2013-01-21, 11:38
Medlem
Okej123s avatar
Har en honkatt som är rätt så rolig... sett henne bära runt på två gosedjur ett antal gånger som om det vore hennes kattungar, direkt efter att hon har bärt klart dom så åker dom under vardagsrums soffan :P Testat att ta fram gosedjuren därifrån och lägga dom vid henne, då börjar hon brottas med dom tills hon är less... sedan bär hon tillbaka dom under soffan igen Ser lite halv lustigt ut hehe
Citera
2013-01-22, 02:32
Medlem
Min lilla siames tjej "vaktar" mig när jag duschar.
hon kastar sig upp på kanten av glasväggen runt duschen och tittar ner på mig och pratar med mig medans jag duschar, och får hon inte göra det är det panik!

hon är även något av en axelkatt, man kan inte böja sig ner i det här huset utan att få en katt på ryggen, och känner hon att hon fått för lite uppmärksamhet så kaster hon sig upp på ens axel och lägger sig spinnandes till ro och liftar medans man går runt och utför hushållsysslor.

sedan finns inget slut på hennes energi när man börjat leka apport med henne, hon älskar det, ibland kan man vakna mitt i natten av att hon dumpar ett plastlock eller dylikt i ansiktet på en och tittar sedan uppmanande på en i väntan på att man ska kasta den åt henne.
Citera
2013-01-22, 04:25
Medlem
Joggeriffics avatar
Min katt gör en hel del sköna grejer. Sättet han springer på liknar travande hos en häst och ser jätteroligt ut.

Sen om man ropar på honom när man sitter vid köksbordet i det avlånga rummet, så tittar han på en, gör en rörelse för att resa sig, ångrar sig, och börjar stirra in i väggen och ser allmänt bakfull ut
Citera
2013-01-22, 04:35
Medlem
Krafses avatar
En av våra äldre honkatter brukar leka med bollar ibland, hon tar fatt bollen som om det vore en mus eller nåt, sen lägger hon sig med magen på bollen så sitter hon där och.... kväver bollen? Jag vetetusan vad hon sysslar med men så gör hon iaf. Ibland ändrar hon taktik och sätter sig på den med rumpan istället (då ser det ut som om hon tänker skita på golvet), så sitter hon där med bollen under rumpan och ser ut att tänka "Ha haaa, nu kan du inte fly bolljävel!".

En hankatt vi hade hatade att äta tillsammans med de andra katterna, så han satt alltid på lite avstånd från tallriken och tog fram tassen jättesakta till matbitarna, krokade tag en köttbit med klorna och drog den sedan sakta mot sig, så åt han med "handen" sen.

Samma katt hade också en förmåga att klättra upp på mina axlar och sova där uppe när jag satt vid datorn. Jag fick sitta som Quasimodo med katten där uppe. Men det var rätt bekvämt att ha han där ändå, han var så mjuk och go! Tyvärr är denna katt borta nu, saknar han som fan.

En annan sak jag märkt med många av våra katter är att om man lyfter upp dem så att de måste hänga över en axel, så vill de i typ 9 fall av 10 placera sig på vänster axel! Sätter man dem på höger axel så kommer de snabbt att dra iväg mot vänstern istället. Mycket märkligt.

Finns nog mer man kan säga men kommer inte på något speciellt nu.
Citera
2013-01-23, 00:22
Medlem
orvarens avatar
Ett av våra "odjur" mördade hushållspappersrullen i går natt!!!

Pappersbitar i storleksordningen cigarett-tändare under hela köksbordet,det var en NY rulle,med betoning på VAR..

Men han hade nog skojigt iaf..
Citera
2013-01-23, 00:30
Medlem
gato12s avatar
Det här har förvisso en kompis berättat men jag tyckte det var för bra för att inte tas upp...

Kompisens kisse ville alltså bli "bowlad" längs parketten i vardagsrummet...

Precis som i riktig bowling så kurade den ihop sig till en liten boll som man "rullade" iväg längs golvet...

Aldrig hört talas om förut.
Citera
2013-01-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det här har förvisso en kompis berättat men jag tyckte det var för bra för att inte tas upp...

Kompisens kisse ville alltså bli "bowlad" längs parketten i vardagsrummet...

Precis som i riktig bowling så kurade den ihop sig till en liten boll som man "rullade" iväg längs golvet...

Aldrig hört talas om förut.

Jodå det förekommer
http://www.youtube.com/watch?v=TzYNsiqkDKE&NR=1
Citera
2013-01-23, 12:04
Medlem
oppositas avatar
Haha! Pappas katt älskade att bli ivägskickad över parkettgolvet. När han stannade tog han fart, rivstartade och hoppade mot pappa som fångade honom i luften, klämde ihop honom till en boll och skickade iväg honom igen. Detta fortsatte katten med tills han var så trött att han låg och flämtade.
Citera
2013-01-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otherstuff
hon kastar sig upp på kanten av glasväggen runt duschen och tittar ner på mig och pratar med mig medans jag duschar, och får hon inte göra det är det panik!

hon är även något av en axelkatt, man kan inte böja sig ner i det här huset utan att få en katt på ryggen, och känner hon att hon fått för lite uppmärksamhet så kaster hon sig upp på ens axel och lägger sig spinnandes till ro och liftar medans man går runt och utför hushållsysslor.

sedan finns inget slut på hennes energi när man börjat leka apport med henne, hon älskar det, ibland kan man vakna mitt i natten av att hon dumpar ett plastlock eller dylikt i ansiktet på en och tittar sedan uppmanande på en i väntan på att man ska kasta den åt henne.

Låter som en mysig katt!
Citera
2013-01-23, 15:33
Medlem
Min katt fortsätter med sitt ihärdiga "sitta-i-knät-på-toan" ritual.... men det börjar nästan gå över en gräns nu då den förutom att hoppa upp i knät gör sitt bästa för att pressa ner sitt huvud så mycket det går i skrevet på mig för att börja tutta.
Citera
2013-01-23, 16:22
Medlem
23838s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Min katt fortsätter med sitt ihärdiga "sitta-i-knät-på-toan" ritual.... men det börjar nästan gå över en gräns nu då den förutom att hoppa upp i knät gör sitt bästa för att pressa ner sitt huvud så mycket det går i skrevet på mig för att börja tutta.

Jag tror katten är sugen på lite mus.

Min katt är Batmans polare. Trots sina tio år är hon lika pigg och glad för att klättra runt ovanpå skåp eller i garderober för att i ett obevakat ögonblick hoppa ner på en intet ont anande förbipasserande.
Citera
2013-01-24, 01:05
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherstuff

Saknar min oriental och vår siames ännu mer när man läser ditt inlägg..

De är jävligt udda,men gu så underbara!!

Bild kanske?
(orientalen är på min avatar.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in