Det har hänt några saker som jag inte kunnat beskriva förut, både med vittnen och utan.
Någa riktigt äckliga, en händelse fick mig att springa ut på gården av skräck, halv naken.
Efter att min mormor och morfar (mormor dog på alla hjärtans dag, dagen före min födelsedag) så har några saker hänt som man inte kan förklara.
Den vidrigaste händelsen var, när jag var på toan, mitt på ljusa dagen..
Kl var runt 14:00 , så sitter jag på toan och gör det jag gör, helt plötsligt dras vattenkranen igång, full fart... och det var inte jag som satte igång den, då vänder jag mitt huvud mot den och blir lite rädd (var ensam i huset).. så stänger jag av vatten kranen, och då börjar dush drapperiet fladdra i full fart som nån stod och ryckte i den, och då blev jag helt vit i ansiktet och sprang ut så fort jag kunde och gick inte in igen på 10 minuter då en kompis anlände.
Den händelsen kommer jag aldrig glömma.
Varje gång det hände nånting övernaturligt i den lägenheten så sa jag att det var mormor och morfar som hälsade på, det gjorde saken mindre läskig.
En annan händelse inträffade när jag och 4 kompisar var hemma hos mig och kollade på tv... då kom mormor och hälsade på.
Vi satt då i köket och diskuterade lite saker då någon helt plötsligt släcker lampan i hallen, min kompis blev rädd och jag sa "Lugn, det är bara mormor"... "Men är inte hon död?" .... "Jo, men nu är hon här och hälsar på"....
Så går jag vit i ansiktet till dörren som gränsar mot hallen och tänder lampan igen, vänder mig om och fejk-ler utav rädsla, går mot stolen för att sätta mig igen och då släcker mormor lampan igen... då kände jag hur det kröp i hela kroppen på mig, så drar till med ett litet fejk skratt även fast jag ser att dom är rädda och dom ser att jag är rädd... skyller på mormor och tänder lampan igen... sen sätter jag mej ner för att fortsätta diskussionen då "nån" tänder lampan i vardagsrummet.
Såna händelser har hänt NÅGRA gånger, men så länge jag tänker att det är mormor eller morfar blir jag inte liiiika rädd....
Sen om det var dom eller inte, har jag inte en aning om

jag tror inte direkt på spöken och sånt, men det där har hänt... och det kan jag inte förneka.... så okej jag tror väl lite på spöken eller nåt då om sannignen ska fram... annars hade jag ju inte trott på händelserna.
Men det har ALDRIG hänt igen efter vi flyttade till en annan lägenhet, så mormor och morfar är väl kvar i den andra?
Hur som helst så glömmer jag aldrig den första händelsen, det kändes som man hade huvudrollen i en äcklig skräck spök film....