2008-02-26, 10:27
Medlem
lockbetets avatar
Ähh.Bara för att vara lite social i Paranormala fenomen forumet, så kan jag berätta vad som hände för ca 5-6 år sedan när jag var 13-14 år.

Jag hade varit och spelat fotboll i den lokala orten ( fick då åka buss en bit ).Men jag hade en tanke att dra till min polare och kolla på film, det var sen sommar / höst kommer jag ihåg.Iallafall så står jag i hans port och försöker få tag på han.Efter en stund så märker jag att det står någon vid porten ( jag trodde att det bara var min kompis som ville skrämmas ) Så jag står kvar och sneglar lite granna.Tillsist tittar jag upp och får se en äldre dam som knackar på rutan och smile'ar.Jag tänkte att det givetvis skulle var någon gammling som bodde i huset.Så hon öppnade åt mig, låter mig komma in och så åker vi hissen tillsamans .Hon säger inte ett pip, men jag säger däremot: att det är en väldigt fin hiss ( det var en såndär med galler, och man måste ju prata lite iallafall ).Då kollar hon på mig, och skrattar ljudlöst.Vi kommer upp till hans våning som är våningen högst upp, hissen stannar och jag går och plingar på.Notera att man kunde se hissen ifrån hans dörr.Jag står och plingar i kanske 2-3 minuter, och gamla damen står bara kvar.Min polare öppnar och jag vinkar bakåt för att vara lite artig.Vi går in och min polare frågar ifall jag är sjuk i huvudet, och frågar vad jag vinkade åt ( Dock kan det givetvis finnas en naturligförklaring till detta )

Och så ber jag om ursäkt för eventuella stavfel och liknande.
Citera
2008-02-28, 12:24
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
När jag var liten så viste jag vad det var för folk som ringde före jag svarade och sade "hej #Namn#", hade oftast rätt... eller så hade jag kanske ensam som barn

Jag kan fortfarande veta vilka som ringer innan jag har svarat, allt jag gör är att titta på vilket nummer som ringer på telefonens display. Kanske är jag lite övernaturlig allt!
Citera
2008-02-28, 12:26
Medlem
skrudiss avatar
http://youtube.com/watch?v=ncecwD3xRWc&feature=related

"Demon baby", ser ut som ett barn med cocktailkörsbär till ögon. Undrar vad missbildningen (får man säga så?) beror på.
Citera
2008-02-28, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis

"Demon baby", ser ut som ett barn med cocktailkörsbär till ögon. Undrar vad missbildningen (får man säga så?) beror på.
Vadå? Har du upplevt det?
Citera
2008-02-28, 18:16
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
Vadå? Har du upplevt det?

Förutsätter du att det inte är jag?
Citera
2008-02-29, 19:34
Bannlyst
Sedan jag började med andliga saker som energi-höjning, chakra-aktivering, meditation, telekinesi etc. har en del märkvärdiga saker inträffat här hemma. Två gånger har varmvattenkranen på min toalett stått och runnit, och detta har hänt inom loppet av tre månader. Aldrig någonsin, vad jag kan minnas, har detta hänt förut i mitt liv. Första gången var i september. Jag vaknade på morgonen av att mamma var arg för hon anklagade mig för att inte ha stängt av varmvattenkranen på min toalett, för den hade stått och runnit hela natten och kostat en massa el. Jag kände direkt med min intuition att jag inte hade glömt att stänga av vattnet. Jag frågade om någon av dem hade använt min toalett dagen innan, men svaret var nej, och jag fick finna mig i att antingen hade jag befunnit mig i djup trans när jag gick på toaletten kvällen innan och helt och hållet ignorerat en sådan fundamental och nästan automatisk handling som att stänga handen på kranen efter man tvättat sig, eller så hade jag eller någon annan i min familj gått i sömnen och satt på vattnet (ingen av oss går i sömnen, så knappast troligt), eller så var det frågan om ett andligt fenomen.

