konstruerat och vad som är biologiskt predisponerat och instinktivt.

Tror att de flesta 40-åringar föredrar en 40-årig kvinna som ser ut som 25 än någon 25-åring.

Det är lite av en social konstruktion förstås, att vilja ha en kvinna nära sin egen ålder. En ganska bra social konstruktion i min mening, bara dessa män inte nekar begärets hemliga vrå.

Det är lite av ett mysterie för biologer varför just homosapiens honor slutar vara fertila vid medelåldern när andra djur fortsätter vara fertila ända till gammal ålder.
Senast redigerad av markus120 2014-08-14 kl. 18:32.
Citera
2014-08-14, 18:30
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Detta har jag själv inte känt av sedan 15-17 års åldern, det är inte något biologiskt så vad har du för ursäkt för att definiera ditt värde och självförtroende genom vilka kvinnor du har? Känns rätt och svagt och är ju precis vad dom vill.

Jo, men det är ganska svagt och det är vad dom vill. Jag kämpar inte mot kvinnor dock, erkänner hur viktiga de är för min välbefinnande heltenkelt. Vi är ju alla fyllda med svagheter, vackra kvinnor är kanske lite av min svaghet. Jag vet att jag inte är ensam (långt ifrån det..).

Jag menar inte nu att synas med vacker kvinna vid min sida (skiter i vad samhället tycker), bara att ha henne vid min sida får mig att må väldigt bra. Något händer i mitt undermedvetna och jag blir så mycket mer självsäker och känner en enorm vitalitet när jag lyckats med erövringen av en kvinna som jag verkligen vill ha.
Citera
2014-08-14, 18:34
Medlem
Citat:
Jo, men det är ganska svagt och det är vad dom vill. Jag kämpar inte mot kvinnor dock, erkänner hur viktigt de är för min välbefinnande heltenkelt.

Jag menar inte nu att synas med vacker kvinna vid min sida (skiter i vad samhället tycker), bara att ha henne vid min sida får mig att må väldigt bra. Något händer i mitt undermedvetna och jag blir så mycket mer självsäker och känner en enorm vitalitet när jag lyckats med erövringen av en kvinna som jag verkligen vill ha.

Klart man mår bättre av lycka sex och relationer men bör ju inte vara något ens självförtroende hänger på, men om du inte lider av det är det ju inget problem.
Citera
2014-08-14, 18:38
Medlem
Citat:
Nej, jag menar bara att de flesta av oss vill starta familj och ge den där varma känslan av en familj som håller ihop åt våra barn, den som många av oss fick som barn. Tror till och med att många här vill hålla ihop som en familj när barnen är vuxna så att inte familjen splittras, ha barnbarn som besöker osv.

Denna ständiga begäret till unga kvinnor, hur snabbt som kvinnor ofta (inte alltid) förlorar attraktionsvärde efter ca 35 är ju väldigt sorgligt. Jag vill ju när jag väl bestämmer mig att gifta mig inte vara den som lämnar familjet i sticket för att jaga allt som är vackert i världen.

Begär är ju något skiftande, det kommer som en storm och försvinner ganska så snabbt. Det innan ens kvinnor börjar åldras enligt egen mening, vi män är måttligt polygama av oss. Vi kan ha en vacker ung kvinna vid vår sida och ändå vilja erövra allt annat som vi ser. Speciellt väldigt ambitiösa och vitala män.

När jag väl skaffar mig familj vill jag ha gjort upp med alla mina begär så gott som det går, familj är något som är viktigare än mig och kulminationen av mina begär. Våra barn ska alltid sättas på första plats. Håller du inte med?

Sen tycker jag inte det är något fel, har man tex familj så lär ju inte dom bryta kontakten om man skaffar en yngre kvinna, känns rätt ego av en kvinna som förlorat sitt värde att kräva att en man som inte förlorat sitt ska stanna och ruttna där. Har man som man tränat och skaffat pengar är det väll läge för en ny relation med en ny kvinna när frun närmar sig 40. Många kvinnor beter sig på liknande sett då man knullar av sig med en typ av man för att sedan välja en annan för familj.
Citera
2014-08-14, 18:44
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Sen tycker jag inte det är något fel, har man tex familj så lär ju inte dom bryta kontakten om man skaffar en yngre kvinna, känns rätt ego av en kvinna som förlorat sitt värde att kräva att en man som inte förlorat sitt ska stanna och ruttna där. Har man som man tränat och skaffat pengar är det väll läge för en ny relation med en ny kvinna när frun närmar sig 40. Många kvinnor beter sig på liknande sett då man knullar av sig med en typ av man för att sedan välja en annan för familj.

Nja, håller inte med dig här. Familj är något väldigt viktigt för mig, ifall jag får barn kommer jag vilja hålla ihop familjen hela vägen. Vill definitivt då gifta mig sent och med en måttligt ung kvinna (typ jag 45 och hon ca 30), tror att detta är en bra kombination. Har en hel del tid att mogna och ta för mig till dess....
Citera
2014-08-14, 18:59
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Tror att de flesta 40-åringar föredrar en 40-årig kvinna som ser ut som 25 än någon 25-åring.

Nej, ungdomlighet som sådan är såklart attraktivt och en yngre tjej är mer av en långsiktig investering. Dock finns det självfallet män som genuint föredrar något äldre kvinnor och inte baserat på att de är hunsade till det.

Citat:
Det är lite av en social konstruktion förstås, att vilja ha en kvinna nära sin egen ålder. En ganska bra social konstruktion i min mening, bara dessa män inte nekar begärets hemliga vrå.

