Jag startar med den rubriken eftersom jag vet att många kommer se på mina historier mycket kritiskt eller kalla mig för bluff etc.. Men det här är saker jag tidigare bara berättat för mina närmaste vänner, just pågrund av det...
Mina upplevelser:
#1:
En natt när jag försökte ligga och sova så kände jag något slags obehag som gjorde att jag inte tordes släcka sänglampan. (Ja, jag är mörkrädd för fan) men så tänkte jag typ "Men fan, jag ska ju upp till skolan imorgon, jag måste sova nu" så jag släckte lampan och la mig till rätta. Just då är det något som knuffar mig hastigt och nästan aggressivt mot huvudet. Som om någon knuffade kudden som jag låg på. Jag blev skiträdd och tände lampan och satte mig upp. Har nog aldrig blivit så rädd i hela mitt liv, för så tydligt har jag aldrig känt något sånt...
#2: Sent en natt när jag kom hem från min kompis, typ vid ett-tiden, så klev jag in i hallen hemma och kopplade lös hunden. Så skulle jag just böja mig ner för att ta av mig skorna, så ser jag som en fot som sträcks ut från köket intill valvet.. (Vi har ett valv från hallen intill köket) Så jag trodde det var mor min eftersom hon har reumatism och brukar vandra runt mycket om nätterna. Så jag hann bara säga "Ma..." så höjde jag blicken och såg att en svart gestalt, typ i en mans storlek gick sakta och tydligt förbi valvet mot altandörren... Jag blev inte vidare rädd, bara mållös... :/
#3: En annan natt då jag låg och skulle sova så kom det som en vindpust, genom mitt rum. (Jag hade inte öppet dörren eller fönstret) Vindpusten liksom svepte mot min Nightwishflagga i rummet som flög som upp en bit. Sen var det som att ena kanten av flaggan fastnade i luften. Som om någon höll upp den... Okej, en affisch hade nog kunnat vika sig av en sån vind, men en flagga? Jag fick fram mot den och tryckte ned den igen. Blev skiträdd...
#4: En natt då jag skulle sova hos min syster och hennes kille så satt jag uppe sent vid datorn. Alla andra hade gått och lagt sig, så det var bara jag och hunden i rummet där jag sov. Så hörde jag plötsligt hur en radio sattes på.. Det var som frekvenser, några som babbla men det brusade mest.. Det lät från köket så jag öppnade försiktigt dörren intill köket och just när jag tog i handtaget så slutade det tvärtav! Helt sjukt... Sen satte jag mig vid datorn igen... Hunden låg på bäddsoffan som jag hade bäddat upp och sen så började hon liksom lukta som fan i luften i rummet. Då menar jag intensivt, och sen hoppade hon ner från bäddsoffan och började lukta under den. Som om något var där. Jag försökte som "Nej, Ronja, kom hit! Gå och lägg dig" liksom men hon lyssnade inte. Hon bara luktade och luktade där under

Sen då när jag skulle sova så just när jag höll på somna kände jag hur bäddsoffan började vibrera. Nästan skaka. Jag såg inte att den gjorde det, men kände det då jag låg och blundade. Skitobehagligt. Har varit med om vibrerande sängar flera gånger efteråt...
#5: En sjuk sak jag måste berätta som jag dock inte varit med om själv, men som min far berättat. Min mor är lite troende på sånt här med andra och saker.. Så hon berättade något sånt åt pappa, och pappa skrattade typ åt henne och sa "det där är bara trams" typ. Så en natt då pappa låg och sov så vaknade han och satte sig upp i sängen. På sängkanten såg han en kvinna med långt hår sitta och stirra ner i golvet. Han trodde han såg i syne, typ att han sov fortfarande eller nå.. Så han la sig igen och gnuggade ögonen, men sen när han tittade igen så var hon kvar. Han frågade "Vad vill du?" Då tynade hon bort bit för bit liksom :S Fyfan.. Jag hade skitit ner mig. Var nästan som min far fick en liten övertygelse från morsan där...
Sen har jag varit med om en massa fler grejer.... well, well, jag ljuger inte iallafall.. Om ni nu vill tro det. Jag berättar bara om mina upplevelser, och om ni har logiska förklaringar till dom, så go ahead!