Jag tänkte att jag på något sätt hade attraherat andar när jag börjat med olika spirituella aktiviteter, men samtidigt undrade jag hur och vad de ville egentligen. Jag tänkte också att det kanske rörde sig om en poltergeist (en ond ande), eftersom den låtit varmvattnet rinna hela natten och kostat oss en del pengar. Frågorna hängde löst i luften och blev aldrig besvarade…

Ungefär 3 månader senare, 6 december, 2007 klockan 22:20 skulle jag gå på toaletten innan det var dags att sova. Problemet var att när jag öppnade toaletten fick jag en chock. Varmvattnet stod på – igen! Idag hade jag faktiskt koll på att jag inte varit på toaletten sedan morgonen och att den enda som använt toaletten var mamma, ungefär vid femtiden på eftermiddagen. Det första jag gjorde var att gå därifrån med en frågan ”vad vill det” i huvudet samtidigt som jag ruskade på huvudet med en känsla av förundran och spänning över faktum att jag åter igen sannolikt varit med om någonting som ännu inte kan bevisas med allmänt kända vetenskapliga termer.
Citera
2008-02-29, 19:52
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis

http://en.wikipedia.org/wiki/Harlequin_type_ichthyosis
Citera
2008-02-29, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bohmana
Sedan jag började med andliga saker som energi-höjning, chakra-aktivering, meditation, telekinesi etc. har en del märkvärdiga saker inträffat här hemma. Två gånger har varmvattenkranen på min toalett stått och runnit, och detta har hänt inom loppet av tre månader. Aldrig någonsin, vad jag kan minnas, har detta hänt förut i mitt liv. Första gången var i september. Jag vaknade på morgonen av att mamma var arg för hon anklagade mig för att inte ha stängt av varmvattenkranen på min toalett, för den hade stått och runnit hela natten och kostat en massa el. Jag kände direkt med min intuition att jag inte hade glömt att stänga av vattnet. Jag frågade om någon av dem hade använt min toalett dagen innan, men svaret var nej, och jag fick finna mig i att antingen hade jag befunnit mig i djup trans när jag gick på toaletten kvällen innan och helt och hållet ignorerat en sådan fundamental och nästan automatisk handling som att stänga handen på kranen efter man tvättat sig, eller så hade jag eller någon annan i min familj gått i sömnen och satt på vattnet (ingen av oss går i sömnen, så knappast troligt), eller så var det frågan om ett andligt fenomen.

Jag tänkte att jag på något sätt hade attraherat andar när jag börjat med olika spirituella aktiviteter, men samtidigt undrade jag hur och vad de ville egentligen. Jag tänkte också att det kanske rörde sig om en poltergeist (en ond ande), eftersom den låtit varmvattnet rinna hela natten och kostat oss en del pengar. Frågorna hängde löst i luften och blev aldrig besvarade…

Ungefär 3 månader senare, 6 december, 2007 klockan 22:20 skulle jag gå på toaletten innan det var dags att sova. Problemet var att när jag öppnade toaletten fick jag en chock. Varmvattnet stod på – igen! Idag hade jag faktiskt koll på att jag inte varit på toaletten sedan morgonen och att den enda som använt toaletten var mamma, ungefär vid femtiden på eftermiddagen. Det första jag gjorde var att gå därifrån med en frågan ”vad vill det” i huvudet samtidigt som jag ruskade på huvudet med en känsla av förundran och spänning över faktum att jag åter igen sannolikt varit med om någonting som ännu inte kan bevisas med allmänt kända vetenskapliga termer.

Du kan börja med att ringa rörmokaren
Citera
2008-03-04, 16:47
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quad69
Text

Hehe så pedot fick rikligt med spö?
Citera
2008-03-05, 21:33
Medlem
fluuuugans avatar
fosforlys

Citat:
Ursprungligen postat av luudvig
Detta hande i slutet po Juli i ar och jag har fortfarande ingen aning om vad det var vi kan ha sett.
Det ar en av de mest konstiga saker jag upplevt i hela mitt liv...

Jag, min lillebror och en av mina vanner ar po semester med min familj nere i Skane, Kivik narmare bestammt. Vi sitter nere po piren i Kivik en kvall, lyssnar po musik och bara umgas. Vi arr ratt sa uttrakade och trotta efter en lang dag med glof. Vid kl. 20.00 papekar min lillebror konstiga blixtar po himlen bakom mig och min van (han star vand mot oss bada, som sitter po piren) och jag sager att han sakert bara sett tva radiomaster blinka, som star uppe po en kulle ett par kilometer bort.
Efter ett tag ska vi byta plats att sita po, och nar jag staller mig upp ser jag ett rott ljussken lysa upp hela himlen, sag ut ungefar som en bomb. Det kom inte ovanifran utan som att nagon tande varldens storsta ficklampa och pekade den rakt upp mot himlen. For att sedan slacka den igen.
Fragade direkt om nagon anna sett detta men bada tva hade tyvarr missat det, sa jag tankte val att det bara var placebo...

