2005-05-29, 23:46
Medlem
Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakobsson_
Jag låg i en soffa bakom min tv och läste en bok , jag hörde att tvn var på minns ej kanalen men jag orkade inte stänga av den utan jag gick bara till tvn och tryckte till 12ans kanal som det inte finns nått på så det var helt tyst, jag läste kanske 20 minuter till sen så gick jag och la mig i sängen och då såg jag att tvn var avstängd.INTE avstängd på knappen på tvn utan på dosan , det går bara stänga tvn så med dosan på det sättet och dosan låg på en grej bredvid sängen,Har aldrig hänt förut och tvn är 3-4 år gammal men lite mysko är det.

De allra flesta moderna TV-apparater har en funktion som automatiskt stänger av efter en viss tids "myrornas krig", d.v.s. bruset som indikerar att ingen sändning finns på den angivna frekvensen.
Citera
2005-05-30, 11:35
Medlem
canibuss avatar
en gång satt jag på en resturang och käka, och helt plötsligt känner jag på mig att min moster kommer komma in på resturangen. 10 sek senare kom hon in. det var jävligt scary. snutar har jag också flera gånger känt på mig att dom kommer vilken sekund som helst, och mycket riktigt så har snuten kommit inom 1min vid ett flertal tillfällen. inbyggd snutradar eller nåt kanske
Citera
2005-05-30, 14:38
Medlem
Ok nu har jag blivit lite irreterad på ett par andar. Dom ville inte låta mig sova igår kväll. Dom höll hela tiden på och förde oväsen så mitt huvud kändes så det skulle sprängas. Det var inget som fysiskt förflyttade sig eller lät iaf. Men fan vad dom kan låta när dom verkligen vill. Tog mig 2 hela timmar att driva iväg dom eller också så tröttnade dom. Hur som helst drog dom iväg. Dom var 2 st. Den ena hade klar gröna ögon. Det var typ det enda vettiga jag märkte utav dom. Hoppas dom inte ska bråka ikväll också.
Citera
2005-06-01, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David
De allra flesta moderna TV-apparater har en funktion som automatiskt stänger av efter en viss tids "myrornas krig", d.v.s. bruset som indikerar att ingen sändning finns på den angivna frekvensen.
Det förklarar allt .Tack nu kan jag sova i det rummet igen
Citera
2005-06-04, 08:40
Medlem
AnnaWs avatar
Haft en hel del deja-vu upplevelser, förövrigt har jag inte upplevt så många ockulta saker.

Har ibland fått för mig att det står någon i vår (Min och min pojkväns) lägenhet när jag är ensam hemma, vilket resulterar i att jag tar ett skohorn och letar igenom lägenheten. Jag är lite paranoid tror jag
Citera
2005-06-05, 19:41
Medlem
belowyous avatar
förra huset familjen bodde i var hemskt. avtryck av små barnhänder (svarta) i tak, dörrar som öppnade sig, knackningar i väggarna, fotsteg, sparkar, musik mitt i nätterna, en natt låg jag i sängen och läste kalle anka och då hörde jag enormt djupa suckar i säkert en halvtimme. livrädd. när jag var riktigt liten så låg jag i sängen sömnlös. tittade in i vardagsrummet på en snuttfåtölj. efter några sekunder vred sig fåtöljen mot mig. på morgonen var stolen fortfarande vriden åt det hållet... skitäckligt. besökare har sett en vit skepnad gå genom huset. besökare som sovit över har sett taklampor gunga. Mycket äckligt.
Nu bor vi i mormors gamla hus, här har inte hänt mycket alls. Ett par dörrar har öppnat sig ett par gånger och nån gång har jag känt mig iaktagen, alldeles som om någon råstirrar på mig från några centimeters avstånd. det får mig att känna mig väldigt ovälkommen.

Inget knark. Alkohol eller droger över huvud taget inblandat.
Citera
2005-06-05, 20:11
Medlem
Angående det här med barnhänder:

Jag bor i ett äldre hus och en gång så storstädade jag hela ovanvåningen. Dammsög, putsade speglar, fönster m m. Stolt över mitt städande satte jag mig och kollade på TV, för att sedan somna såklart. När jag vaknade upp 1-2 timmar senare (fortfarande själv hemma) märkte jag att det var 3 handavtryck längst ner på hallspegeln. Ni vet sådana avtryck som det blir av fettiga händer. Men saken var att de här handavtrycken var väldigt små. Kanske passande till ett barn i 5-årsåldern. Jag spanade in avtrycken och man kunde skönja finger/handavtrycken. Har nog aldrig känt ett sånt obehag i kroppen. Riktigt KUSLIGT !
Citera
2005-06-05, 22:09
Medlem
Thoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Angående det här med barnhänder:

Jag bor i ett äldre hus och en gång så storstädade jag hela ovanvåningen. Dammsög, putsade speglar, fönster m m. Stolt över mitt städande satte jag mig och kollade på TV, för att sedan somna såklart. När jag vaknade upp 1-2 timmar senare (fortfarande själv hemma) märkte jag att det var 3 handavtryck längst ner på hallspegeln. Ni vet sådana avtryck som det blir av fettiga händer. Men saken var att de här handavtrycken var väldigt små. Kanske passande till ett barn i 5-årsåldern. Jag spanade in avtrycken och man kunde skönja finger/handavtrycken. Har nog aldrig känt ett sånt obehag i kroppen. Riktigt KUSLIGT !

