2005-05-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlitzMongo
Samma här men brukar även få mysko deja vu-upplevelser där jag kommer ihåg bilder från drömmar (tror jag).
Brukar även känna hur drömmarna känns, "ytan" på dem och så börjar jag må ganska dåligt,illamående och yr, så jag måste lägga mig ner ett tag och andas djupt... Brukar resultera i huvudvärk efteråt.
Brukar ha perioder när den typen av deja vu kommer, ibland flera gånger per dag... Vet absolut inte vad det beror på...

Sånt upplever jag med, helmysko. Inte varje dag men det är ett par gånger i månaden, oftast när jag är trött och stressad.
Citera
2005-05-27, 18:59
Medlem
XenuHubbards avatar
Det händer många mysko saker här under spökmånaden. Vanligtvis saker som försvinner spårlöst, för att senare återfinnas på helt uppenbara ställen. Senast var det en förlovningsring som var borta. Vi städade en hel Söndag. Spårlöst borta. Min fru var skitledsen. Runt fem på morgonen så vaknade jag med ett ryck och satte mig rakt upp, och det första jag såg var ringen på det helt kala skrivbordet rakt framför mig. Jag satt och stirrade på den i en minut eller två.

Jag väckte min fru. "Ringen är på skrivbordet!"
"Är den tillbaka? Bra", sade hon.
"Men, ringen är på skrivbordet!"
"Mmm, det är bra".
"MEN VAD FAN RINGEN ÄR TILLBAKA OCH LIGGER PÅ SKRIVBORDET!"
"Det händer hela tiden, men det pratar vi inte om den här månaden".
(Man pratar aldrig om spöken under spökmånaden.)
Sen somnade min fru om.

Jag kunde inte somna om. Jag gick igenom alla möjligheter i huvudet, men inget passade. Dörren var låst. Inga hyllor som den kunde ramlat ner från under nån jordbävning. Min fru somnar alltid först, och vaknar sist. Jag fick en jävla huvudvärk, ett sånt glapp var det. Men det värsta var att ingen annan reagerade. Det var helt normalt för alla andra. För det var ju spökmånaden.

Nu har jag vant mig. Jag behöver ingen förklaring, för det finns ingen. Under spökmånaden händer det mysko saker. Sånt är livet.
Citera
2005-05-27, 20:29
Medlem
Thoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenuHubbard
Det händer många mysko saker här under spökmånaden. Vanligtvis saker som försvinner spårlöst, för att senare återfinnas på helt uppenbara ställen. Senast var det en förlovningsring som var borta. Vi städade en hel Söndag. Spårlöst borta. Min fru var skitledsen. Runt fem på morgonen så vaknade jag med ett ryck och satte mig rakt upp, och det första jag såg var ringen på det helt kala skrivbordet rakt framför mig. Jag satt och stirrade på den i en minut eller två.

Jag väckte min fru. "Ringen är på skrivbordet!"
"Är den tillbaka? Bra", sade hon.
"Men, ringen är på skrivbordet!"
"Mmm, det är bra".
"MEN VAD FAN RINGEN ÄR TILLBAKA OCH LIGGER PÅ SKRIVBORDET!"
"Det händer hela tiden, men det pratar vi inte om den här månaden".
(Man pratar aldrig om spöken under spökmånaden.)
Sen somnade min fru om.

Jag kunde inte somna om. Jag gick igenom alla möjligheter i huvudet, men inget passade. Dörren var låst. Inga hyllor som den kunde ramlat ner från under nån jordbävning. Min fru somnar alltid först, och vaknar sist. Jag fick en jävla huvudvärk, ett sånt glapp var det. Men det värsta var att ingen annan reagerade. Det var helt normalt för alla andra. För det var ju spökmånaden.

Nu har jag vant mig. Jag behöver ingen förklaring, för det finns ingen. Under spökmånaden händer det mysko saker. Sånt är livet.

Vad är spökmånaden då?
Citera
2005-05-28, 04:46
Medlem
XenuHubbards avatar
Spökmånaden är den sjunde månaden i den kinesiska månkalendern, då helvetets portar öppnas, och själarna släpps ut i en månad. Folk bränner papperspengar och ställer mat på altare. Det är som välgörenhet för dom döda man själv inte är släkt med.
Citera
2005-05-28, 13:04
Bannlyst
Jag låg i en soffa bakom min tv och läste en bok , jag hörde att tvn var på minns ej kanalen men jag orkade inte stänga av den utan jag gick bara till tvn och tryckte till 12ans kanal som det inte finns nått på så det var helt tyst, jag läste kanske 20 minuter till sen så gick jag och la mig i sängen och då såg jag att tvn var avstängd.INTE avstängd på knappen på tvn utan på dosan , det går bara stänga tvn så med dosan på det sättet och dosan låg på en grej bredvid sängen,Har aldrig hänt förut och tvn är 3-4 år gammal men lite mysko är det.