Nar klockan narmar sig 22.00 och vi sitter fortfarande kvar nere po piren, dock inte po samma stalle. Utan vi sitter med ansikterna ut mot vattnet nu, alla tre och alla borjar fundera po att borja ga hemot och se en film istallet verkar det som. Alla samtalsamnen ar uttjatade och sa vidare...

Da plotsligt, lyser ett chock-gront sken upp himlen. Forestall er hur ni tror en meteor ser ut, fast 10 ganger storre, falla ner mot marken. Liknande ett stjarnfalls bana. Med en guldig, glittrandes och skinandes lite svans.
Precis nar den ar po vag att sla i marken, sa ar den borta lika fort som den visade sig. Inget spar efter den overhuvud taget. Det blir knapptyst i en halv sekund, sen sager alla nastan i kor: Vad i helvete var det dar?

Vi borjar disskutera om vad det kan ha varit men kommer inte fram till nagot vettigare att det maste vart ett UFO. Och ingen av oss ar den typen av personer som gar och tror po att UFO:n existerar.

Nar vi precis ar pa vag att borja ga hemat och rest oss upp, kanske 5 minuter senare. Sa borjar det lysa fran platsen dar "meteoren" slog ned. Vi stannar kvar och kollar ett par minuter, och det lyser bara starkare och starkare. Det ser ut ungefar som att nagonting brinner dar borta. Vi alla ar overens direkt, utan att saga ett ord. Vi gar dit och ser efter.

Nar vi val ar framme vid platsen dar vi tror det slog ned, finns inte ett spar. Skenet hade slocknat redan po vagen dit, det sga vi fran holl. Och inte ett enda spar... Besvikna borjar vi ga hemat, jag ringer min kompis och berattar allt som har hant, har tror mig knappt men vill prata vidare ifall nagot ner hander.
Nar vi kommer upp pa vagen som gar mellan Vitemolla och Kivik, via stranden. Vi gar fran Baskemolla hallet mot Kivik, precis under det stora faltet dar Kiviks Marknad ar. Nar man gar dar ar det helt oppet, med vatten po vanster sida och rakt framfor sig har man en stor alle med nagon form av lovtrad, dar man helt enkelt har blicken fast.

Efter nagra minuters tystnad i telefonen bestammer vi oss for att lagga po, det verkar ha lugnat sig nu sager jag och ar precis pa vag att lagga po. Da det hander igen. Ett stort sken, saker fyra ganger sa stort som senast, visar sig po himlen rakt framfor oss tre. Det hade en brandgul farg, med oranga nyanser. Helt utan nagon small eller nagonting, ar den borta lika fort som den visade sig. Vi alla tre utbrister i kor: WOAW!
Jag far foklara vad som hande for min kompis osm bara skarrat at mig och fragar vad jag kakat innan han lagger po...

Nagon annan som sag detta? Hoppas verkligen inte vi var ensamma...
Kommer inte ihag exakta datumet men det var nagongang i slutet av Juli i ar, sista veckan...
lysgranat ifrå ravlundaskjutfält, har sett dett många gånger själv, skjutfältet ligger "granne" med Kivik
Citera
2008-03-05, 22:03
Medlem
Närlys är dock till för att sakta segla ner och lysa upp omgivningen.
Detta blir man knappast lurad av om mnan inte är en idiot.

Likså de som beskrev nödraketer som UFOn då de ju går flera hundra meter upp och sedan saktare glider ner glödandes i rött tex.

Folk som inte känner till dessa saker ocvh börjar hojta om aliens vill jag spärra in nu om det går bra.
Ni är farliga för den övriga befolkningen genom tat ni hoppar över hjärnana helt i era antaganden om saker.

OBS jag anklagar ingen i tråden, men jag vill gärna ramhålla at en del verkligen spär på saker de ser tills det är helt förvanskat.
Citera
2008-03-09, 11:38
Medlem
Manövers avatar
Dagen efter min mormor hade gått bort tändes en lampa i taket som inte fungerat på 16 år. Då utan att jag ens rört knappen.

En annan sak jag ej kan förklara är ett ljus som jag såg. 10 meter från vår balkong. Det var stor som en glödlampa men den svävade sakta upp och iväg till att jag inte såg den mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in