En av våra äldre honkatter brukar leka med bollar ibland, hon tar fatt bollen som om det vore en mus eller nåt, sen lägger hon sig med magen på bollen så sitter hon där och.... kväver bollen? Jag vetetusan vad hon sysslar med men så gör hon iaf. Ibland ändrar hon taktik och sätter sig på den med rumpan istället (då ser det ut som om hon tänker skita på golvet), så sitter hon där med bollen under rumpan och ser ut att tänka "Ha haaa, nu kan du inte fly bolljävel!".
En hankatt vi hade hatade att äta tillsammans med de andra katterna, så han satt alltid på lite avstånd från tallriken och tog fram tassen jättesakta till matbitarna, krokade tag en köttbit med klorna och drog den sedan sakta mot sig, så åt han med "handen" sen.
Samma katt hade också en förmåga att klättra upp på mina axlar och sova där uppe när jag satt vid datorn. Jag fick sitta som Quasimodo med katten där uppe.

Men det var rätt bekvämt att ha han där ändå, han var så mjuk och go! Tyvärr är denna katt borta nu, saknar han som fan.
En annan sak jag märkt med många av våra katter är att om man lyfter upp dem så att de måste hänga över en axel, så vill de i typ 9 fall av 10 placera sig på vänster axel! Sätter man dem på höger axel så kommer de snabbt att dra iväg mot vänstern istället. Mycket märkligt.
Finns nog mer man kan säga men kommer inte på något speciellt nu.