Citera
2005-05-28, 16:20
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenuHubbard
Spökmånaden är den sjunde månaden i den kinesiska månkalendern, då helvetets portar öppnas, och själarna släpps ut i en månad. Folk bränner papperspengar och ställer mat på altare. Det är som välgörenhet för dom döda man själv inte är släkt med.
Mellan vilka datum är det i år?
Vore intressant att ha lite extrakoll då
Citera
2005-05-28, 17:00
Medlem
tulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejroniottan
Vad faan är detta för jävla stories? Pundare och räddharar som drar upp historier om försvunna Risla-papper och mattor som inte går att bränna. Är det det bästa ni har att komma med gällande övernaturliga händelser.

Ett råd till alla som tror på tomtar och troll:

1. Att röka gräs gör dig paranoid!

2. Skräck gör dig paranoid!

3. Paranoia gör att du inbildar dig saker!

4. Väx upp!

Vilket kraftfullt inlägg! ... så ska en riktig karl låta! (hoppas nu att du är en sån) En sån som du skulle finnas i alla hem, fast du har väl fullt upp med att rädda damer i nöd redan

Ja, vad är detta för ena stories va? hålla på och skrämma mig med gröna tanter i badkar, helvetesportar och mattor som inte tar eld

Hur botar man "allmän paranoia" förresten? (Jag använder inte droger, men en räddhare är jag tyvärr...)
Citera
2005-05-28, 17:12
Medlem
cavalls avatar
har sett svarta skuggor i skogen.

Först trodde jag att det berodde på att jag var trött.
Men när sedan hundarna började springa dit där jag såg desa skuggor, för att sedan se förvånade ut och börja nosa runt och leta vart om tog vägen är jag inte lika säker på att jag bara var trött.
Citera
2005-05-28, 18:18
Medlem
Levi-Ps avatar
Kanske inte paranormalt fenomen eller ockultism, men jäkligt mysko var det i alla fall.
Besökte Rhodos helt nyligt. Kom fram till hotellet sent på natten (eller rättare sagt tidigt på morgonen, vid tretiden). Installerade mig i rummet, slog på tv:n, kröp ner i sängen, zappade runt bland kanalerna, slog av tv:n, lade ifrån mig fjärrkontrollen och somnade.
Vaknade klockan nio, tog fjärrkontrollen från nattduksbordet där den legat hela natten, försökte slå på tv:n utan att lyckas. Till sist öppnade jag batteriluckan på dosan - och upptäckte att ett av batterierna var felvänt.
Ett mysterium.
Citera
2005-05-28, 22:52
Medlem
pipparns avatar
För några år sedan (närmare 10) så hade jag vart på fotbolls träning. Jag satt i vardagsrummet och slappade, hade ställt min lilla träningsväska på marken 2 meter bort. Plötsligt hoppade den till lite grann, varpå jag blev lite intresserad, sen började nåt bra på tv och min koncentration riktades mot tv'n. Nu i efterhand har jag funderat på det där lite grann och kan ej minnas ifall vi hade våran katt då. För det vore ju en förklaring, att katten gått in i väskan och lekt runt där i.

Ok lite OT.
Skulle vara intressant att veta hur ni som vart med om något övernaturligt fenomen ställer er till alkohol, droger, mediciner, religion osv...
Citera
2005-05-28, 23:11
Medlem
Bä$tuzs avatar
Övernaturligt? Ingenting!
Citera
2005-05-29, 19:16
Medlem
Bror Björns avatar
Under min gymnasietid flyttade min dåvarande flicka en bra bit från mig.
Hennes familj hade flyttat in i ett äldre hus som var byggt runt 30-talet. Mitt ex och hennes syskon hade rum på andra våningen och rakt ovanför hennes rum låg vinden. En natt hade jag svårt att somna och fick efter ett tag höra knarrande steg ifrån vindsplan. De gick från mitten och bort mot vindstrappan där de stannade lite innan de fortsatte ner mot våningen vi var på. Jag blev nyfiken på vem det kunde vara som tagit sig upp dit nu halv 3 på natten. Ännu underligare var att jag inte hört någon gå upp. Jag bestämde mig för att kika i nyckelhålet för att se vem det var...
Genom dörren ut från rummet lyste det ett svagt blått sken och när jag kikade ut genom nyckelhålet fick jag se att det kom från en mörk mansfigur borta vid vindstrappan. Han stod still ett tag innan han sakta började gå mot det rum vi befann oss i. Jag började bli smått rädd och backade mot sängen. Ljuset syntes genom nyckelhålet och jag kände verkligen att han stod där. Det dröjde kanske 2-3 minuter innan det blev kolsvart utanför igen.
Senare på morgonen snackade jag med hennes bror och han hade också hört stegen och sett ljuset.

Ett udda exempel på "rätt ställe på rätt tidpunkt" råkade en god vän till mig utför nere i Malmö. Han var på ett köpcentrum och står vid en personaltelefon som börjar ringa. Fan, tänker han, jag ska svara! Så han tar luren och säger sitt namn...då visar det sig att det är hans flickvän som skulle ringa till sin mor men slagit fel nummer! Gissa om båda blev kraftigt paffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in