2023-05-08, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
Jag citerade dig. Kan du inte läsa vad du själv har skrivit?

Då fetstilar det jag har skrivit i det citatet, som du menar är det du anklagade mig för att ha skrivit…. Lycka till…

Jag kan läsa, men uppenbarligen inte du som lägger till din egen bias och antagligen tolkar med nån betydligt lägre placerad kroppsdel…
Citera
2023-05-08, 11:59
Medlem
Följer du debatten i USA kring UFO-observationerna av amerikanska flottan och flygvapnet?

Citat:
Jag citerade dig. Kan du inte läsa vad du själv har skrivit?
Senast redigerad av charlie80 2023-05-08 kl. 12:02.
Citera
2023-05-08, 12:06
Medlem
Citat:
Det var en fin berättelse, men jag förstår inte riktigt hur midnattssolen kunde försvinna. Det är ju det som är speciellt med midnattssolen: den går aldrig ner.

Alltså midnatssolen försvann för det blev mörkt, dvs platsen där han tältade började det mörka och när han sprang iväg kom han tillbaka till midnatssolen, var någon sorts mystisk dimma.
Citera
2023-05-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlie80
Följer du debatten i USA kring UFO-observationerna av amerikanska flottan och flygvapnet?

Bara halvt om halvt. Du får gärna uppdatera mig, men då helst i UFO-forumet, t.ex. i min tråd om Marshall Summers.
Citera
2023-05-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Då fetstilar det jag har skrivit i det citatet, som du menar är det du anklagade mig för att ha skrivit…. Lycka till…

Jag kan läsa, men uppenbarligen inte du som lägger till din egen bias och antagligen tolkar med nån betydligt lägre placerad kroppsdel…

Min vän, du är en totalt obegriplig människa.
Citera
2023-05-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Alltså midnatssolen försvann för det blev mörkt, dvs platsen där han tältade började det mörka och när han sprang iväg kom han tillbaka till midnatssolen, var någon sorts mystisk dimma.

Aha, intressant. Mystiska dimmor kan dyka upp då och då.
Citera
2023-05-08, 12:37
Medlem
TwoThousands avatar
Häxan dömdes till att brännas på bål för att rensa ut landet från onda ande.
Citera
2023-05-08, 12:38
Medlem
Citat:
Min vän, du är en totalt obegriplig människa.

Nej, det som är obegripligt hur du tolkar text….

Jag skrev….

Citat:
Det var lite slarvigt med det gröna av mig, andemeningen var att folk formar sina storys efter tidens mode, typ…

Det spelar föga roll om det är välanpassade personer som framför historier, det är ingen som helst garanti för att saker som vetenskapen aldrig sett en enda indikation på ens skulle existera, plötsligt blir mycket mer trovärdigt. I synnerhet när det som oftast finns flera mycket mer sannolika och helt naturliga förklaringar.

Och du citerar detta och svarar…

Citat:
Att vetenskapen inte har sett en enda indikation på närkontakter med UFO är en osanning så grov att den för tankarna till Bagdad Bob.

Hur fick du det till att jag skulle ha påstått att vetenskapen inte sett en enda indikation på närkontakt med UFO…? Jag skrev ju inte ett ord om det du påstår….

Att UFO existerar är välkänt för vetenskapen, det kryllar av UFO-observationer. Men, det väldigt många gör (kanske även du) är att likställa UFO med nåt från rymden och nån annat högre intelligens. Det är käpprätt fel! UFO betyder endast att det vid tillfället för observationen och senare var ett objekt som man inte kunde identifiera/förklara, inget mer….

De allra flesta UFO-observationer rätt fort förklarade som nåt helt naturligt, eller som bara missförstånd, rena bluffar etc etc. Ett extremt litet fåtal står kvar som UFO, alltså att man ännu inte har kunnat bekräfta vad det var. Det betyder fortfarande inte att det därför måste vara nåt övernaturligt eller rymdfarkost från andra planeter etc, med eller utan små gubbar i valfri färg…. Det mest sannolika är fortfarande att det är en helt naturlig förklaring, även om man ännu inte kunnat få det bekräftat.

Sannolikheten att det skulle vara nån ”flygade tefat” från annan intelligens i rymden är extremt mycket mindre än andra helt naturliga förklaringar.
Citera
2023-05-08, 12:47
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Häxan dömdes till att brännas på bål för att rensa ut landet från onda ande.

Att skämta om häxan är ett jävelskap. När föräldrar tillåter sina ungar att klä ut sig så visar du att du gör narr av de döda samt inte respekterar troendet på häxan.
Citera
2023-05-08, 15:02
Medlem
Citat:
Nej, det som är obegripligt hur du tolkar text….

Jag skrev….

Och du citerar detta och svarar…

Hur fick du det till att jag skulle ha påstått att vetenskapen inte sett en enda indikation på närkontakt med UFO…? Jag skrev ju inte ett ord om det du påstår….

Att UFO existerar är välkänt för vetenskapen, det kryllar av UFO-observationer. Men, det väldigt många gör (kanske även du) är att likställa UFO med nåt från rymden och nån annat högre intelligens. Det är käpprätt fel! UFO betyder endast att det vid tillfället för observationen och senare var ett objekt som man inte kunde identifiera/förklara, inget mer….