Det är till lejonparten socialt konstruerat. Vi är byggd att plocka dem när de är unga. Och jag ser inte vad som är bra med den konstruktionen som verka bygga på nån slags moralpanik och avundsjuka.
Senast redigerad av GusFring 2014-08-14 kl. 19:01.
Citera
2014-08-14, 19:06
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Nej, ungdomlighet som sådan är såklart attraktivt och en yngre tjej är mer av en långsiktig investering. Dock finns det självfallet män som genuint föredrar något äldre kvinnor och inte baserat på att de är hunsade till det.

Det är till lejonparten socialt konstruerat. Vi är byggd att plocka dem när de är unga. Och jag ser inte vad som är bra med den konstruktionen som verka bygga på nån slags moralpanik och avundsjuka.

Tror det handlar om att det är bra för familjen och att inte ha en för konfliktbaserad samhälle. Ifall alla män jagar de fåtal kvinnor som är mellan 18-25 och i deras "attraktiva peak" blir det helt enkelt mer friktion. Naturen vill förstås ha konflikter vilket leder till att evolutionen accelererar, men vi lever i en post-evolution era där preventionsmedel och bidragssamhälle stoppat evolutionen i vilket fall.

Avundsjuka kommer alltid existera. Moralpaniken är såklart jobbig, jag skulle aldrig döma en man för att följa sina naturliga instinkter. Förutom ifall det hade varit min fader kanske, däri har vi problemet.
Citera
2014-08-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidersson
Alla män föredrar en 20åring sexuellt före en 40-50årig kvinna. (Extremfall finns givetvis)

Föredrar alla äldre kvinnor en 20åring sexuellt före en man i sin egen ålder?

Är detta ett problem för jämställdheten?

Ja
Ja, 25 - 30 skulle jag tro. 20-åringar är lite väl unga.
Nej

Män har dock generellt lägre moral och mindre respekt för kvinnor än vice versa vilket gör att de oftare ger uttryck för det här i praktiken. Kvinnor förstår att unga män och kvinnor inte vill ha sex med gamla människor och respekterar det. Det kan som högst skämtas om men skulle aldrig accepteras i kvinnliga umgängeskretsar på samma sätt som det gör bland vissa gubb-gäng.
Citera
2014-08-15, 11:02
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Ja
Ja, 25 - 30 skulle jag tro. 20-åringar är lite väl unga.
Nej

Män har dock generellt lägre moral och mindre respekt för kvinnor än vice versa vilket gör att de oftare ger uttryck för det här i praktiken. Kvinnor förstår att unga män och kvinnor inte vill ha sex med gamla människor och respekterar det. Det kan som högst skämtas om men skulle aldrig accepteras i kvinnliga umgängeskretsar på samma sätt som det gör bland vissa gubb-gäng.
Vad är gamla människor? Att unga män inte vill ha sex med äldre kvinnor stämmer väl ändå inte? Det stämmer säkert för vissa men det är väl ganska ofta som killar skojar om att de vill sätta på en milf tex.

Själv när jag var singel efter min förra relation upplevde att jag fick enormt mycket inviter av yngre män trots att jag passerat 40 och några av mina vänninnor upplever precis samma sak.

Jag tror helt inte att det stämmer fullt ut om vi pratar om sex. Jag tror många killar gillar att ha sex med äldre kvinnor av den enkla anledningen att äldre kvinnor oftast är självsäkrare både i och utanför sängen vilket många gånger ger bättre sex.

Pratar vi relation så är det en helt annan sak.
Senast redigerad av pewpew 2014-08-15 kl. 11:05.
Citera
2014-08-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Vad är gamla människor? Att unga män inte vill ha sex med äldre kvinnor stämmer väl ändå inte? Det stämmer säkert för vissa men det är väl ganska ofta som killar skojar om att de vill sätta på en milf tex.

Själv när jag var singel efter min förra relation upplevde att jag fick enormt mycket inviter av yngre män trots att jag passerat 40 och några av mina vänninnor upplever precis samma sak.

Jag tror helt inte att det stämmer fullt ut om vi pratar om sex. Jag tror många killar gillar att ha sex med äldre kvinnor av den enkla anledningen att äldre kvinnor oftast är självsäkrare både i och utanför sängen vilket många gånger ger bättre sex.

Pratar vi relation så är det en helt annan sak.
Äldre kvinnor kan man vara rakare med. Rak kommunikation, raka knull, inget tjafs, inget affekterat östrogenkaos. Inte helt sant men ändå. Kvinnor över 40 är heller inte lika bortskämda med uppmärksamhet och blir därför gladare av en vulgär, rak, poetisk sexuell invit. En attraktiv kvinna över 40 kan vara ett fantastiskt sällskap.

Tycker dock ni glömmer ngt, dvs sexualitetens natur. Det är inget socialt experiment utan en naturlig, biologisk drift. Att män då attraheras sexuellt av en kvinna på 25, i sin fertila prime, kontra en 42-årig kvinna som är i början på fertil förruttnelse, är helt naturligt. Detta är inte mäns fel, faktiskt ingens fel, det är naturen.

En stor puss till dig pewpew, du förgyller alltid detta forum de få gånger du förärar oss med din närvaro. Man blir glad.
Citera
2014-08-15, 14:39
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew

Hennes bild stämmer inte.
Jag är närmre 20 än 30 och har en sexuell relation med en kvinna som är närmre 50 än 40. Rent sexuellt finner jag äldre kvinnor vara bättre (instämmer med de fördelar lillskrot nämner), men för en "riktig" relation (exempelvis någon att gifta sig med och bilda familj) är det naturligtvis enklara om man ligger närmre åldersmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in