2007-09-10, 22:52
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tips-forslag
Både jag och pappa har sett något Panterliknande djur (svart) hoppa över ett högt buskage när vi cyklade förbi. Och sen försvann det in i skogen.

O nej det var ingen hund!

Detta var dock inge övernaturligt, men var tvungen att skriva av mig lite när jag såg denna tråden.

Då var det en katt?
Citera
2007-09-10, 22:53
Bannlyst
Stor som Panter?

Måste ha vart något kattdjur som rymt från nå zoo eller något.
Citera
2007-09-10, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tips-forslag
Både jag och pappa har sett något Panterliknande djur (svart) hoppa över ett högt buskage när vi cyklade förbi. Och sen försvann det in i skogen.

O nej det var ingen hund!

Detta var dock inge övernaturligt, men var tvungen att skriva av mig lite när jag såg denna tråden.

Låter som en panter faktiskt. Inget Zoo i närheten?
Citera
2007-09-10, 23:18
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
Hehe, nej inte just där. Lite synd tycker jag faktiskt. Önskar att spöken existerar för då tyder det på liv efter döden
Ni får gärna fråga på! Gillar att du märkte det jag försökte uppmärksamma; att båda hade händerna på var sitt räcke som armstöd och det såg man tydligt på oss båda, därmed kunde ingen av oss ha kommit åt handtaget.

Precis vad jag tänkte på.

Men jag skulle gissa Poltergeist, tror jag. Inte helt säkert men det låter som det, eftersom ni inte uppmärksammat något förut eller efter. Faktum är att det finns flera fall där Poltergeist ska ha försvunnit, efter att faktiskt bara ha orsakat några få grejer.

Det vill säga att ni kanske hade en slug liten jävel som faktiskt var på besök, försökte testa eran rädsla och upptäckte kanske att ni inte blev så rädda som den hade tänkt och därför inte såg det som roligt att fortsätta vara jobbiga mot er.

Hur som helst är fallet intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
När jag var 11 år gammal gick jag och en kompis ut och lekte på en äng. På ängen fanns en gammal ruin utav ett gammal hus. Vi grävde runt i ruinen och hittade ett gammalt svart band. När vi spelade bandet hördes konstiga röster och skrik samt olika grymtanden.

Det här är bland det mest intressanta jag har hittat i en den här tråden. Du måste berätta mer angående rösterna du hörde, gick det höra vad rösterna sa? Har du kvar bandet?
Citera
2007-09-11, 07:42
Bannlyst
Citat:
När jag var 11 år gammal gick jag och en kompis ut och lekte på en äng. På ängen fanns en gammal ruin utav ett gammal hus. Vi grävde runt i ruinen och hittade ett gammalt svart band. När vi spelade bandet hördes konstiga röster och skrik samt olika grymtanden.

Det låter som om någon har planterat bandet där med mening men utveckla gärna, vad sa rösterna? Har du kvar bandet?
Citera
2007-09-11, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
Det låter som om någon har planterat bandet där med mening men utveckla gärna, vad sa rösterna? Har du kvar bandet?
Jag har inte kvar bandet. Bandet var svart och väldigt slitet. Vad som var konstigt var att den låg nedgrävd i ruinerna (där ingen bott på många år).
Jag kunde inte höra vad röstrna sa men det var suck och skrik och grymtanden. Dt lät int som et tekniskt fel heller. Efter min kompis och jag hört på det var vi extremt rädda. Tyvärr slarvade jag såsmåningom bort det.

jag kan rita en bild på bandet senare
Citera
2007-09-11, 08:03
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Jag har inte kvar bandet. Bandet var svart och väldigt slitet. Vad som var konstigt var att den låg nedgrävd i ruinerna (där ingen bott på många år).
Jag kunde inte höra vad röstrna sa men det var suck och skrik och grymtanden. Dt lät int som et tekniskt fel heller. Efter min kompis och jag hört på det var vi extremt rädda. Tyvärr slarvade jag såsmåningom bort det.

jag kan rita en bild på bandet senare
Är det ett kasettband vi pratar om, eller en tygbit? Finns väl ingen direkt mening att rita av ett kasettband liksom, så jag antar att du menar ett annat sorts band.

Förresten. När vi bodde i Lerum för många år sen så var det nåt djur där som vrålade utav helvete, som ett lejon typ. Vetefan vad det var, men det lät farligt. Förmodligen hade det rymt, är väl den vettigaste förklaringen antar jag. Hörde det många gånger. Iofs så är det off topic men ja, tänkte bara på det där med pantern som någon nämnde tidigare.
Citera
2007-09-11, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Är det ett kasettband vi pratar om, eller en tygbit? Finns väl ingen direkt mening att rita av ett kasettband liksom, så jag antar att du menar ett annat sorts band.

Förresten. När vi bodde i Lerum för många år sen så var det nåt djur där som vrålade utav helvete, som ett lejon typ. Vetefan vad det var, men det lät farligt. Förmodligen hade det rymt, är väl den vettigaste förklaringen antar jag. Hörde det många gånger. Iofs så är det off topic men ja, tänkte bara på det där med pantern som någon nämnde tidigare.
ett kasett-band. Jo den hade ett distinkt utseende
Citera
2007-09-11, 08:23
Medlem
Krafses avatar
Citat:
ett kasett-band. Jo den hade ett distinkt utseende
Hmm, var det formen eller vad? Kanske finns "tuffa" kassett band? Du har inte kollat på Evil Dead för mycket då?
Citera
2007-09-11, 13:46
Bannlyst
har aldrig sett "evil dead"
Citera
2007-09-11, 14:11
Bannlyst
Citat:
har aldrig sett "evil dead"

Inte jag heller.
Citera
2007-09-11, 14:25
Medlem
Krafses avatar
Men vafan, är ni helt mongo? Det är ju en klassiker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in