De allra flesta UFO-observationer rätt fort förklarade som nåt helt naturligt, eller som bara missförstånd, rena bluffar etc etc. Ett extremt litet fåtal står kvar som UFO, alltså att man ännu inte har kunnat bekräfta vad det var. Det betyder fortfarande inte att det därför måste vara nåt övernaturligt eller rymdfarkost från andra planeter etc, med eller utan små gubbar i valfri färg…. Det mest sannolika är fortfarande att det är en helt naturlig förklaring, även om man ännu inte kunnat få det bekräftat.

Sannolikheten att det skulle vara nån ”flygade tefat” från annan intelligens i rymden är extremt mycket mindre än andra helt naturliga förklaringar.

Jag har studerat UFO-fenomenet i ett kvarts sekel. Att något mycket egendomligt och mycket oroväckande är på gång är ställt utom varje tvivel. Endast genom ett trotsande av all logik kan man ta del av seriös UFO-litteratur från de senaste sjuttio åren och vifta bort detta fenomen som lappri eller vara blind för dess implikationer.

Problemet är att vi måste förbereda oss. Det mesta talar för att utomjordingarna har genomfört ett omfattande hybridprogram. Det som väntar mänskligheten är ett antal förförelsekonster, och det är just dessa hybrider som kommer att stå för dem. De ser ut som vi men springer bara sina herrars ärenden. Hur förbereder man människor på detta? Små gröna gubbar ... herregud. Folk tror fortfarande att allt är ett skämt trots en uppsjö av bevis och indicier. Mänskligheten har huvudet under armen.
Citera
2023-05-08, 15:24
Medlem
Citat:
Jag har studerat UFO-fenomenet i ett kvarts sekel. Att något mycket egendomligt och mycket oroväckande är på gång är ställt utom varje tvivel. Endast genom ett trotsande av all logik kan man ta del av seriös UFO-litteratur från de senaste sjuttio åren och vifta bort detta fenomen som lappri eller vara blind för dess implikationer.

Problemet är att vi måste förbereda oss. Det mesta talar för att utomjordingarna har genomfört ett omfattande hybridprogram. Det som väntar mänskligheten är ett antal förförelsekonster, och det är just dessa hybrider som kommer att stå för dem. De ser ut som vi men springer bara sina herrars ärenden. Hur förbereder man människor på detta? Små gröna gubbar ... herregud. Folk tror fortfarande att allt är ett skämt trots en uppsjö av bevis och indicier. Mänskligheten har huvudet under armen.

Där kom det, och inte överraskande…. Att du visar dig vara en fullfjädrad konspirationstroende tomte som sväljer fantasier och ignorerar seriösa fakta och vetenskap.
Tack, då vet jag att dina försök att verka öppen och seriös bara var ett spel för gallerierna….

Det du tycker är bevis för dig är ingen annat än rappakalja vetenskapligt sett, men ger det dig lite spänning så är det väl ok. Men pracka inte på andra sådan skit som som om det skulle vara sant…
Citera
2023-05-08, 23:15
Medlem
I Sam Parnias studie så var det bara en enda (1) som överlevt som hade upplevt en OBE, och detta enstaka fall hade ej sett bilden som placerats ut. Dvs, ett fall, varav ett negativt utfall. Det var inte så att det var 30 pers som påstod att man svävade ovanför kroppen och varenda en missade. Gällande ipad-studien så vet jag inte hur länge den hållt på och hur många patienter som det handlar om som har överlevt, du kanske vet?

Gällande fynd andra gjort genom avläsning av den elektriska hjärnaktiviteten via EEG-scan så har man i tre fall funnit en flod av gamma-vågor i hjärnan efter hjärtstillestånd och där döden inträffat. Den förhöjda aktiviteten har pågått i några enstaka minuter. Dessa gammavågor brukar associeras med medvetandet och klarhet/vakenhet. Till saken hör att alla tre fallen var patienter med en historik av epilepsi och kramper, hos de andra patienterna i studien såg man inte samma gamma-vågor, åtminstone inte alls i denna omfattning, än hos de ovanstående. Men man skall forska på det mer, eftersom alla är avlidna så har ingen av naturliga skäl kunnat återberättat om man såg eller upplevde någonting, så det går inte att dra slutsatsen (än) att detta förklarar NDEs. Möjligen indikerar det att hjärnor som är defekta (t ex epileptiker) reagerar annorlunda när hjärtat stannar, än "friskare" hjärnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Jo fast som jag skrev i inlägget till Tinnitus så vet vi inte varför dessa synintryck genererar en upplevelse hos oss men inte i en kamera.

Jag tycker dock att någon snart borde ha sett i-pad-bilderna ändå om folk verkligen lämnade sina kroppar. Grejen just med dessa bilder är att i-padsen generar skiftande bilder som är okända för sjukvårdspersonalen. Tanken är att man i efterhand skall kunna gå tillbaka och hitta den aktuella bilden som patienten påstått sig ha sett och i så fall eventuellt kunna tajma tiden till tiden när hjärnan varit inaktiv. Så denna studie kan sägas vara den första som är fullt ut vetenskapligt utformad.
Senast redigerad av charlie80 2023-05-08 kl. 23:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in