Funderat på o ta fingeravtrycken?
Citera
2005-06-06, 11:12
Bannlyst
Det har hänt några saker som jag inte kunnat beskriva förut, både med vittnen och utan.

Någa riktigt äckliga, en händelse fick mig att springa ut på gården av skräck, halv naken.

Efter att min mormor och morfar (mormor dog på alla hjärtans dag, dagen före min födelsedag) så har några saker hänt som man inte kan förklara.

Den vidrigaste händelsen var, när jag var på toan, mitt på ljusa dagen..

Kl var runt 14:00 , så sitter jag på toan och gör det jag gör, helt plötsligt dras vattenkranen igång, full fart... och det var inte jag som satte igång den, då vänder jag mitt huvud mot den och blir lite rädd (var ensam i huset).. så stänger jag av vatten kranen, och då börjar dush drapperiet fladdra i full fart som nån stod och ryckte i den, och då blev jag helt vit i ansiktet och sprang ut så fort jag kunde och gick inte in igen på 10 minuter då en kompis anlände.
Den händelsen kommer jag aldrig glömma.

Varje gång det hände nånting övernaturligt i den lägenheten så sa jag att det var mormor och morfar som hälsade på, det gjorde saken mindre läskig.

En annan händelse inträffade när jag och 4 kompisar var hemma hos mig och kollade på tv... då kom mormor och hälsade på.

Vi satt då i köket och diskuterade lite saker då någon helt plötsligt släcker lampan i hallen, min kompis blev rädd och jag sa "Lugn, det är bara mormor"... "Men är inte hon död?" .... "Jo, men nu är hon här och hälsar på"....

Så går jag vit i ansiktet till dörren som gränsar mot hallen och tänder lampan igen, vänder mig om och fejk-ler utav rädsla, går mot stolen för att sätta mig igen och då släcker mormor lampan igen... då kände jag hur det kröp i hela kroppen på mig, så drar till med ett litet fejk skratt även fast jag ser att dom är rädda och dom ser att jag är rädd... skyller på mormor och tänder lampan igen... sen sätter jag mej ner för att fortsätta diskussionen då "nån" tänder lampan i vardagsrummet.

Såna händelser har hänt NÅGRA gånger, men så länge jag tänker att det är mormor eller morfar blir jag inte liiiika rädd....

Sen om det var dom eller inte, har jag inte en aning om jag tror inte direkt på spöken och sånt, men det där har hänt... och det kan jag inte förneka.... så okej jag tror väl lite på spöken eller nåt då om sannignen ska fram... annars hade jag ju inte trott på händelserna.

Men det har ALDRIG hänt igen efter vi flyttade till en annan lägenhet, så mormor och morfar är väl kvar i den andra?

Hur som helst så glömmer jag aldrig den första händelsen, det kändes som man hade huvudrollen i en äcklig skräck spök film....
Citera
2005-06-06, 11:34
Medlem
Övernaturligt är ett ord som inte borde finnas för det är båg allt man ser och upplever är naturligt.
Citera
2005-06-07, 18:09
Medlem
XenuHubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
Inget knark. Alkohol eller droger över huvud taget inblandat.

Vore jag dig skulle jag nog börja med det.
Citera
2005-06-08, 09:07
Medlem
hoppas jag hamnar rätt nu.
Hur som helvete, bor själv i villa och har gjort det i sex år i sommar tror jag.
Var alltså 23 när jag flyttade in här ihuset som är i mitten av dalarna inte allt för långt ifrån centrum i den staden jag bor.
Som sagt, flyttade in, hörde lite mysko ljud men tänkte att det hörde till. Var ju iallafall en helt ny upplevelse att bo själv och dessutom i en hel liten villa. (3rok+källare) Åkte charter två veckor och ljudet är fortfarande kvar när jag kommer hem. Ljudet är då det att varje natt så så låter det som att någon står och steppar runt lite snabbt och snärtigt utanför sovrumsdörren. Kunde ställa klockan efter det för det var alltid 01:10 det hände. Efter ett tag blir jag ju lite mörkrädd eftersom det är så rackarns återkommande, högljudande och inte så lättförklarat. ( Har sprungit näck och kollat element å källare å oljepanna å d mesta)
En vacker liten augustinatt så tröttnar jag ur, sätter mig upp i sängen och läser lusen av det som alltid väcker mig kl 0100 och gissa om jag blev förvånad natten efter när det var helt tyst. Har faktiskt aldrig mer blivit störd på natten men jag har insett att det är en hon som finns här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in