Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 17:03
  #3181
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Visst är det så att vissa mod väljer bland populära ämnen vilka som ska ligga på A.A och att denna tråd är den enda man får skriva om det i för att tysta kritik?
Aktuella ämnen är sällan för R&S-trådar eftersom det ändå bara är mest skit där som överrepresentation av trådens aktivitet jämfört med annat.
Citera
2018-07-13, 18:11
  #3182
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Min tråd var alltså purfärsk men hamnade per automatik inte bland A.A. Kan du eller någon förklara det?

Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Vilket delforum hade du startat tråden i?

Nu har jag räknat ut att du antagligen syftar på den här tråden:
(FB) Soy Boys attraherar tjejer.

Den ligger i R&S. Jag vet inte om det här stämmer, men det här inlägget antyder att trådar i vissa delfora per automatik är undantagna från aktuella ämnen, och att R&S är ett av dessa delfora.
Citera
2018-07-13, 18:29
  #3183
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Nu har jag räknat ut att du antagligen syftar på den här tråden:
(FB) Soy Boys attraherar tjejer.

Den ligger i R&S. Jag vet inte om det här stämmer, men det här inlägget antyder att trådar i vissa delfora per automatik är undantagna från aktuella ämnen, och att R&S är ett av dessa delfora.
OK. Märkligt att mod vägrar svara. Det stämmer inte. Trådar från Relationer har hamnat på A.A. När modsen flyttar dem dit.

Jag har redan fattat att mods kan göra det. Men tack för svar. Flertalet mods på forumet är alldeles för arroganta.
Citera
2018-07-13, 19:54
  #3184
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
OK. Märkligt att mod vägrar svara. Det stämmer inte. Trådar från Relationer har hamnat på A.A. När modsen flyttar dem dit.
I så fall skulle en förklaringsmodell kunna vara att R&S-trådar inte hamnar i AÄ av sig själva, och att ingen moderator hade lust/tid/möjlighet/etc att flytta den dit?
Citera
2018-07-14, 16:27
  #3185
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
I så fall skulle en förklaringsmodell kunna vara att R&S-trådar inte hamnar i AÄ av sig själva, och att ingen moderator hade lust/tid/möjlighet/etc att flytta den dit?
Det är en. Den andra är att mods väljer bland populära trådar men att de i vissa forum är på automatik. Men även där kan de ta bort och lägga till. Innehållet på A.A är alltså styrt.
Citera
2018-07-14, 17:30
  #3186
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det är en. Den andra är att mods väljer bland populära trådar men att de i vissa forum är på automatik. Men även där kan de ta bort och lägga till. Innehållet på A.A är alltså styrt.
Ja, det råder väl inget tvivel om det? Admin medger ju utan omsvep att moderatorerna (och admins, förmodar jag) kan påverka vilka trådar som åker in i och ut ur AÄ.
(FB) Aktuella ämnen: synpunkter om den nya funktionen
__________________
Senast redigerad av Drama-Llama 2018-07-14 kl. 17:35.
Citera
2018-10-18, 16:40
  #3187
Medlem
frasselitos avatar
Konstigt att denna tråd inte ligger på aktuella ämnen nyheter!

(FB) Europas största skattefiffel i modern tid - banker ertappats i syltburken
Citera
2018-10-18, 16:52
  #3188
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Konstigt att denna tråd inte ligger på aktuella ämnen nyheter!

(FB) Europas största skattefiffel i modern tid - banker ertappats i syltburken
Vad sade moderatorerna när du tipsade dem om att lägga upp den som nyhet?
Citera
2018-10-18, 16:57
  #3189
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Vad sade moderatorerna när du tipsade dem om att lägga upp den som nyhet?
Vadå, är det inte algoritmer som sköter sånt?
Citera
2018-10-18, 17:00
  #3190
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Vadå, är det inte algoritmer som sköter sånt?
Om du kan skriva en algoritm som kan räkna ut vilka diskussionstrådar som handlar om nyheter och vilka som inte gör det tror jag säkert att administratörerna bakom Flashback vore intresserade av den. Till dess kan du kanske lägga lite tid på att läsa inlägget före ditt:
(FB) Aktuella ämnen: synpunkter om den nya funktionen
Citera
2018-10-18, 17:23
  #3191
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Om du kan skriva en algoritm som kan räkna ut vilka diskussionstrådar som handlar om nyheter och vilka som inte gör det tror jag säkert att administratörerna bakom Flashback vore intresserade av den. Till dess kan du kanske lägga lite tid på att läsa inlägget före ditt:
(FB) Aktuella ämnen: synpunkter om den nya funktionen
Ditt påstående där stämmer inte. Finns ingen sådan information i inlägget du länkar.

Du kan få förklara vart det framgår att man ska kontakta mod (samt vilken mod) för att lägga upp en tråd i Nyheter aktuella ämnen.
Citera
2018-10-18, 17:26
  #3192
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Ditt påstående där stämmer inte. Finns ingen sådan information i inlägget du länkar.

Du kan få förklara vart det framgår att man ska kontakta mod (samt vilken mod) för att lägga upp en tråd i Nyheter aktuella ämnen.
Det framgår hur tydligt som helst att administrationen kan påverka innehållet på AÄ manuellt. Men fortsätt du för all del argumentera för att Flashback har en AI som gör en kvalitativ bedömning av trådarnas innehåll och sorterar dem efter det. Det kan, om inte annat, bli lite underhållande så här på kvällskvisten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback